MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
25-02-2013 De actie is nu in de afronding! Bestellingen kunnen niet meer geplaatst worden.
Herhaalactie van de nieuwe CO-labvoeding!
Deze heeft een revisie ondergaan waardoor de handmatige modificatie overbodig is geworden! Geen mogelijkheid van brom meer op de uitgang! Het betreft enkel een verandering in de routing dus de componenten zijn hetzelfde en de overige opbouwtopics, hints en aanwijzingen blijven geldig.
Voor iedereen die de vorige actie gemist heeft: De oude CO-voeding heeft wat nadelen die hiermee zijn verdwenen.
Er was al voorzien in het gebruik van een normale 24V trafo zonder middenaftakking, maar nu is er ook geen negatieve voeding meer nodig. En de spanning is regelbaar van 0 tot 30V bij een regelbare stroombegrenzing (met de juiste koeling kortsluitvast) van 0 tot 1.5A. Gevorderden kunnen deze voeding uitbreiden naar bijv 10A.
Henry en ik hebben hiervoor een nieuwe schakeling zonder LM317's ontworpen. De professioneel geproduceerde dubbelzijdige printplaat is 5*10cm groot. Het bevat enkel 'gangbare' componenten waarvan jullie de meeste waarschijnlijk al op voorraad hebben. De benodigde shunt zal worden mee geleverd. De pads zijn voorzien van ENIG-plating waardoor ze perfect te solderen zijn, ook als de pcb's even in de kast hebben liggen wachten.
Met de koop ervan sponsor je ook nog eens ons mooie forum!
Er zijn 50 beschikbaar en op=op, met een maximum van 3 pcb's per lid.
- De pcb's kosten E8 per stuk (rev.2).
- Er zijn ook nog 14 pcb's van de eerste versie (rev.1), nu te koop voor E5/stuk.
- Verzenden E3 (maar het is natuurlijk de bedoeling dat het wordt opgehaald in Rosmalen).
- Ook heb ik nog een aantal bloktrafo's liggen van 18volt, 2.2A. De max uitgangsspanning wordt iets lager maar nog altijd goed bruikbaar en de trafo kan later natuurlijk eenvoudig vervangen worden. Te koop voor een vergoeding voor het meenemen naar Rosmalen (bij verzending moeite + pakketkosten).
Afhalen kan bij de stand in Rosmalen als de betaling voldaan is. Gegevens daarvoor worden binnenkort toegestuurd. Hieronder kan je een bestelling plaatsen en zet je emailadres wel even op zichtbaar zodat ik, wanneer de betaalperiode ingaat, je een mail met de gegevens kan sturen.
En geef even aan of je de rev.1(origineel) of rev.2(nieuw) wilt
Lijst met bestellingen
Nickname rev.1 rev.2 trafo versturen
Gadget_inc 2 x
reddevil 2 x
rjmulder 2
marcob 2
Sjoerd kreyns 2 x
r3dnax 1 2 x
Vanzwam 2 x
Kareltje 2
Blackdog 2
pe1bia 1
offlicht 2 x
zipgo 1 x
big_fat_mama 2 x
Djenn 1 x
RS2^Racer^ 2 x
Bjokal 2
Philipnl 1 x
timberleek 2 x
Thomas93 2 x
Tjans 2 x
edjo 3
Stefferke 2 x
Serea 1 x
Brandon 3 x
haasje93 2 x
Tinus016 2
nawikre 1 1 x
ikk3 1 1 x
lepie 2 x
Nburgmeijer 2 x
markce 2 x
Den Donz 2 x
pimios 1 x
nog beschikbaar 0 0 15
[b]nog beschikbaar 5 0 15 [/b]
Voorkom discussies en onnodig reageren in dit topic, hou het overzichtelijk!
Neem even de tijd om de eerste helft van deze post door te lezen, dit voorkomt onnodige vragen! Acties kosten namelijk al veel tijd!
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Ik zou graag 2 printen bestellen, maar zie geen enkele mogelijkheid naar rosmalen te komen 
Is dit een groot probleem ?
reddevil
Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel? Laatste Project = = > Router lift
marcob
People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
Sjoerd Kreyns
Golden Member
SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.
Ik wil graag 2 printen van de Rev. V2, Graag per post.
[Bericht gewijzigd door Sjoerd Kreyns op (16%)]
MAH
Denk erom aan te geven of je de originele of rev.2 versie wilt. anders is de keuze aan mij 
@Gadget_inc: niet echt, ik kan ze opsturen.
@aanuit: de trafo's die ik heb zijn 18 volt. De max toegestane is 24volt, waarmee een max uitgangsspanning van 30VDC is te halen. Met een 18v trafo wordt dit ca 22volt. Dit is voor de meeste zaken afdoende, maar wil je toch boven deze spanning werken dan is een andere trafo nodig. En kom je het ophalen of moet ik t opsturen?
r3dnax
Nieuwe website: http://members.home.nl/xanderhuisman/Sites/Xander/home.html
vanzwam
Ik heb geen schrik iets nieuw te beginnen omdat de Ark is gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Ik zou ook graag een printje willen hebben.
Kan dat nog?
Ik haal ze op in Rosmalen
Joop PE1BIA
[Bericht gewijzigd door pe1bia op (16%)]
RoboticPro
Voor ICT Problemen of Webdesign mail me;) http://www.briansservice.nl
Op 17 februari 2013 20:07:14 schreef blackdog:
Hoe ga ik dit betalen? krijg ik een mailtje hierover?
Bij de afronding krijgen jullie allemaal persoonlijk bericht, zet het emailadres daarom even openbaar (voor wie dat van toepassing is) voor een soepele afhandeling.
Robvansuilen
Met vriendelijke groet, Rob
zipgo
If it compiles, it is good; if it boots up, it is perfect. - Linus Torvalds
MAH
Ik heb een lijstje met bestellingen opgenomen in de startpost, dit zal ik van tijd tot tijd updaten. Sta je er niet goed op? geef dat dan even aan.
- De trafo's zijn vrij klein. Maar omdat het een bloktrafo is natuurlijk niet zo plat als een ringkern. hier een fototje (en ik heb dunne vingers).
- Bij het ingaan van de betalingstermijn zal ik het hier melden en stuur ik iedereen een mailtje
@aanuit: prima, je staat genoteerd. Met 1 trafo kan je 1 voeding voorzien, niet 2 voedingen op 1 trafo.
@robvansuilen: ik heb hier nog wel wat onderdelen liggen, maar niet meer compleet.