Dubbel beeld philips 37PFL8404H/12

Hallo allemaal,

Ik heb hier een philips 37PFL8404H/12 staan waar bij ongeveer 3/4 van het scherm het beeld dubbel is.

afbeelding

Is het einde verhaal? Of is hier nog wat aan te doen?

Mvg

@Spiker:
Wel even de eerste en laatste Haken weghalen.

afbeelding

MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

't Is wel iets meer dan 3/4 deel. ;)
Sterker nog: na de eerste rij-driver gaat het fout.
Is het "3/4 deel" ook donkerder en stroperig traag?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Dan zit de fout in het panel zelf (of, om precies te zijn: de aanhechting of -in het ergste geval- de flexprint met daarop de chip-on-film rij-driver die deels gescheurd is. Vrijwel onmogelijk te herstellen.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Oke, het komt neer op een enkeltje stort als ik het goed begrijp.

Je mag 'm ook bij mij inleveren, maar daar gaat het nu (nog) niet om.
Heb je het toestel al open? Kun je dan even kijken welk merk en modelnummer panel erin zit?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Als ik het goed zie is het panel van Au Optronics en het model no: T370HW03 V .2

Die ken ik wel. Doorgaans stevige panels. Afhankelijk van de versie soms eens wat gedoe met inverters of T-CONs, maar kwa panel zelf maar heel zelden een probleem.

Evengoed zit hier het probleem echt in het panel zelf en is herstel ervan niet mogelijk. Om de TV weer in orde te krijgen, zal het gehele panel moeten worden vervangen.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Hmm oke.
Heeft u enig idee wat een ander panel ongeveer zal gaan kosten?
En waar ik dat zou kunnen krijgen.

maartenbakker

Golden Member

Model zal rond de 4 jaar oud zijn. Er zijn hier vast mensen die weten wat het in de coulanceregeling nog oplevert.

Een paneel zal los met wat pech 1 a 2 nieuwe televisies kosten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Als je even naar Technorep belt dan kun je daar vragen wat de max repair prijs is, ik vermoed €272,00 gezien de leeftijd.

Hartstikke bedankt voor het meedenken. Ik zal er even over nadenken wat ik met de tv ga doen. Vond het altijd wel een fijne tv.

Nu ben ik niet heel ervaren in de reparatie van lcd tv maar had laatst een samsung op de bank welke soort gelijke problemen gaf.
Hier was de oplossing het vervangen van een zenerdiode op de tcon.
Of als alternatief de tcon vervangen volgens euras.

Een diode deed wonderen.

Ik weet niet of de tcon los te krijgen is en wat die kost.

Johan

maartenbakker

Golden Member

Als dat een identieke klacht was zou dat betekenen dat het zeldzamerwijs toch de TCON kan zijn. Gok van een euro of 50 maar wel interessant om te weten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

"soortgelijk" != "hetzelfde".
Je kunt het proberen, maar ik acht de kans op succes nihil.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Het begon met hetzelfde beeld (dubbel vervormt)maar als hij langer aan stond werdt de onderste 2/3 wolkig wit.
De bovenste 1/3 bleef al die tijd goed. De zenerdiode zat in de -2,5 volt verzorging.
Dus ja of het echt hetzelfde is kun je over discussiëren, maar niet geschoten is altijd mis er moet toch wel ergens een tcon te leen zijn hier op het forum.

Tordeer het toestel eens, tik er eens flink op (aan de zijkant) Meer van deze panels kende wel dit soort problemen van half beeld. Panel wanneer tikgevoelig kan je nog wat mee met matje,s op de kabels maar dit zijn lap middelen.
T con geloof ik niet in maar het kan.
Bij een PES met ook een AUO panel had ik een horizontale balk onderin. Ik meende dat het panel defect was maar kwam toch uit bij een defect T con .