Je mooiste meetapparatuur. Deel 6

Dit topic is gesloten

die HP heeft voordat de verkoper hem opnieuw aanbood, wel twee weken op marktplaats gestaan.

ik heb erover gedacht te bieden, maar met 4 delta's heeft zo'n ding voor mij geen meerwaarde.

Ik ben wel benieuwd naar drift tegenover bijvoorbeeld een delta. Aangezien de delta's een temperatuur gecompenseerde 1n825 diode gebruiken.

mvg.
Florick

expert in percussive maintenance

TheCrazyInventor en ik verveelde ons nogal dus hebben we eens wat meetapparatuur aan elkaar gekoppeld om, nouja, omdat t kan.

http://img248.imageshack.us/img248/6553/dsc02090d.jpg

blackdog

Golden Member

Hi Floric,

Bij mijn Delta Voeding (30V 1A) zit een diode tegen een transistor geplakt.
Dat geeft een redelijk goede stabiliteit maar niet zo goed als deze HP.

Waar mijn Delta in uitblinkt is de ruis aan de uitgang, deze is kleiner dan 10uV.

Gegroet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Shiptronic

Overleden

Op 20 februari 2013 21:38:13 schreef JesperR:
TheCrazyInventor en ik verveelde ons nogal dus hebben we eens wat meetapparatuur aan elkaar gekoppeld om, nouja, omdat t kan.

[afbeelding]

leuk om te zien dat de enige meter die afwijkt, geen Fluke is ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 14 februari 2013 16:11:53 schreef testman:
[afbeelding]

Deze foto draagt het onsubtiele stickertje WB.784, de oude benaming voor gebouw B op de "Waalre" locatie, heden ten dage noemen we dit de High Tech Campus Eindhoven. Gebouw WB (HTC 34 nu als ik me niet vergis) is het huidige gebouw van Philips Research.
Mooie vangst!

Meep! Meep!
flash2b

Special Member

Hetgeen ik ook al schreef, maar in twijfel werd getrokken omdat het apparaat in het noorden van NL is verkocht.

Op 14 februari 2013 17:46:54 schreef flash2b:
Die sticker met ELI 5801-1419 erop, betekent dat hij ergens bij Philips Eindhoven in een lab heeft gestaan. Mijn PM5715 had ook zo'n sticker en die kocht ik van een oud Philips medewerker.

RAAF12

Golden Member

Op 20 februari 2013 23:17:19 schreef Shiptronic:
[...]

leuk om te zien dat de enige meter die afwijkt, geen Fluke is ;)

Op die linker meter zit een spoel aangesloten, misschien is dat de reden?

Sine

Moderator

Die ITC zit er anders 10mV naast ...

Niet de meest toppie meter ook, heb die vroeger verplicht moeten aanschaffen voor school. De stekkerbussen hangen puur aan de print, en als je niet aanraakveilige banaantjes gebruikt kun je de bussen makkelijk afbreken.

/trash

Die ITC is ook al 12 jaar, gekregen op mijn 8e. De kwaliteit is niet super, dit exemplaar gaat om een of andere reden niet altijd aan. Na 30 keer op de aan/uit knop te hebben gedrukt wil hij nog wel eens aangaan, maar de schakelaar zelf lijkt wel oke.

Ik heb zo'n zelfde alleen staat er dan velleman op !
Voor het geld een prima meter
Voor het nauwkeurige werk beschik ik uiteraard over een fluke

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Tidak Ada

Golden Member

Wat is de meest linkse van die trits ? Volgens mij meet hij helemaal geen spanning (of hij wijkt ongelofelijk af). Voor zo ver ik kan zien lopen er alleen draadjes van die ringkern naar toe. Is het soms een L-C-R meter?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Dat is inderdaad een LCR meter, die is er stiekem bij geslopen voor de foto. Voor de volledigheid, het is een BK precision 879B.

http://i.imgur.com/2wFI8ww.jpg

De agilent is van mij. De HP34401A is momenteel geleend van iemand.
Ik vind dat OLED display zeer verfrissend.

Meer testen komen later!

en af te lezen zonder bril ! dat wordt sparen .. :)

draadje los
Hewlett

Honourable Member

Ja, die nieuwe Agilent 34450A is een mooie meter en dan vooral het grote heldere OLED display. Klein minpuntje vind ik het gebruikte font en dan vooral de letter 4; het font is analoog aan dat van de U1253B.

Ik heb ook met een schuin oog naar een 34450A gekeken. Farnell levert deze meter tijdelijk met een gratis GPIB bus en 50K sample geheugen. http://nl.farnell.com/jsp/search/displayproduct.jsp?SKU=2250788&IC… Dit zijn twee software updates die via een agilent website aan te vragen zijn, een actie die volgens Agilent alleen in de USA en Canada geldt... Farnell heeft nog niet op mijn vraag hieromtrent gereageerd.

Waar heb je deze meter gekocht?

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

Het is inderdaad die meter met die opties. Hij komt dan ook van farnell.

Hewlett

Honourable Member

Interessant. Heeft jouw meter die twee opties af fabriek of heb je een option key aan moeten vragen via www.agilent.com/find/34450Apromo ?

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

Heb ook een HP34401A, eens je zo'n tafelmultimeter hebt, wil je hem nooit meer kwijt. Die nieuwe OLED disps op de 34450A had ik juist gelezen in Elektor die vanmorgen in de brievenbus lag. Het is wat nieuws op de 5 1/2 toestellen. Ik denk niet dat ze dat gaan doen op de 6 1/2 toestellen (34401/34410/34411) waarvan de 2 laatste nog redelijk recent zijn, dacht ik.

@Robint91: je hebt zo'n zware voeding op je Fluke liggen :p, is die Fluke een DDS generator?

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

@big bang:

Inderdaad een 34450A was nog enig zins te betalen. Een nieuwe 34401A is bijna het dubbele.

Dat is een PM6681 High resolution programmable timer/counter. Een zeer geavanceerde frequentie teller. Je kunt er ook bijvoorbeeld de tijd tussen twee pulsen meten of de duty cycle van een signaal opmeten. Er staat nu nog een R&S SMY-01 naast.

Je moet zo'n 34401A dan ook niet nieuw kopen. 2e hands zijn ze best betaalbaar.

Robin: een mooie counter! Ik denk dat die nog komt uit de periode dat Philips en Fluke samen meetapparatuur maakten, te zien in de PM van typenummer. En een rood met zwart, dat zijn altijd kwaliteitsdingen.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Tidak Ada

Golden Member

Hoe bedoel je rood met zwart? Ik zie alleen lichtgrijs bij die FLUKE

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

:-) Tidak

Op 26 februari 2013 22:16:18 schreef robint91:
Er staat nu nog een R&S SMY-01 naast.

R&S (niet het Belgische platenlabel van Renaat en Sabine Vandepaepeliere) maar
R&S = Rohde & Schwartz = rood en zwart.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Tidak Ada

Golden Member

Ja dat hoef je niet te vertalen, ik ken R&S goed ;)
Had niet in de gaten dat je het daar over had.
Overigens betekent Rhode geen rood, maar dat vergeef ik je, anders zou de woordspeling niet opgaan :P

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 27 februari 2013 00:04:25 schreef Tidak Ada:
Overigens betekent Rhode geen rood,

:p i know, maar tis het leuke van de woordspeling. Wij noemden ze vroeger altijd rood en zwart (en soms zag je dat wel aan het front ook)

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Dit topic is gesloten