free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
haasje93
Golden Member
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Ik heb vandaag mijn pulser binnen gekregen, hier ben ik heel blij mee.
Alleen zit de behuizing er niet bij.
Switching Power
Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP
En hier zijn de pulsers ook binnen gekomen en al gesoldeerd.
Morgen zal ik ze eens gaan meten op mijn scoops.
Ook moet ik nog even een paar behuizinkjes kopen.
Ik heb ze intussen ook binnen (2x kit).
Echter geen kastjes. Staat er niet in de eerste posts ergens dat het kastje er bij zat? Of lees ik dat verkeerd en is dat alleen bij de opgebouwde versie?
Volgens mij horen er gewoon kastjes bij te zitten. Ik heb een kit en een cal versie en bij beide zat een behuizing. Het enige wat er niet bij zit is een CR2032 batterij.
Ja, batterij wist ik. Geen probleem ook, die heb ik liggen. Maar de kastjes is wat lastiger.
Misschien kan free hier meer over kwijt. Free?
btw. Top dat het nog wel gelukt is om ze hier te krijgen. Ben blij dat ze niet zoek zijn bij de post en ze alsnog heb.
[Bericht gewijzigd door knifter op (30%)]
Switching Power
Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP
En hier zijn een paar screen shots van pulse generators 30 en 59.
Generator 59 is iets langzamer dan generator 30 maar heeft wel een wat grotere puls.
Ik heb ze getest op een Tektronix 2232 (100MHz 100Ms/s) in analoge en digitale mode.
En op een HP/Agilent 54810A (500MHz 1GS/s).
Pulser 30 op Tek 2232 analoge mode
Pulser 30 op Tek 2232 digitale mode
Pulser 30 op HP/Agilent 54810A
Pulser 59 op Tek 2232 analoge mode
Pulser 59 op Tek 2232 digitale mode
Pulser 59 op HP/Agilent 54810A
haasje93
Golden Member
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Nr. 39 is ook alive.
Heb alleen wat moeite om de puls te pakken te krijgen.
Met de XY modus krijg ik de hoogte te pakken, maar de breedte krijg ik niet te pakken. mijn scoop is dan ook een 20 MHz exemplaar.
Morgen volgen foto`s
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
POTVERDIKKE. in mijn haast alles te herverpakken zijn de kastjes natuurlijk blijven liggen . AARRGHH . i kdacht een paar dagen terug al : wat doen die kastjes hier nu op mijn werkbank... damn damn damn..
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Switching Power
Free heb je toevallig een tekeningetje waar alle gaten in het kastje moeten komen, dan kunnen we anders zelf even die gaten maken.
Zo duur zijn die kastjes nou ook weer niet en opsturen vanuit de US zal misschien duurder zijn.
mr.stijntje
Een banaan schillen met een vork is slimmer dan een cactus pellen met een afwaskwast. ©Graafvaag
Een 3d tekening zou leuk zijn, ik ken wel een paar eigenaars van 3d printers.
Nummer 13 en 61 zijn ook aangekomen.
Hoi Free, nummer 33 is ook binnen! Nu nog wat tijd vinden om hem te solderen. Bedankt voor alle moeite!
Ik heb zelf geen (toegang tot een) 3d-printer. Dus ik zou wel graag nog tzt 2 kastjes willen hebben. Dat heeft geen haast. Maar als je nog eens een keer een makkelijke mogelijkheid hebt om ze hier te krijgen..
Andere mogelijkheid is dat je ze even tegelijk op stuurt en een van ons ze even doorstuurt naar de andere.
Op 8 januari 2013 22:48:17 schreef free_electron:
Het kastje is een standaard1553AABK1553AAGY kastje van Hammond Manufacturing.
Zoals ik al melde in:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1466672#1466672
Edit:
Plaatje aangepast, code trouwens ook.
guidob
Overleden
Uhm,
Het plaatje komt niet overeen met wat free heeft gestuurd...
Geen apart front en back plaatje. Lijkt er wel op.
nu wel 
Ff google-en op 1553AABK en je krijgt het goede plaatje.
http://www.digikey.com/product-detail/en/1553AABK/HM432-ND/2567259
Dat plaatje is voor de hele series. Hammond heeft altijd doosje met A, B, C etc. achter het nummer.
Trouwens BK betekent Black, en het doosje van Free was grijs, dus de juiste code is 1553AAGY.
De digikey link is dus: http://www.digikey.com/product-search/en?vendor=0&keywords=1553AAG…
Deze is oa. bij Conrad te koop: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/534656/
En ook hier is het niet het 'juiste' plaatje van de uitvoering, maar van de series !!
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Op 21 augustus 2013 20:50:29 schreef haasje93:
Nr. 39 is ook alive.
Heb alleen wat moeite om de puls te pakken te krijgen.
Met de XY modus krijg ik de hoogte te pakken, maar de breedte krijg ik niet te pakken. mijn scoop is dan ook een 20 MHz exemplaar.
Morgen volgen foto`s
Waarschijnlijk is de Tr van de scoop veel trager dan de lengte van je puls. Stel dat de puls 200 ps er over doet om van nul naar max te gaan. Dan 2 ns max blijft om dan weer in 200 ps nar nul te gaan. Dan duurt het hele gebeuren 2,4 ns.
Als jou scoop een Tr van 50 ns heeft dan is de puls al voorbij voordat de scope op een paar % van zijn meting is. Je zult de puls dan behoorlijk moeten verlengen. In ieder geval langer dan de Tr van je scoop zodat hij tijd krijgt de top te halen voor de puls voorbij is.
Dat is het voordeel van een gecalibreerde pulser. Als je die waarde haalt weet je dat de Tr op je scoop ook echt klopt. De snelheid van de pulser is minder belangrijk, als hij maar behoorlijk sneller is dan de scoop. Haalt hij een lagere amplitude dan is de echte Tr van je scoop dus trager dan je op het scherm meet en weet je dat je een charge lijn nodig hebt.
Het vreemde is dat mijn antieke 7 MHz jaren 60 Hameg buizen mini-scoopje in staat is om de pulsen te vangen. Maar meer ook niet. Je ziet alleen een rijtje naaldjes zoals bij een timemark generator.
Best knap aangezien de herhaal frequentie niet echt stabiel is. Mijn 5 GHz sample plugin zonder delayline voor de trigger lukt het niet hier op te triggeren. De 1 GHz plugins lukt het wel maar die hebben een inwendige delay. (als iemand nog een meter of 15 RG-255/u hardline heeft liggen hou ik me aanbevolen
)
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Niet echt bruikbaar. Dat spul heeft een demping van 151 dB per 100 meter en de door Tek gebruikte RG255/U heeft een demping van 4.67 dB per 100 meter (beide op 1GHz) De Tr van coax is proportioneel met het kwadraat van de demping of de lengte van de gebruikte coax. Die Tek kabel heeft 2,5 ps voor ongeveer 15 meter. Aircom+ wat nog het beste alternatief zou zijn zit al op 527 ps voor een 60 ns delay line (wat ik nodig heb)
Heb je precies 60ns delay nodig? Wellicht heb je wat aan een Tek 7M11. Tek heeft voor de 7K serie in combinatie met de 7S11/7T11 plugins een speciale delay line plugin gemaakt, de 7M11 met een delay van 75ns. De interne triggering in een 7T11 gaat maar tot 500Mhz, daarboven moet je met een delay line werken. De 7M11 plugin is twee kanaals 50ohm en volledig passief (kan dus buiten een mainframe gebruikt worden) en heeft van die handige GR-874 connectors. Latere versies hebben BNC connectors. 7M11 plugins staan af en toe voor een appel en een ei op ebay, ik kocht er eentje voor nog geen 10 euro.
fred101
Golden Member
http://w140.com/tekwiki/wiki/113 De Tek 113 is de gene die eigenlijk bij de 1S2 hoort. Maar zover ik weet is een 7M11 ook bruikbaar. De 1S2 heeft geen interne delay en heeft 60-75 ns delay nodig. En idd het liefst met GR pluggen.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Oeps, da's een fors ding zeg.
Ik dacht dat het in een plug-n unit was gemonteerd, maar nu zie ik dat het een complete en forse zelfstandige plug in is!
Ik heb de delayline in mijn Philips scoop in gedachten, die is namelijk wel van een RG178 achtige kabel gemaakt. Had dat vroeger (7-ties) ook al zo in een Tek of HP (?) gezien.
haasje93
Golden Member