Gezien iedereen zijn prachtige projecten die ik met veel bewondering bekijk wil ik toch ook eens laten zien wat ik gemaakt heb.
Op onderstaand zien jullie mijn aller eerste zelf gemaakte project. Ik kan me nog goed herinneren dat dit een idee was van mijzelf maar ik wist niet hoe ik dit voor elkaar moest krijgen. Hiervoor heb ik me aangemeld op het forum voor advies. Het is al een behoorlijke tijd geleden. het is heel simpel (achteraf) 5 ledjes in serie met een weerstand op een printplaatje en heel veel draadjes. De lamp werkt nog steeds en ben er ontzettend trots op. Geeft toch een hele leuke sfeer. met een afstandsbediening en controleronde kun je de lamp feller/zachter en wat andere functies geven als faden etc. (gekochte controller)
Toen ik op internet een led cube tegen kwam dacht ik gaaf dat wil ik ook maken. Opnieuw het forum er bij gepakt voor vragen. En kwam er al snel achter dat wat ik wou toch niet zo eenvoudig was. Na een hoop dingen besteld te hebben (ook foute bestellingen door de te weinig kennis) is uiteindelijk onderstaand er van gekomen.
Hiervoor natuurlijk een micro controller (arduino) besteld en omdat programeren voor mij nieuw was begonnen met een simpele 3x3x3 cube en een 8x8 matrix aan te sturen. en wat ander pruts werk wat ik het tonen van een foto niet waard vind.
in plaats van een mooie cubes die staat in een plexiglazen behuizing heb ik er voor gekozen de kubes op te hangen. Elektronica is mooi en ik vind dat je alles mag zien ook alle draden die er bij horen.
De printjes waar ik trots op ben. Vind dat als beginner me printjes er toch netjes uitzien. Dit is overigens het 2e printje dat ik heb gemaakt met de schuif registers. het eerste printje zat behoorlijk vol draden om alles aan te sluiten. Toen ik echt de werking er van begreep en hoe alle aansluitingen in elkaar zaten een compleet nieuw pintje gemaakt met zo weinig mogelijk bedrading.
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien en lezen wat mijn ervaringen zijn tot nu toe. Uiteraard met jullie hulp en hoop dat ik jullie dan ook een beetje kan verwennen met wat foto's Dit is mede dankzij iedereen zijn inzet die de moeite heeft genomen mij te helpen en uitleg te geven. Ik hoop natuurlijk dat ik ooit zoveel ervaring heb dat ik ook andere mensen kan helpen. Zonder een Forum of de mensen als jullie zouden een hele hoop mensen niet zoveel plezier en interesse hebben in het vak of de techniek. Dat mag ook eens gezegd worden!
Vooruitblikje.
Mijn volgende project word de Labvoeding van CO.
Alle onderdelen zijn besteld en KP van het forum heeft voor een leuk prijsje voor mij het printje willen etsen. Als alles binnen is gaan we hier mee aan de slag. Er zullen vast weer vragen komen. Maar als het eind resultaat er is. Zal ik jullie weer wat foto's laten zien