Het "wat is/doet dit onderdeel" topic Deel 4

Dit topic is gesloten

heb het plaatje nu 3 keer gezien maar zie nu pas dat het een live stream is xD Maakt me nu ook nieuwsgierig waar dit voor is.

Ik zet niet voor ieder plaatje nóg een applicatie op m'n systeem. Er staat al zo veel op...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

De naam van de stream begint met AEM, waarbij EM heel goed voor "electron Microscope" zou kunnen staan.
Edit: Server IP resolved naar aem070.amc.anl.gov

[Bericht gewijzigd door Tommyboy op zaterdag 27 april 2013 16:51:21 (20%)

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Ah, dan is het dus inderdaad een elektronenmicroscoop. En kennelijk van ANL.

Mbt de webcam-link: die laat niets meer zien dan het plaatje dat je hier ziet (alleen hier moet je zelf refreshen). Met firefox oid hoef je niks te installeren.

If you want to succeed, double your failure rate.
Amateur19

Overleden

Heb hier een ASTEC powersupply AC9231-01 AC9252-01, en die doet het niet.
Daarin zit een transistor/fet/xx in een TO92 behuizing met het opschrift TI8410.

Heeft iemand een idee wat dat is? Google geeft me geen antwoord.

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets

@ Djen: Dit ding is inderdaad een licht sterkte naar frequentie omzetter. En een hele goede ook. Het dynamisch bereik was enorm van dit ding. Uitgang is gewoon TTL. Dat kon je rechtreeks aan de cpu inputpoort hangen. Destijds een HC11 van Motorola.

Ik weet helaas het typenummer niet meer. Maar dat zou toch te vinden moeten zijn.

[Bericht gewijzigd door Ex-fietser op zondag 12 mei 2013 14:52:14 (70%)

Als de voeding van midden jaren '80 is heb je je antwoord: het is een transistor van TI met bijpassende datumcode.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Amateur19

Overleden

Op 12 mei 2013 15:25:29 schreef maartenbakker:
Als de voeding van midden jaren '80 is heb je je antwoord: het is een transistor van TI met bijpassende datumcode.

Dat had ik zelf al bedacht. Alleen is de voeding uit '81, dan kan er niet iets inzitten van '84 week 10.

En dan weet ik nog niet wat het is. Overal op de print staat er ecb ecb maar bij dit ding dus niet.

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets

Okay, duidelijke zaak. Ik vond ondertussen ook al uit dat het ging om een voeding zoals in de Acorn System 5 gebruikt. Voor het geval ik alsnog tegen een schema of exemplaar aanloop, kan je het positienummer er nog even bij vermelden? En in welk deel van de schakeling zit het onderdeeltje?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Amateur19

Overleden

Ik had een typo in het bericht. Het gaat om een ASTEC AC9252-01. Het is Q7 en zit volgens mij in het POK circuit.

In een solarlader, die ik voor 50 cent als defect op de Jutberg heb gekocht zit de LiPo accu van de foto:

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/lipo_accu_p5120737.jpg

De afmetingen zijn : 60×38×6 mm Kan iemand een inschatting m,aken van de capaciteit?

Ik meet nu 2,6V onbelast (zonder laden). Is dat genoeg of moet ik de accu als defect beschouwen?

Morgen liggen er overigens vergelijkbare laders bij de Lidl

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Ik ben op zoek naar deze stekkertjes, maar ik heb geen idee hoe ze heten iemand een idee?

Foto's

http://www.fotoarchiefje.nl/Share/CO/Fotos/Stekkertje%20(1).JPG

http://www.fotoarchiefje.nl/Share/CO/Fotos/Stekkertje%20(3).JPG

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Dat is inderdaad wat ik zoek. Bedankt!

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Moest even goed kijken, maar bij de grote C:
Steekschoenen Vogt Verbindungstechnik 3.98 euro voor 100 st
Stekkerpen Vogt Verbindungstechnik 3.79 euro voor 100 st

Op 12 mei 2013 20:45:16 schreef Tidak Ada:
De afmetingen zijn : 60×38×6 mm Kan iemand een inschatting m,aken van de capaciteit?

Dat is ongeveer hetzelfde als mijn telefoon-accu. Dus ik zeg: ongeveer 1000mAh.

Ik meet nu 2,6V onbelast (zonder laden). Is dat genoeg of moet ik de accu als defect beschouwen?

Normaliter moet je bij 3V echt ophouden met ontladen. Maar iets lager kan vaak nog wel. 2.6 of 2.5 is de ECHTE limiet. Totdat je op 3.3V (of liever 3.5 of 3.6V) zit, laden met max C/20. Dus 40 of 50mA. Daarna max laadstroom 1C. Kies 500mA. Controleer of er een plateau ontstaat bij 3.7V. Als dat zo is, doorladen naar 4.1V (waarschijnlijk 4.2, maar neem het risico niet), Als je geen plateau of eerder bij 3.3V ziet, moet je bij 3.65V ophouden met laden.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dan heb jij een grote telefoon !

Ik zal hem eens via de USB ingang laden.

Heb net zo'n ladertje bij de Lidl gehaald. Daar zit een 2000mA/h accu in. Laadtijd via het zonnepaneel 12 - 20 uur en vanuit een USB poort 4 uur.

€14,99
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_38265.htm

Lijkt me wel handig als je in de bush zit

Da's ook sterk, zie dat Aldi eind van de week zo'n zelfde ding aanbiedt à 19,99 euro. Ziet er exact hetzelfde uit maar zit wel extra een lichtnet laadkabel bij en ook is de naam opdruk anders. Kon het niet ontcijferen.
Mac.
@Tidak Ada: Moet je wel een open plek zoeken.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.

Moet je toch, anders doet je GPS het toch niet ;).
Maar hutjes staan meestal op een open plek (kan er geen boom op vallen). Dus alles is weer opgelost :)

Hij is in ieder geval hetzelfde, op die netadapter na dan, maar de meeste bomen hebben geen stopcontact...
Uitgang: 5.0; 7,5 en 9,5V

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 13 mei 2013 15:16:42 (32%)

.... 60x38x6 ...

Op 13 mei 2013 10:59:14 schreef Tidak Ada:
Dan heb jij een grote telefoon !

Ik heb de accu van mijn telefoon nagemeten. Die is volgens spec 1200mAh of zo. Hij is 60x37x5mm..... Lijkt me toch wel "in de buurt" van de opgegeven specs.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Henry S.

Moderator

Op 12 mei 2013 21:22:53 schreef Kapee:
Stekkerpen Vogt Verbindungstechnik 3.79 euro voor 100 st

Dat zijn de betere, die klemmen goed in een 1.3mm gat. Handig gereedschap daarvoor is een stuk messing stafmateriaal (niet te dik) met een 1.3mm gat er in, dan sla je de pinnen een voor een zo vast.

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Mijn batterij van mijn nokia N97:
64*44*4mm doet ook 1500mAh

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Op 13 mei 2013 21:44:01 schreef rew:
.... 60x38x6 ...
[...]
Ik heb de accu van mijn telefoon nagemeten. Die is volgens spec 1200mAh of zo. Hij is 60x37x5mm..... Lijkt me toch wel "in de buurt" van de opgegeven specs.

Heb beide geladen via USB. Dat is prima verlopen. De 'gewraakte' accu meet nu 4,06V lijkt me prima.
Als hij nu ook nog met het zonnepaneel laadt, dan begrijp ik niet waarom hij als defect is verkocht voor 50 cent.
De kerel had een hele stapel liggen "voor de sloop" (het zonnepaneeltje). Die waren binnen de kortste keren uitvekocht.

Als de accu nu te leeg is geweest....
En de kortsluitstroom van het zonnepaneeltje te weinig was om weer nieuw leven in de accu te brengen, begrijp ik dit wel :-)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Dit topic is gesloten