Het "wat is/doet dit onderdeel" topic Deel 4

Dit topic is gesloten

Henry S.

Moderator

Ik heb een onbekende mosfet in SOT-89:

http://www.uploadarchief.net/files/download/i0%20a5.png

Markering IO, I0, 1O of 10
en A5

Heeft iemand een idee?
SMD databook 2012 en VRT-DVD 2012 geven geen resultaten.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Henry S.

Moderator

Helaas niet, ik was btw vergeten te vermelden dat het om een SOT-89 gaat.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

'k Lees al enige tijd mee op CO, en heb maar eens besloten een account aan te maken, om kennis uit te wisselen :-)
Nu wil ik graag met een vraag beginnen.
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/maxon_front.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/maxon_front_back.jpg
(opklikbaar voor groot)

Ik heb geen flauw idee wat ze doen(zijn het toevallig spoelen?) Beide "paren" aansluitingen(links boven&onder, en rechts boven&onder) geven tegen de nul weerstand. Meegekregen van school, ik verwacht dat ze vrij oud zijn. Iemand enig idee?(hoop dat ik goed gegoogelt heb:+)

Serea

Tidak Ada

Golden Member

Er staat op : MAXON motorcontrol. dat lijkt me duidelijk. Maxon is een merk van kwaliteits elektromotortjes, net zoals Escap en Faulheber.
Maar wat doet dat maanlandschap in die patrijspoort ?Edit:
Ah, ik heb het al gezien het is giethars...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Hmm. Maxon weet van niks. Noch op "zkb" noch op 107893. Dat laatste zou toch een motornummer van ze kunnen zijn, maar daar hebben we natuurlijk niks aan.

Het zou een stroomtrafo kunnen zijn. Maar dan verwacht ik dat je bij 1 wikkeling een significant hogere weerstand meet.....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tidak Ada

Golden Member

Ik denk dat ZKB en de rest een productie/datum code is en de andere nummers ( 107893 en MMC-DR32023-00A ) de typenummers van de component. Het kan natuurlijk ook een hybride zijn, maar gezien het ronde gat denk ik ook aan een ringkernspoel of een filter voor ontstoring.
Qua grootte zijn het waarschijnlijk twee verschillende componenten.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 22 januari 2013 02:22:08 (11%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Of het zijn puls trafo's voor thyristors te ontsteken, die zijn vaak laagohmig aan beide zijden. Alleen van Maxon ken ik ze niet...

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Tidak Ada

Golden Member

MMC zal wel Maxon Motor Control betekenen...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

ZKB's van VAC zijn custom made.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Tidak Ada

Golden Member

Wat zijn ZKB's ? Of betekent ZKB gewoon "custom made"?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

ZKB's zijn diverse series spoelen, trafo's, etc... geproduceerd door VAC, maar alleen op voordracht van klanten. Geen data, geen mogelijkheid om ze bij VAC los te pingelen, mocht je eentje nodig hebben.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Je bedoelt dat waarschijnlijk Maxon ze bij VAC heeft laten maken, en dat VAC (of maxon) er dus de "maxon" text op heeft gezet?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 22 januari 2013 02:20:13 schreef Tidak Ada:
Het kan natuurlijk ook een hybride zijn, maar gezien het ronde gat denk ik ook aan een ringkernspoel of een filter voor ontstoring.
Qua grootte zijn het waarschijnlijk twee verschillende componenten.

Ik zal ze binnenkort even aan een LCR meter hangen op school, gok tot nu toe ook op spoelen. Het is een enig vertekend beeld qua grootte overigens, beide blokjes hebben dezelfde dimensies. Echter, de pootjes hebben wat in de verdrukking gezeten. ;)

Overweldigend aantal reacties, trouwens. Bedankt tot nu toe :)

Edit: Ik snap ook niet waarom de types anders zijn/lijken.

Henry S.

Moderator

Op 23 januari 2013 01:22:13 schreef rew:
Je bedoelt dat waarschijnlijk Maxon ze bij VAC heeft laten maken,

Voor 100%.

en dat VAC (of maxon) er dus de "maxon" text op heeft gezet?

De stickers horen bij het produkt waar deze ZKB's van af gehaald zijn. Zoiets wordt na de assemblage van de printen er op geplakt.

Op 23 januari 2013 11:37:57 schreef Serea:
Edit: Ik snap ook niet waarom de types anders zijn/lijken.

omdat een klant daar om vraagt ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Hallo,

Heb een paar (eerste regel)TY40179 (op de 2e regel)L8005 Is een 14P IC (trough hole) Heeft een M met een cirkeltje er omheen , Motorola dus denk ik, is wat dikker dan gebruikelijk, en heeft een witte tussenlaag, heeft een rood stipje bij pootje 14 staan. heb al gegoogled, krijg alleen chinese (?) pagina's te zien.

zit sinds 2009 in de PV.
maartenbakker

Golden Member

TY.... zijn custom-IC's, inderdaad van Motorola. Er kan best een equivalent MC-type van zijn, maar het kan bijvoorbeeld ook een geprogrammeerde controller zijn of iets dat volledig op bestelling ontworpen is. Je moet dus een context hebben, of het ding bewaren totdat je de toepassing ooit een keer tegenkomt.

Het enige dat er zo uit de losse pols nu al over is te zeggen, dat het uit 1980 komt en in een industriële/militaire behuizing zit.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 29 januari 2013 17:57:24 (18%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dank, geen idee waar ze voor zouden kunnen zijn, geen context dus.
Komen uit een doosje met veel meer IC's ooit op de vrijmarkt gekocht voor heel weinig.
Heb nog even gegoogled met MC ervoor, maar dat levert behalve een hele smakelijke dame geen resultaten op.

Iemand interesse? stuur dan een naar je zelf gerichte envelop op, adres kun je met en beetje speuren wel vinden, graag wel eerst even een mailtje.

zit sinds 2009 in de PV.

Hoi
ik heb hier 4x een: D8255AS-2 liggen
ik ben er achter dat het een PROGRAMMABLE PERIPHERAL INTERFACE is, maar wat kan ik hiermee?

Arco

Special Member

Is een i/o expander (20 i/o) met parallelle interface, dus alleen interessant voor systemen met een parallelle bus zoals de 808x of de Z80...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
flash2b

Special Member

In mijn zoektocht naar hoogspanning weerstanden voor een zelf te maken HV probe, kwam ik deze weerstand tegen. Ik heb er even 1000V opgezet met mijn 20 GΩ meter, maar hij bleef oneindig. Hoewel ik er 2500V op kan zetten (hoogste bereik van mijn meter) heb ik het maar niet geprobeerd omdat er 1KV op het ding staat.

Maar wat is het nou? (of is hij defect?)
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc06354_cleaned.jpg

Sonytech

Overleden

Maar als je er nu eens een capaciteitsmeter op zou zetten, misschien dat de waarde die je dan afleest een belletje doet gaan rinkelen.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."
Henry S.

Moderator

lijkt mij ook meer een condensator...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
flash2b

Special Member

Het was idd een 2.2nF condensator, stom van me zeg!

Dit topic is gesloten