Beste,

Wie weet er hoe ik mijn proton basic IDE kan updaten .Ik voer dit uit zoals fritz beschrijft maar gaat niet . Gebeurt niets .
Ik werk wel nog met win 98 se (is daar op geinstallert).
dus ik ga gewoon naar dat programma en dan boven aan online update .Als ik het gekocht had heb ik het gedaan en dan lukte het . Misschien werkt online updaten niet meer onder win 98SE . En moet ik het eens installeren op mijn pc win XP en dan updaten .Of misschien doe ik iets verkeerd .Nochtans er is een laatste wijziging zou moeten eind 2013 . Heb wel geen problemen maar updates kan nooit geen kwaad . Misschien een tip . Dank

Hier: http://www.protonbasic.co.uk/content.php/1450-Proton-Compiler-Updates

Ook voor Windows XP.

Je moet wel een account hebben. Kan je zo aanmaken: http://www.protonbasic.co.uk/register.php

[Bericht gewijzigd door Sjoerd Kreyns op (12%)]

Beste , ik zou niet weten hoe ? Ik geloof je hoor , maar Fritz spreekt er niet van . Ik heb proton IDE versie 1.0.0.2
en dan staar er onder Proton + Pic Basic Beta compiler 3.4.0.2
Dus ben waarschijnlijk aan update toe .
Waarom staat er dan online update onder optie bij proton Pic basic ?
Dus eerst registeren en dan lukt het , krijg ik dan een totaal nieuwe die in de programma files staan of wordt dezelfde aan gepast . Zal waarschijnlijk de ouderdom die het hem lapt .
Dank , Ik hoop dat je mij begrijpt .

We zijn intussen bij versie 3.5.6.7. Het update mechanisme zoals beschreven op de site van Fritz is al lang geleden buiten werking gesteld en als Fritz zijn site niet aanpast zullen er steeds mensen zijn die met dit soort vragen komen.
De site van Fritz is leuk om mee te beginnen maar is wel verouderd en verre van compleet (overigens suggereert hij ook niet dat het compleet is).

Wat Sjoerd al zegt: account maken.
Maar om toegang tot de hele site te krijgen, en wellicht ook tot het gedeelte met de downloads, heb je wel een factuur nodig om aan te tonen dat je een geldige licentie hebt.

Ik heb indertijd mijn licentie 2e hands gekocht en de verkoper reageerde niet op mijn vraag om de factuur (of een kopie daarvan).
Uiteindelijk heeft één van de administrators mij toch volledige toegang verleend.

Ter informatie: als je de nieuwste versie van de compiler éénmaal hebt zul je je door een groot aantal wijzigingen heen moeten worstelen.
Er is wat bijgekomen en er zijn nogal wat functies enigszins veranderd. Ook bepaalde manieren om zaken te specificeren zijn niet meer als toen.
Verder ondersteunt de compiler sinds de vorige versie 3 verschillende 16 bits PIC's, dat zijn er nu een massa meer geworden.

Beste,

Ik heb een licentie , gekocht bij voti , maar waar die licentie nummer staat dat zie ik niet direkt . Nu je spreekt van door worstelen , wat komt daar nog zoal bij kijken ?. Ik vind dat wel eigenaardig van zo een rompslomp voor uptedaten .
Of zo ik eens kontakt nemen met voti want daar heb ik het gekocht en heb de faktuur nog maar geen licentie vermeld .
Dank , ik kijk na .

Ik kan dat licentie nummer niet vinden o de factuur , weet iemand onder welke vorm het op de factuur staat .De factuur is opgemaakt bij VOTI
heb enkel Faktuur nr 2011-2013 ,Datum bestelling 26-04-2011, Datum betaling 26-04-2011.

staat ook nog op code : Pic-ProtonPlus plaats 1:Ikea-6 en dan de prijs

meer heb ik niet .
Kan iemand me helpen waar die licentie nummer opstaat of ergens te vinden is .

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (35%)]

De laatste keer dat ik het gebruikt heb zat er een dongle bij voor de licentie ?

Beste ,ik heb ook een dongle bij anders kan men niet werken met proton basic IDE (staat niets op )
Dank

Volgens mij als je een account maakt: http://www.protonbasic.co.uk/register.php , ben je meteen 'licensed user'. Ik heb ooit ergens gelezen dat het een en ander daaraan is veranderd.

[Bericht gewijzigd door Sjoerd Kreyns op (23%)]

http://www.protonbasic.co.uk/content.php/1450-Proton-Compiler-Updates

* Shiptronic de rekening terug vinden zal nog een hele klus worden :(

Je zou ook Wouter van Voti een email kunnen sturen of hij een kopie-faktuur wil sturen.

Beste,

Ik heb een mail gestuurd naar Wouter van Ooijen . Maar hij heeft mij terug gemaild dat hij het zelf niet weet , omdat hij daar niet mee werkt .Heb hem zelf de factuur doorgemaild maar blijkbaar is de werkwijze van update's van Proton Basic hem niet zo goed gekend .
Hij heeft mij wel de site doorgegeven van www.proton baic .Zoals er hier al enkele gedaan hebben .

Neem anders contact op bij Proton Basic via 'Contact Us' en leg ze de vraag voor....
Of probeer een privé bericht te sturen naar Lester.

Ik heb het pas nog ge upload bij Proton, je moet je zelf eerst registreren. Als dat gelukt is krijg je een mail van Proton wat je moet doen.

Je laat je dongle in de pc zitten, anders werkt het uploaden ook niet. Op die manier kunnen ze zien dat je een betaalde versie hebt.

De upload wordt gewoon over de bestaande versie heen gezet, ik zou wel even een backup maken van je basic programma's voor als er iets mis gaat. Anders ben je al je code kwijt.

Je zal ook het een en ander aan je code aan moeten passen vrees ik.
Frits gebruikt in zijn code voorbeelden vaak (if xx = on then) dat werkt nu niet meer, daar geeft de compiler een fout op. Van on en off moet je 1 en 0 maken, maar dat wijst zich van zelf.

Beste Lambiek,

Bedankt voor je goede uiteenzetting . Heb ondertussen een account aangemaakt en heb een mail terug gekregen , nu ik heb die mail nog niet opengedaan daar deze op mijn laptop is gemaakt met win 7 .
Mijn software programma staat op een aan het net gekoppeld PC win 98 SE
Daar kan ik ook mijn mails uitlezen . Mag ik die mail opendoen en de instructies volgen op mijn laptop Win 7 waar pic basic niet opstaat of moet ik de mail openen op de pc met win 98 se en de instructies uitvoeren .Dan de dongle plaatsen en updaten . Kan ik dan die nieuwe versie op een schijfje branden en ook gebruiken op een ander pc met die dongle .
Mijn excuus hoor ,maar ben 64 jaar en ik ben voorzichtig geworden .
Hoop op begrip .

je kan altijd kijken wat er in de mail staat. Of je proton geinstalleerd moet hebben, weet ik niet.

Anders inderdaad branden op een schijfje en dan installeren op de Win98 PC. Of het werkt, is de vraag.

[Bericht gewijzigd door Sjoerd Kreyns op (36%)]

Proton moet wel geinstalleert zijn op je pc, en daar zet je de upload update over heen.

Dat mailtje kan je rustig bekijken, dat is vertrouwd.

Mijn excuus hoor ,maar ben 64 jaar en ik ben voorzichtig geworden . Hoop op begrip .

Waarom zou daar geen begrip voor zijn, al was je 12 jaar.

Kom zelf ook al aardig in de buurt. :)

Beste,

Alles is in orde gekomen . Dank zei jullie hulp , anders zou het stukken minder geweest zijn . Heb eerst een account aangemaakt en dan heb ik na een uur alle informatie gekregen van Crownhill en een ID nummer en heb al de nieuwe versie geinstalleerd op de officiele versie en alles werkt prima . Ik werkte nog steeds met win 98 se .

Nu ben ik al een paar uren bezig om ook op mijn PC met win XP (ter informatie kan ook op internet ) ook de proton basic te installeren maar dan gewon met de oude versie van de officiele gekochte CD . tot daar geen enkel probleem .
maar de dongle werkt niet ,dedekteert hem niet , lampje brand niet .
bij de beschrijving staat er dat er 2 files moeten terug te vinden nl
C:\windows\inf\sparkey.inf
C:\windows\systeem32\drivers\sparkey.sys
Deze files vind ik wel terug bij mijn win 98 se maar niet in mijn win XP .Weet iemand wat dat zou kunnen zijn .De windows XP is een gekochte officiele versie , dus dat kan et niet zijn .

Wie weet raad .

Of het nog gaat werken op Win 98SE is de vraag. Maar voor XP staan de drivers voor de dongle op:
http://www.protonbasic.co.uk/content.php/1450-Proton-Compiler-Updates
Misschien werken ze ook op 98SE

Beste,

Het werkt zeker nog op mijn computer windows 98 se (meer dan eens getest) misschien de 2 files van win 98 invoegen in win xp ?

Heb je de bestanden van de link gebruikt? Dat zijn de goede Win XP drivers voor de dongle. Daar moet het mee werken.

Beste,

Heb het gevonden en met mijn account en iD gedownload "win XP 32 bit" . Ik moet blijkbaar software hebben gekregen die tamelijk oud is, staat op 2004 en gekocht in 2011 , vandaar dat die laatste versie een veel hoger nummer heeft . Als ik nu die exe file USB driver in XP binnen breng en de dongle aansluit wijzigt dan de software in de dongle dat kan eigenlijk niet ? Zou moeten zeker zijn , want mijn ontwikkel toestel blijft nog een tijdje win 98 se . Maar ik heb dat even willen installeren op XP en zo begin alles te bollen.
Bedankt al .

De dongle is 'read only' die zal niet herschreven worden door de driver software.

Beste,

Iedereen bedankt voor vele helpen , morgen sluit ik de dongle aan met de driver voor XP en test het even uit .en ga dan nog een tijdje door met mijn win 98 se
Dan ben ik op alle vlakken voor lang goed .

Iedereen nog een fijne avond .

Op 12 mei 2014 12:09:01 schreef Lambiek:
Ik heb het pas nog ge upload bij Proton, je moet je zelf eerst registreren. Als dat gelukt is krijg je een mail van Proton wat je moet doen.

Je laat je dongle in de pc zitten, anders werkt het uploaden ook niet. Op die manier kunnen ze zien dat je een betaalde versie hebt.

De upload wordt gewoon over de bestaande versie heen gezet, ik zou wel even een backup maken van je basic programma's voor als er iets mis gaat. Anders ben je al je code kwijt.

Hiermee breng je wat mensen op het verkeerde spoor...

Ten eerste is het een download, eentje die iedereen na registratie kan doen, ook zonder dongle. Ten tweede werkt het installeren ook zonder dongle, pas als je gaat compileren wordt naar de dongle gezocht. Als je aangeeft dat je met de PIC18F25K20 of PIC18F25K22 wilt compileren, wordt deze controlestap overgeslagen.

If the devices PIC18F25K20or PIC18F25K22 are used, the compiler will not ask for the USB key. This means that the full compiler is now the recommended compiler for use with the Amicus18 board.

Ik gebruik ook de Amicus18, en heb dan met dezelfde software te maken, maar zonder dongle.

Ik heb bij de forumregistratie aangegeven dat m'n aanschaf via een inkoopactie hier op CO is gegaan. Daarna was het binnen 24 uur geregeld.

Op 10 mei 2014 22:37:11 schreef Sjoerd Kreyns:
Volgens mij als je een account maakt: http://www.protonbasic.co.uk/register.php , ben je meteen 'licensed user'. Ik heb ooit ergens gelezen dat het een en ander daaraan is veranderd.

http://www.protonbasic.co.uk/showthread.php/68279-Forum-User-status

To that end, during the course of this week, we will remove the status of Licensed user from the forum and make all existing licensed users registered forum users

Beste ,

Iedereen bedankt voor de hulp met het probleem updaten .
Ik heb de updates gedaan bij win 98se en alles werkt met de dongle .

Heb het pakket ook geinstalleerd op mijn win XP maar ik slaag er maar niet in hem in werking te stellen .Heb de speciale driver geinstalleerd maar geen succes .
Heb dat gedaan op 2 win XP pc maar steeds het zelfde resultaat . De dongle slaat niet aan . Krijg melding dat er vreemde hardware gevonden in (niettegenstaande de driver is geinstalleerd , heb hem geinstalleerd online en ook de file eerst opgeslagen en dan geinstalleerd .
De volgend files zijn wel terug te vinden in Win 98
C:\windows\inf\sparkey.inf
C:\windows\systeem32\drivers\sparkey.sys
Nu installeren van de file op win XP is niets te vinden .
Ik denk dat er waarschijnlijk nog mensen zijn geweest die dat probleem hebben gehad .

Dank

Hier even terug . Ik wil erbij zeggen dat het lampje ook niet brand .
en dit alles bij XP , Bij Win 98 se geen enkel probleem .Is een 32 bit en de file van proton is geinstalleerd .

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (10%)]