Show your projects! Part 26

Dit topic is gesloten

...zegt de man die alles altijd keurig in een dicht kastje wegwerkt.

If you want to succeed, double your failure rate.

Niet altijd, hoor:

http://prosje.be/CO/Fotos/AudioColorizerBehuizing.jpg

@RS2^Racer^: dat is de sturing van m'n AudioColorizer

[Bericht gewijzigd door pros op vrijdag 22 maart 2013 09:12:16 (44%)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

wow, geen idee wat t is, maar ik vind t mooi :-p
maar toch de vraag, wat is het?

fred101

Golden Member

Pros, ik hoef niet eens te weten wat het doet, dit zet je op de schoorsteenmantel als kunst object. Ik kan het op dit ding niet goed zien maar het zou me niets verbazen als alle vlakjes van de dopmoertjes ook nog zijn uitgelijnd ;-)
Ik troost me maar met de gedachte dat mijn bouwsels in ieder geval doen wat ze moeten doen, maar ik wilde dat ik het ook zo mooi kon afwerken.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 19 maart 2013 17:52:46 schreef fred101:
http://www.pa4tim.nl/?p=4267 Een beetje over de top zener en ledtester

Mag ik vragen hoe je aan deze behuizingen komt? Ik heb er zelf namelijk ook een aantal van maar weet er zo niets van af. Komen ze bij conrad weg?

Bedankt iedereen voor de leuke reacties :D

@pros Ziet er trouwens prachtig uit onder dat plexiglas

fred101

Golden Member

Agent P, die heb ik ooit in driebergen op de beurs gekocht, daar stond iemand met vreselijk mooie op keramiek draadgewonden potmeters met mooie schaalverdeling en 3 banaanbussen in een zwaar kunstof kastje met aluminium deksel . Een stuk of 6, een ook een stuk of 6 van deze blauwe kastjes daarop een plexiglas en grijs kunstof deksel met daar tussen een papier met opdruk. Vol banaanbussen en een schakeling er in. Een versterkertje ect, waren ex-school leermiddelen. Was einde beurs en ik wilde 3 potmeters, na eerst stroef te doen werden het er 3 voor 10 euro, toen ik betaald had pakte hij een tas, duwde alle doosjes en de andere potmeters erin en gaf die ook mee :-)
De potmeters gebruik ik bij experimenten en testen en heb ik origineel gelaten. Die blauwe kastjes heb ik hergebruikt.

Die blauwe doosjes werden in ieder geval in de jaren 80 door onze lokale electronica zaak verkocht. Ik heb die nog twee, een met een projectje van toen ( 1 van de 2 gelukte projectjes, een signaltracer uit de electuur, het andere "succes" was een wahwah pedaal, de rest milukte altijd omdat niemand me kon helpen en niemand ooit vertelde dat de aansluitingen van transistors niet allemaal het zelfde zitten en je eigenlijk altijd een alternatief mee kreeg.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Shiptronic

Overleden

@F101, waarom heb je de behuizing op z'n kop gebruikt ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
fred101

Golden Member

Hoezo op zijn kop, er hoort eigenlijk een alu deksel op die doosjes en daar monteer je de schakelaars potmeters ect op. Dat vond ik niet handig dus ik heb de zijkant gebruikt.
Zo hoort het eigenlijk, alleen dan alu ipv plexyglas
http://www.pa4tim.nl/wp-content/uploads/2010/12/DSC4327.jpg

[Bericht gewijzigd door fred101 op vrijdag 22 maart 2013 17:54:58 (27%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Fred bouwt z'n labvoedingen ook altijd met de achterkant naar voren *ahum*delta*ahum*. :)

Haha, maar inderdaad lijkt het bijna op z'n kop, en misschien was het juist wel een idee geweest om rubbervoetjes op die plaat te schroeven, en het kastje met de andere kant boven te gebruiken. Of is die andere kant lelijk?

If you want to succeed, double your failure rate.

Ewel..eenzelfde behuizing heb ik een tijdje geleden in de kringloop gevonden...en er zijn een hele hoop tuimelschakelaartjes op gemonteerd (meer dan 20 metalen schakelaartjes). Best mooi. Mijn eerste idee was dit te gaan gebruiken voor een soort weerstands-decade boxje...maar ergens weet ik niet of ik dat veel ga gebruiken. Iemand nog wat knutselideeën?

Herkennen we daar de nickname PA4TIM rechtsonder ? 'edit: pa3gws. u heeft gelijk (nickname is inderdaad een verkeerde woordkeuze, callname is misschien gepaster? he;) excuses

[Bericht gewijzigd door offie op vrijdag 22 maart 2013 19:48:20 (13%)

pa3gws

Golden Member

Op 22 maart 2013 19:13:31 schreef offie:
Herkennen we daar de nickname PA4TIM rechtsonder ?

Nickname? Foei. :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Sine

Moderator

En deze is weer ruim vol, tijd voor een nieuwe

[Bericht gewijzigd door Sine op vrijdag 29 maart 2013 15:47:35 (63%)

Dit topic is gesloten