Ik zoek oude speech chips, zoals:

• CTS256
  • General Instruments SP1000 ( LPC-lattice Analyzer, Syntesizer )
  • Interstate ASA16 ( filterbank for recognition )
  • General Instruments SP0250 ( LPC-lattice Synth. )
  • General Instruments SP0256AL2-17
  • Votrax SC01A ( formant Synth. with Phonem. )
  • PCF8200
  • MM54104
  • Votrax SC-02
  • National Semiconductor DT1050 Digitalker (Mozer)
  • Silicon Systems SSI 263 (analog formant)
  • Texas Instruments TMS5100
  • Texas Instruments TMS5110A (LPC)
  • Texas Instruments TMS5200
  • Texas Instruments TMS5220
  • Oki Semiconductor MSM5218RS (ADPCM)
  • Toshiba T6721A

Zeg maar meuk uit de jaren '80. Ik weet dat het tegenwoordig allemaal veel beter en goedkoper en slimmer kan, maar vind het gewoon leuk om iets met die oude chipjes te doen...

Ik zoek ook nog een functiegenerator, specs hoeven niet heel spannend te zijn.
Als iemand nog iets heeft staan hoor ik het graag :)

Ik heb nog steeds 300 stuks van deze dingen:

http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc_1926-2.jpg

Binnen zit een printje met o.a. 2 hele kleine breedband trafootjes.

Foto (2000x2000 px) van de binnenkant:
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc_1923-1.jpg

En er is ook een datasheet:
http://www.uploadarchief.net/files/download/tip-01_complete.pdf

Zie ook dit topic: http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1323530#1323530

Als iemand hier een leuk HF/VHF/UHF projectje mee wil maken kan ik ze meenemen naar Rosmalen. Anders gaan ze naar de milieustraat.

Om alleen mensen te interesseren die ook echt gemotiveerd zijn om er iets mee te gaan doen vraag ik 30 euro voor de hele partij van 300 stuks.

Ik zoek eigenlijk deze dingetjes:

1V6 ,1AH4, 1AJ5 en de 1AG4

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSYDkvmduBWPmVzutIpm0WnHg5eNAZXWNwNgCrU0_uuRtHyxJun

Vooral de diode penthode en triode penthode combi's zijn leuk.

@ Fred101 ben jij ook op de beurs? Ik heb nog dat papiervocht metertje voor je.

ik zoek voor de beurs

een ugt (uitgangs transformator)
5K primair 8 ohm secondair
en hij moet 1KV aan kunnen
het wattage maakt niks uit

wie heeft er 1 voor me

ps
ex-fietser ik heb nog wel wat dm160 en wat sub miniatuur triodes

Ex-fietser, ik ben de hele dag op de stand.
Ik heb nog ergens een paar miniatuur magische oogjes. ( van die potloodbuis maatjes)

Heeft iemand nog ergens een Tek 556 in een hoekje staan ;-) ?
En leuke Tek 5XX plugins.
Ook Tek TM5000 plugins
En zoals gebruikelijk ben ik altijd op zoek naar General Radio spul ( apparaten, accessoires, connectors, standaards ect)

Ik heb nog een GW functiegeneratortje over. Tot 2 MHz dacht ik. Wil ik wel ruilen tegen iets anders. Heb nu zoveel FG's dat ik deze niet meer gebruik.

Op 7 maart 2013 12:48:01 schreef joopv:
Om alleen mensen te interesseren die ook echt gemotiveerd zijn om er iets mee te gaan doen vraag ik 30 euro voor de hele partij van 300 stuks.

Ik heb er geen 300 nodig voor mijn eigen kabelnetwerkje in aanbouw, maar als je ze alleen per 300 doet dan neem ik ze gewoon allemaal van je over voor de gevraagde 30 euro. De rest vindt dan vast ook wel een nuttige bestemming. Alternatief is dat ik 10 euro voor 100 stuks geef als er nog 1 of 2 gegadigden zijn voor de rest.

Ik wil er ook wel 100 voor een tientje :-) . Mooie blikjes om adaptertjes en RF dingetjes in te maken en mooie RF geschikte varkensneusjes. Ik moet ook nog twee directional couplers maken voor een experiment en daarvoor hoef ik hier alleen wat weerstanden aan te passen en er sma's in te zetten ipv F.

maarten of fred, ik wil er wel 10 van een van jullie overnemen

Op 22 februari 2013 23:29:36 schreef guidob:
Heb nog liggen:

HP5381A 80MHz frequentie countertje (zonder voetjes, verder ok).[afbeelding]
De bovenste dus :)

HP compaq t5000 thin client met voeding.

Philips PE1220 5V voedings module zonder behuizing. Verder compleet.

Philips NL6832 RC toongenerator printje met componenten erop, zonder de externe potmeter / switch. Printplaat lijkt me niet origineel philips.

Fluke tasje voor een multimeter (ongebruikt)
Denk deze: http://www.shopping.com/fluke-fluke-681114-large-soft-case-for-digital…

Tripath TA2024 versterker printje. ongebruikt.

6W 8-16Ohm versterker printje uit de oude doos (5 torren, BD135/BD136). Niet getest, maar veel kan er niet kapot zijn ;)
Kan gratis weg.

Alles te ruilen tegen ander leuk (meet)spul. Als ik het maar kan gebruiken :)

Wat wil je voor die HP5381A 80MHz frequentie counter hebben?
Ik ga overigens niet naar Rosmalen, maar misschien kunnen we anderszins zaken doen.

@Fred, TA, joopv: Als ze alsnog per 300 gaan, wil ik er wel gewoon 100 aan Fred en 10 aan TA afstaan. Ook geen probleem, dan hoeft Joop zich niet met herverdelingskwesties bezig te houden.

@hieronder: en 20 aan squant. Ben ik er al 130 kwijt dus zijn de kosten voor mij al richting verantwoord.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (15%)]

@maartenbakker Kan ik misschien ook 20 van die doosjes van je overnemen?

Ik heb trouwens ook nog een hele doos met een overzicht van het productenpallet van BTI-Bremi, dat was de concurrent van Tratec. Zitten ook van die verdeeldoosjes in (gelukkig dan weer geen 300), multitaps en trunk versterkers. De failliesementsverkoop is dit jaar geweest, dus waarschijnlijk kun je wel een compleet netwerk bij elkaar sprokkelen op de beurs.....

Op 7 maart 2013 09:29:23 schreef gdb:
Ik zoek oude speech chips
[...]
Zeg maar meuk uit de jaren '80.

Tom (chuckie) heeft nog een paar dozen aan PCF8200P voice syntesizer chips staan. Als je 'm even een mailtje stuurt neemt ie vast wel wat mee voor je.

Op het gevaar af op een douw wegens onnodig quoten:

Op 7 maart 2013 21:30:25 schreef Twan1983:
Wat wil je voor die HP5381A 80MHz frequentie counter hebben?

Op 22 februari 2013 23:29:36 schreef guidob:
Alles te ruilen tegen ander leuk (meet)spul. Als ik het maar kan gebruiken :)

:)

Op 7 maart 2013 22:32:42 schreef maartenbakker:
.... dan hoeft Joop zich niet met herverdelingskwesties bezig te houden.

Gezien het gewicht en de omvang van de hele partij ga ik er niet mee over de radiomarkt lopen slepen, dus we moeten iets afspreken bij de auto of zo.

@joopv, hoe laat ben je er? Ik denk dat we samen met maartenbakker wel alles kunnen verslepen naar de CO stand, mits maarten dat wil. Of gewoon daar even alles splitsen, verdelen en betalen.

Op 7 maart 2013 23:08:31 schreef klein is fijn:
[...]Tom (chuckie) heeft nog een paar dozen aan PCF8200P voice syntesizer chips staan. Als je 'm even een mailtje stuurt neemt ie vast wel wat mee voor je.

Interesting... thnx! Heb 'm gemaild.

Ik ben er meestal niet zo aan het begin, maar ga ook niet de hele dag met losse partijen slepen. Ik stel iets voor als: Bij de auto overnemen van Joop (ik bel als ik aankom, of we spreken een tijd af?), dan gooi ik het niet verzegde deel bij mij in de auto en neem de rest mee naar de CO stand. Fred, ik meen me te herinneren dat jij de meeste tijd daarachter zit? Dan is dat stukje alvast mooi geregeld ;) TA zal ik vast ook wel spreken, dan blijft Squant over.

@maartenbakker: Ik ben er ook niet zo op zijn vroegst, meestal tegen 11 a 12 uur. Misschien even off forum synchroniseren, ik heb je een e-mailtje gestuurd.

[Bericht gewijzigd door Squant op (19%)]

Prima, ik mail je vanavond even terug.

Overigens heb ik ook nog wat in de aanbieding. Een partijtje retour en afbraak bestaande uit een paar modellen draagbare DVD-spelers van Chinese makelij en onderdelen daarvan. 2 grote volle dozen als ik me goed herinner (moet ze tevoorschijn halen als er interesse bestaat) en er valt geheid nog wel wat werkends uit samen te stellen of anders zitten er toch leuke LCD schermpjes en loopwerkjes in.

Ik dacht aan 50 euro, of een leuk ruilvoorstel van iets dat te maken heeft met een of meer van de onderwerpen televisie, Philips, boeken & documentatie, electronenbuizen etc.

@robt797 ik heb zeker interesse. Vooral die triodes vind ik leuk. Ik hab na een shop partij bij de baco nu alleen maar russische penthodes. Ik maak liever een oscillator met een triode. Het mooiste zou een penthode triode buis zijn. Triode als oscillator en de penthode om te mengen.

@Fred101: Van die oogjes dat is gaaf.

Ik wil een 80 of 40 meter AM-ontvanger met misschien in de toekomst een BFO erbij gaan maken. Zo'n oogje kan je dan als signaal sterkte meter inzetten. Helemaal leuk om te kijken of je dat later ook nog als vossenjacht ontvanger gebruiken kunt.

Anodespanning 45 Volt. Gloeispanning 1,2 Volt. Ook al een uitdaging om dat uit een stel NiMh cellen te gaan maken zonder dat je alleen maar herrie in de ontvanger gaat horen. Dat lijkt me een leuk project.

Heb ook al stiekum aan een zender zitten denken. Probleem is dat je met die buisjes geen (of erg weinig) vermogen kunt stoken. Misschien een dubbele balans schakeling. Met vier buizen dus. Dat je dan een paar watt kunt maken zonder dat je gelijk je buizen opsrookt. Anode spanning van 80 Volt misschien. Weet nog niet denk er nog wel over na. Die Russische buisjes zijn wel sterker dan die Raytheon buisjes. De russen zijn wat verder door gegaan in de ontwikkeling van die dingen en hebben ze ook gemaakt voor wat hogere vermogens geloof ik.

Als er nog mensen zijn die interesse hebben in een garagedeur/rolscherm/Zonnescherm openmaak afstands bediening? Ik heb nog ergens een doos van die dingen staan. De modules bestaan uit een zender in zo'n druppel voor aan je sleutelbos. Een switched voeding 30 volt 2 ampere (dacht ik, moet het even nakijken) en een ontvangst module. De uitgangen zijn twee relais waar mee een motor de ene of de ander kant opgestuurd kan worden. Er zaten dacht ook nog ingangen op voor een paar eindschakelaars.

Prijs? Weet ik veel. Wil ze het liefst ruilen voor leuke meuk. Tec plugins ofzo voor 7600 scoop. Submini buisjes enz. Oh ja een 220 naar 110 trafo zou ook mooi wezen.

@Ex-fietser
ik zal eens kijken hoeveel ik er kan missen

ps kan je wat met pcl buizen

dit zijn 9 pins buizen met triode en penthode

en anders mogelijk een eabc80

Ik moet nog steeds een nieuwe garagedeur opener maken dus ik heb wel interesse. Er zitten bijna dicht/open en eindstop schakelaars op de svhakelwals. Is 380V motor maar de originele relais ect zitten er nog, allleen is de pic uit de originele dood en heb ik al een jaar zo'n siemens ding liggen om in te bouwen en dan het struikelblok, het programma erin kloppen ( ja, ja, stelt niks voor, zegt mijn digi-therapeut ook ;-) ) p
Ik zal die oogjes opzoeken, moeten ergens tussen de 2000 buizen liggen ;-) ze zijn nieuw zover ik weet en ik zal er een voor je opzoeken.

Op 8 maart 2013 14:50:05 schreef maartenbakker:
Ik dacht aan 50 euro, of een leuk ruilvoorstel van iets dat te maken heeft met een of meer van de onderwerpen televisie, Philips, boeken & documentatie, electronenbuizen etc.

Reminds me, ik heb nog een map met met daarin foto's en een processomschrijving van de Philips laservision 2p productiefaciliteit en cd-audio mastering/productintroductie. Staat hier eigenlijk toch alleen maar in de kast, leuk ruilvoorstel is welkom.