Op 11 mei 2013 18:05:45 schreef Bas Smit:
@free, staan de grafiekjes voor #37 en #69 ook ergens online? Kan ze op jou site niet vinden (met aangepaste url).

Bas heeft me laten weten dat ons gezamelijk pakje cal's en PCBs aangekomen is bij Bas. Hij stuurt mijn deel verder mijn richting uit. Dan is hij de gelukkige eigenaar van number 69 en ik van number 37. Free zal nog wel de ontbrekende screenplots online zetten zeker? Of misschien de lijst van op pagina 7 kunnen updaten.

- - big bang - -

Kitje bestukt en gemeten op een scoopje op't werk. :D
Risetime meting van 243ps is wel van 10-90%. Lineaire schaling naar 20-80% geeft 182ps wat +/- de risetime is die Free ook meet.

Nu eens kijken wat de Tek2465B thuis zegt.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/45048408/2013-05-08%2013.37.48.jpg

Ghole

op een scoopje op't werk

Mwaaah, daar staat weer een jaarsalaris. Ik ga m'n TDS620 maar bij 't vuil zetten en sparen voor een echte scoop.

@Ghole: slik... das een scope.
Hey, je hebt ook een HP2465B, heb ik ook, ben ook eens benieuwd. Moet hem eerst nog repareren, het netfilter is met een knal en een sis naar de eeuwige filtervelden (en een teervlek op het behang, maar die hebben we met IPA er al terug af).

- - big bang - -

Als je een HP2465B moet repareren, dan moet je de HP eraf halen en er TEK voor terugzetten. :+

Yep, idd Tek. De grote meerderheid is hier HP, vandaar.

- - big bang - -

Nog niets gehoord van pakketje hier. Is een tracking nummer beschikbaar waar mee e.e.a. mogelijk te traceren valt?

knifter ik zou free een mail sturen want dit is ver over tijd.

Er zijn geen trackingnummers. alles gaat met de post.

Er zijn nu in totaal 5 pakketten missing. Allemaal naar nederland.

Alle anderen zijn toegekomen ( zelfs in kazachstan , brazilie , indonesie, roemenie ) en ze zijn allen verstuurd in een bruine bubblerap enveloppe.

De laatsten zijn 3 weken geleden vertrokken maar dat waren nakomers van de overblijfselen.

zijn missing :

erelder
haasje39
knifter
switching power
mr Stijntje

als ze er end volgende week niet zijn rest er me niks anders dan het geld terug te storten. ik heb geen reserves meer.

Beste Free,
als mijn pulser onderweg verloren is gegaan dan zou ik dat natuurlijk heel erg jammer vinden maar ik wil niet dat jij daar voor opdraait nadat je ook al dat werk voor niets hebt gedaan. En wie weet, misschien komen ze alsnog aan. Ik blijf optimistisch.
Groeten, Ernst

Sinds PostNL alle vaklui heeft ontslagen en draait op ongemotiveerde scholieren, gebeurt dit wel vaker. Als je een pakje binnen NL verstuurt is er een aanzienlijke kans dat het kwijt raakt en nooit meer opduikt. (Die indruk heb ik, na meerdere negatieve ervaringen)

Een pakje naar mij uit Hong Kong werd 'per ongeluk' retour afzender gestuurd. Daar konden ze niets aan doen dus dat moest ik maar even met de verkoper oplossen. Hun verantwoordelijkheid, mijn kosten.

Heb een keer iets zakelijk verstuurt. Groter Sticker erop met adres en kleintje met afzender. Volgende dag wordt het pakket bij ons bezorgt. Stagiare neemt het aan. Wij weer naar het postkantoor, hoop heibel om niet weer te betalen, volgende dag, weer het zelfde :-( gelukig nam ik het zelf aan dus de postbode kon het gelijk weer meenemen.

Ook gehad dat mijn zoontje thuiskwam, pap, deze vuilniszak hing aan het hek. Daar zat voor 200 euro spul in. Zo heb ik ook een pakket in de regen naast de deur gevonden ( na een weekend weg) en een doosje met twee nieuwe smartphone wat 5 cm in de brievenbus gleuf was geperst en voor de rest er uit stak. ( de brievenbus staat aan de straatkant , uit het zicht 30 meter van het huis) Gelukkig woon ik aan een min of meer doodlopende weg.

Van mij mag de post weer terug naar vroeger.

Post en pakket dienst MOETEN een tweede keer bezorgen en MOGEN NOOIT zonder opdracht van de ontvanger bij buren bezorgen. Dit conform hun contract!

Helaas krijgen die lui per pakket betaald (en helaas behoorlijks lecht), zodat een tweede bezorging bijna nooit wordt uitgevoerd. Het ligt dan óf bij de buren (waar je (volgens Murphy altijd) natuurlijk mee in onenighied leeft, óf je kunt het veertig kiometer ver ophalen :(

Dit wordt alleen maar erger.

In de "die goeie ouwe PTT tijd" hadden wij overigens een postbode die de auto voor de deur als fietsstandaard ge(mis)bruikte, dus dat liep toen ook al niet zo goed....

bij mij hebben ze het onlangs geflikt om een pakket voor de buren bij mij af te geven want die waren niet thuis. dat komt vaker voor en vind ik niet erg. maar er kwam niemand voor het pakket langs dus ging zelf eens langs bij de buren. die bleken op die zelfde bezorgmiddag wel thuis te zijn geweest en het pakket niet aan te hebben genomen omdat de order al was gecanceld bij de internetwinkel.

de pakketbezorger had dus geen zin om weer terug naar het depot te moeten gaan met het pakket, dus dumpt het maar bij de buren af. ze krijgen ook betaald per bezorgd pakket dus daar zal ook wel een reden liggen. ik begreep van de oude bezorger(3 jaar terug wrs) dat het bedrag per bezorgd pakket voor de bezorger gehalveerd werd en dat hun het voor gezien hielden omdat je daar niet van kon bestaan als bedrijf. de huidige bezorger werkt wel behoorlijk wat adressen af per dag, een stuk meer als de oude bezorger..

ze komen ook vaak tussen 15.00 uur en s'avond na 20.00 uur nog eens langs, dat is wel weer fijn.. de oude bezorgdienst had een gsm nummer op de bon staan wat je kon bellen tot 20.30 uur, dan kwamen ze vaak binnen een half uur nog langs..

[Bericht gewijzigd door testman op (15%)]

Mij is eens verteld € 1,- per pakket, maar dan wel met de eigen (privé) auto rijden.
Als je dan ook nog eens vaak zo'n 20 km voor een pakket moet rijden leg je er dus dik op toe, tenzij je die auto niet afschrijft.
Maar dan snijd je ook behoorlijk in eigen vlees :(

Het is vreemd dat het allen nederlands paketten zijn die missing zijn. Ik heb confirmatie van alle EEvbloggers. alles ontvangen. en daar zaten landen zoals Brazilie, Suriname , China, griekenland , roemenie ,kazachstan , indonesie en nog andere verrewegistans bij.. alles binnen de 3 weken in de bus.

Ik heb nog een paar gecalibreerde liggen ( ik heb er achtergehouden omdat ik vermoedde dat er wel eens iets kon mislopen. )

laten we voorlopig nog een aantal weken wachten. Als tegen mid juli ( das 6 weken van nu ) je niks hebt sturr ik ofwel een reserve op of kan je je geld terugkrijgen.

Waarschijnlijk doen we een tweede run end dit jaar. er is redelijk wat belangstelling op eevblog ...
om kosten te delen kan ik dan eventueel 1 bulk shipment doen naar nederland en dan wordt het daar onderling maar verdeeld. dat bulk shipment doe ik dan per fedex of ups en niet met de normale post.

de totale kost is lager en in het bulk shipment zitten individuele enveloppes met adress labels er al op.

enfin. we passen er wel een mouw aan.

maa rhet blijft bizar dat het allemaal nederlandse paketten zijn. Ze hebben een neiuwe koning en het hek is al van de dam ..

Op 1 juni 2013 14:36:39 schreef fred101:
Heb een keer iets zakelijk verstuurt. Groter Sticker erop met adres en kleintje met afzender. Volgende dag wordt het pakket bij ons bezorgt. Stagiare neemt het aan. Wij weer naar het postkantoor, hoop heibel om niet weer te betalen, volgende dag, weer het zelfde :-( gelukig nam ik het zelf aan dus de postbode kon het gelijk weer meenemen.

Shit... bij mij staan er dus twee adressen vooraan de enveloppe het mijne en de bestemmeling... ( in de VS is het gangbaar je eigen adres in de linker bovenhoek te paatsen in plaats van achteraan.... )

het zou dus nog kunnen dat ze terugkeren ...

Hangt er van af.
Als je de afzender met een aanzienlijk kleinere puntgootte, links boven plaatst, is het voor grote envelopen (vanaf C5) geen probleem.

Kleinere envelopen wordt de (oude) gewoonte om de afzender achterop te plaatsen nog gebruikt (vooral indien handgeschreven), maar bedrijven doen dat meestal toch weer links voorop, maar houden het klein en vaak allen (straat) postcode en huisnummer. Dat is eigenlijk meer om voldoende ruimte voor de frankering over te houden.

Ik stuur zelf veel paketten naar de VS en Australië en doe het altijd op de door jou beschreven manier. Geen problemen!

Anderszins heb ik ooit meer dan drie maanden op een pakje uit Canada zitten wachten en op het moment dat we afspraken om geld te retourneren kwam het binnen. Was al die tijd bij de douane in Nederland blijven liggen. Nee het was géén geavanceerde elektronica, waarme je een zak kunstmest zou kunnen detoneren, maar gewoon een oude buis van Rogers.

Duimen dat het nog goed komt.

Ik heb regelmatig lang gewacht op de douane, in 1 geval was het binnen enkele dagen van de VS naar schiphol en lag het daarna nog 2 maanden bij de douane.
Ook heb ik nog eens een pakketje gehad in de winter waar de post slecht mee om was gegaan want er zat zelfs sneeuw in het pakketje.

Met de bezorging heb ik hier nog nooit problemen gehad ook omdat er bijna altijd iemand aanwezig is. Bij ons thuis staan dan ook vaak pakketjes voor de buren.

We wachten nog wel af.

We wachten dan nog wel even af. Als er alsnog niks mocht komen houd ik me aanbevolen voor een reserve cal die je hebt liggen.

Op 1 juni 2013 18:33:21 schreef free_electron:
maar het blijft bizar dat het allemaal nederlandse paketten zijn. Ze hebben een neiuwe koning en het hek is al van de dam ..

Wel, over laatst hier op 1 of andere thread had Flash2b graag een diode UF4007. Ik had er liggen en stuurde hem er een paar toe per enveloppe. Een stuk karton genomen, vierkant gat uitgesneden en de diodes hierover 'geplakt' zodat de inhoud van de enveloppe overal even dik was en alles beschermd was. Opgestuurd richting Flash2B. Hij heeft ze echter nooit aangekregen... PostNl

- - big bang - -

En nog vinden ze het gek dat ze bij postnl minder te doen hebben....
Aan deze kant gaat tegenwoordig alles met track en trace, en niet met postnl ;(

Ik verwachtte een pakketje uit China via ebay. Na 6 weken procedure gestart ivm geen levering. Belt in de 7e week lokaal postagentschap dat er nog een pakketje lag dat ze eigenlijk terug moesten sturen... Geen bericht in de bus gevonden en zeker niet twee keer aangeboden.
Gelukkig had ik dus mijn telefoonnr op de adressering.