site

hoi

ik wil een site over elactronica beginnen.
mag ik schemma's van deze site ook op mijn site grbruiken als ik heele duidlijke voor jullie maak?

alsjullie blieft.

die hele duidelijke die jij maakt zijn ter compensatie van wat je hier overneemt? waarom dan niet gewoon hier toevoegen?

pe4mb

wat bedoel je precies

en trouwens ik bedoelde hele duidelijke reclamme

[Bericht gewijzigd door robbes op dinsdag 26 oktober 2004 18:11:28

Er worden geen schemas, foto's, tabellen of gelijk welke andere info genomen van circuitsonline om deze te gaan hergebruiken op een eigen site

is dit in een keer duidelijk genoeg?

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

Op 26 oktober 2004 17:59:32 schreef robbes:
hoi

ik wil een site over elactronica beginnen.
mag ik schemma's van deze site ook op mijn site grbruiken als ik heele duidlijke voor jullie maak?

alsjullie blieft.

Misschien is het geen slecht idee om eerst eens te leren spellen alvorens een site te maken.

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.

LOL @ Thomas :P hahaha

Sp3ci3S.. lijkt me duidelijk :P

PaWoN

Dat dacht ik ook! Maar toen: Ach laat maar.

Voor deze keer ga ik akkoord met Thomas.

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."

he tomas
iedereen maakt wel eens een tik fout en ik was er niet bij met mijn hooft.
er zitten inderdaad erg veel fouten in maar ja.

@ Thomas

ik heb mijn antwoord gegeven
waarom moet jij daar iets achtervoegen wat eigenlijk niet to the point is? Dit zorgt enkel voor een sneeuwbaleffect van zinloze replies.

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

een sneeuwbaleffect van zinloze replies.

LOL ..daar komen we hier voor haha ;)

PaWoN

Op 26 oktober 2004 19:07:45 schreef Sp3ci3S:
@ Thomas

ik heb mijn antwoord gegeven
waarom moet jij daar iets achtervoegen wat eigenlijk niet to the point is? Dit zorgt enkel voor een sneeuwbaleffect van zinloze replies.

Ik vond dat dit topic sowieso niet veel kans had op zinnige replies en dacht daarom maar eens lekker bijdehand te doen. Kwestie van toestanden zoals phonefreakz.tk te voorkomen. Ik denk dat de meerderheid hier toch wel mijn mening deelde. Als het hem gaat om de paar kilobyte verspilde ruimte op de server, aanvaard dan aub mijn oprechte excuses.

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.

En waarom is een link niet goed ?
Als je nu NIETS copieerd enkel een link naar CO
zou dat niet mogen ?
En de link zelf kan je nog verstoppen achter een icon ?

Of zoiets als deze site: allemaal opgebouwd met verwijzingen naar andere sites maar toch een unieke verzameling, http://users.telenet.be/educypedia/index.htm

[Bericht gewijzigd door elektron_ op dinsdag 26 oktober 2004 20:48:44

beetje gek

Op 26 oktober 2004 20:41:32 schreef elektron_:
En waarom is een link niet goed ?
Als je nu NIETS copieerd enkel een link naar CO
zou dat niet mogen ?
En de link zelf kan je nog verstoppen achter een icon ?

Of zoiets als deze site: allemaal opgebouwd met verwijzingen naar andere sites maar toch een unieke verzameling, http://users.telenet.be/educypedia/index.htm

Ik denk ook wel dat het wel mag, een link is natuurlijk wel wat anders dan ht kopieren ervan.

Zou CO ons dan voor de rechter slingeren als we een schema "jatten"?
Iedereen kan wel © bij z'n schema zetten maar dan is het nog niet direct copyright?

Maakt verder ook niet uit.

@Robbes: Probeer je schema's zelf te ontwerpen.
Het is leuker en leerzamer en je kunt uiteindelijk trots zijn op je creaties.

Op 26 oktober 2004 21:06:40 schreef Johan v. Althuis:
Zou CO ons dan voor de rechter slingeren als we een schema "jatten"?
Iedereen kan wel © bij z'n schema zetten maar dan is het nog niet direct copyright?

gaan we weer
het schema zelf valt waarschijnlijk vaak onder copyright van de fabrikant van het basis onderdeel.
Veel van de schema´s komen rechtstreeks uit de datasheet

Maar de plaatjes die C.O. ervan gemaakt heeft zijn wel beschermd onder de copyrights van C.O.

Een schizofreen is nooit alleen!

Op 26 oktober 2004 21:06:40 schreef Johan v. Althuis:
Iedereen kan wel © bij z'n schema zetten maar dan is het nog niet direct copyright?

Volgens de wet rust op *iedere* openbaarmaking van iets dat valt onder copyright *automatisch* copyright. Dat (c)-tje is dus wel leuk maar niet eens nodig.

Links worden doorgaans niet als schending van copyright opgevat, maar met name over links naar delen van beelden (bv alleen een bepaalde frame) wordt nog wel eens met succes geprocedeerd.

Op het oorspronkelijke bericht: er zijn al zo godvergeten veel schema sites, zou je niet liever een meta-site maken (en dit dan ook onderhouden!), dus een site met een geordende beschrijvingen van schema's en de links naar waar je die schema's kan vinden? Zulke sites zijn er ook al, maar meestal worden ze slecht onderhouden.

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

Op 26 oktober 2004 21:33:03 schreef Wouter van Ooijen:
Op het oorspronkelijke bericht: er zijn al zo godvergeten veel schema sites, zou je niet liever een meta-site maken (en dit dan ook onderhouden!), dus een site met een geordende beschrijvingen van schema's en de links naar waar je die schema's kan vinden? Zulke sites zijn er ook al, maar meestal worden ze slecht onderhouden.

daar kan ik je geen ongelijk geven :)

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

Nog beter idee misschien: help gewoon mee om CO beter te maken, je hebt hier al veel bezoekers en een goede website en als jij een schema of artikel hebt gemaakt dan kun je dat opsturen en komt het gewoon erbij. Waarom het wiel opnieuw uitvinden?

Ik heb dit ook eens geprobeerd maar geloof me, uit eigen ervaring en ervaringen van anderen heb ik wel gemerkt dat 95% van de websites niet eens afkomt en die andere 5% sterft langzaam aan af. Het lijkt me dus zonde om je tijd in zoiets te steken als je ook iets kunt maken voor CO. Daarvan weet je zeker dat er nog iemand is die het leest.

thomas:
mijn site van phonefreakz is de eerste site die ik ooit heb gemaakt.
ik heb er meer en betere gamaakt maar die zijn nooit op het web gezet.

over de schemma's:
als je op andere site's gaat kijken zie je de zelfde schemma's alleen op nieuw getekend.
ik dacht als ik ze nouw hier vandaan haal heb deze site gleijk nog een beetje reclame.
niet dat dat nodig is want ik bedoel het goed.

en ik heb zelf ook schemma's bedacht en die zouw ik dan dus ook op mijn site zetten maar ik heb er zelf nog maar 3 ontworpen beetje weinig om een site mee te vullen.

Op 27 oktober 2004 14:10:47 schreef robbes:
en ik heb zelf ook schemma's bedacht en die zouw ik dan dus ook op mijn site zetten maar ik heb er zelf nog maar 3 ontworpen beetje weinig om een site mee te vullen.

Wat is eigenlijk je doel? Nuttig zijn voor anderen, egostrelen, je dataverkeer opvijzelen? Een site met 3 originele schema's + veel overgenomen schema's lijkt me niet erg nuttig. Ik denk dat als je bij jouw schema's duidelijk maakt wie ze heeft gemaakt (jij dus) en ze dan op CO zet je er heel wat meer bekendheid door krijgt dan via je eigen site.

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

oke ik heb een beetje een stomen vraag.
wat is co????

ik wil een site maken waar je ruime keus uit schemma's hebt en waar de info makelijk te vinden is.
dus niet in artikels.
verder wil ik producht info op mijn site zetten.
en ik wil eventueel een shop waar ik spullen verkoop zonder er echt winst mee te maken zo dat mensen lekker goedkoop aan spullen kunnen komen.
verder wil ik een duidelijke link pagina waar in een duidelijke zin word beschreven waar de link heen verwijst.

als laatste wil ik een speciaale pagina voor beginners.
zodat je niet de helle site door moet spitten.

dit moet duidelijk zijn.:-)

co = CircuitsOnline = deze site

www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.

> wat is co????

Kijk eens in de linkerbovenhoek van deze pagina :)

> ik wil een site maken waar je ruime keus uit schemma's hebt en waar de info makelijk te vinden is.

Die zijn er zat.

> dus niet in artikels. verder wil ik producht info op mijn site zetten.

In de meeste gevallen heeft de fabrikant datasheets enzo, die zijn echt duidelijker dan jij zelf kan maken

> en ik wil eventueel een shop waar ik spullen verkoop zonder er echt winst mee te maken zo dat mensen lekker goedkoop aan spullen kunnen komen.

concurrentie is altijd welkom, maar weet waar je aan begint. heb je een paar duizend euro startkapitaal? en een flinke kamer aan ruimte? en iedere week een paar uur tijd? en wat voeg je dan toe aan de bestaande winkels en de bestaande inkoopacties?

> verder wil ik een duidelijke link pagina waar in een duidelijke zin word beschreven waar de link heen verwijst.

Dat lijkt me het meest zinnige: een lijst waarin je bv naar een 3 watt FM zender kan zoeken, en dan geef jij de 20 links naar bestaande sites die zo'n schema bieden.

> als laatste wil ik een speciaale pagina voor beginners.
zodat je niet de helle site door moet spitten.

Dat lijkt me een goed idee, schrijf een beginners artikel en zet het op CO!

> dit moet duidelijk zijn.:-)[/quote]

duidelijk wel, maar erg veel hooi op je vork

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog