Ik heb problemen met het monteren vam eem nieuwe manchet van een AEG lavamat century, PNC nummer 914 002 662 00.
Met veel pijn en moeite een niewe manchet gemonteerd.
Ik heb zelfs het contra gewicht gedemonteerd en de wasmachine ligt horizontaal anders krijg ik hem er niet op.
Het manchet zit zo strak dat wanneer hij gemonteerd is met spiraal wat op zich zelf al een hele onderneming is. Er zo weer afschiet.
Wie weet raad?
Weet je zeker dat je de goeie hebt, normaal heb je bewegingsruimte zat als de machine gewoon rechtop staat.
Je zou hem even een tijd in heet water kunnen leggen om deze wat softer te laten worden maar zou niet nodig moeten zijn
Anoniem
Op 2 november 2013 20:12:23 schreef frans e:
Ik heb zelfs het contra gewicht gedemonteerd en de wasmachine ligt horizontaal anders krijg ik hem er niet op.
Ik zou me niet meer druk maken om deze machine. Als je het contragewicht gedemonteerd hebt, en daarna weer monteerd krijg je de machine nooit meer in balans. Je had voor dat je ging sleutelen beter hier om advies kunnen vragen.
jerome
Golden Member
Het gewicht op de kuip geeft enkel massa aan het geheel, draait niet rond en heeft dus met (on)balans niets te maken.
Moeilijke rubbers plaatsen beter met wat talkpoeder ertussen. Waarschijnlijk zit bij ts de rubberen rand dewelke binnenkant kuip hoort, ook aan de buitenzijde. Indien goed geplaatst is er al enige kracht nodig om deze er af te trekken, zelfs al is de spanband nog niet aangebracht.
Anoniem
Op 3 november 2013 14:13:29 schreef jerome:
Het gewicht op de kuip geeft enkel massa aan het geheel, draait niet rond en heeft dus met (on)balans niets te maken.
Dit gewicht wordt in de fabriek zeer nauwkeurig op zijn plaats gemonteerd en gebalanceerd. Als het gewicht niet exact goed geplaatst is zal de wasmachine tijdens centrifugeren niet op zijn plaats blijven staan. Dat is ook de reden dat je een wasmachine waterpas moet stellen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hoe dan ook, dat valt indien van toepassing na te stellen. Het gaat om een simpel statisch contragewicht.
Als het manchet goed passend is maar niet op zijn plaats wil vallen, zou een glijmiddel misschien kunnen helpen.