http://www.frm.a63.org/activiteiten/frm/algemeen.htm

Is van de Veron! Tja, is daar nog wat anders te vinden dan zendspul?

Reeds met ega ter plaatse. Perceel C04, vlak bij het veld.

Lichte regen. Morgenochtend wordt er regen afgegeven tot c.a. 10 uur.

Tot morgen!

@Tidak, wil je jouw accu/dynamo probleem nog uitgemeten hebben ?

Prutberg?
Paraplu mee en stevige schoenen aan ...
Allen, tot morgen!

;-)

' t gaat morgen toch hozen...onfatsoenlijk.
Zaterdag is het heeeel mooi weer, zeker in Beetsterzwaag

Morgen en zaterdag wordt het droog met toenemende kans op zon :).
Jutberg
Beetsterzwaag

Edit: 3 mensen met gedachten over het weer :P

Tot morgen Eat, 11:00 koffie (als ik dat red ;))?

Op 20 mei 2014 19:23:50 schreef Henry S.:
Aangezien ik een behoorlijke noord-zuid (en vv) rit heb, ga ik eens kijken hoe het coversity netwerk op 430.275MHz (shift +1.6MHz) zich houdt.

Zijn er meer QRV op 430.275?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (32%)]

Op 28 mei 2014 20:52:44 schreef Shiptronic:
@Tidak, wil je jouw accu/dynamo probleem nog uitgemeten hebben ?

Yep, Paul Welther doet ook mee

Tot morgen ;)

Op 28 mei 2014 21:50:53 schreef pietplof:
' t gaat morgen toch hozen...onfatsoenlijk.
Zaterdag is het heeeel mooi weer, zeker in Beetsterzwaag

Yep, pet met klep gaan mee. Brandende zon, daaro <G>

Ik kom d'r aan met aanhang.

11:30 uur zal ik net niet halen waarschijnlijk want moet nog even tanken.

Hi Heren,

Jammer genoeg gaat het niet lukken vandaag daar aanwezig te zijn :-(

Blackdog

Mijn pijlen staan op Beetsterzwaag gericht, het is me vandaag een beetje te nat voor de Jutberg ;-)

Ik gok ook maar op Beesterzwaag :(

Ik kan er vandaag ook niet bij zijn voor mij is het een beetje te ver van mijn deur ;( alhoewel ik er dolgraag eens eentje zou meemaken en jullie eens in real life te ontmoeten :)
Ik moet de pech hebben dat ik hier eenzaam op mijn eentje in no man's land de elektronica microbe te pakken heb.
maar nog geluk dat er internet en deze site/forum bestaat dan kan ik toch ergens mijn passie delen ;)
ps Ik zie al uit naar fototjes, vind ik ook altijd gezellig om te zien wat jullie gescoord hebben plus wat sfeerbeelden van de markt zelf :)

't Was een kille en klamme markt. de meeste spullen waren vaak met een zeil afgedekt van wege kleine motregen buitjes, zodat je niet veel zag. Veel niet-professionele verkopers hebben verstek laten gaan, dus het veldje met meuk was vrijwel leeg.

Om 11:00 uur gezamenlijk koffie gedronken onder de luifel op het terras. Binnen was het vol. De gebroeders Welther, Henry S., RD12Tf, Shimansky, Jochem en scribent waren aanwezig. Er waren zelfs twee vrouwen bij, de mijne en ook Jochem had de zijne meegenomen (Is weer eens wat anders).
Beesterzwaag zal veel van de hier natgeregende spullen te koop aanbieden. Vooral de Duitser met de grote hoed, u zij dus gewaarschuwd!

Niet veel gekocht:

• Een USB-muis en -toetsenbord voor noodgevallen.
  • een lopendegolfbuis
  • twee 12V 4A SMPS-en
  • Twee slakkenhuis fans voor mijn koelbox.
  • Twee keramische 7-pens buisvoeten

Al met al toch een gezellige dag met mede CO-ers

[edit]
'savonds hebben we (ega en ik) ons in het restaurant ongans gegeten aan spare-ribs :9
[/edit]

Tidak, we hadden afgesproken dat we zouden vertellen dat het een hele mooie zonnige dag was geworden, en we een heleboel leuke dingen hebben gekocht, en er gratis broodjes warm vlees werden weggegeven.

Nougoed, ik vond het gezellig, maar iedereen die er een eind voor moest rijden geef ik groot gelijk dat ze hem met dat miezer-weer hebben overgeslagen ;)

Mijn buit: een holle hamer om Schimanski z'n blikjes Dr Pepper mee plat te slaan, en 10 ALPS stereo-potjes van Zirconium z'n stand.

Ik vond het een leuk uitstapje :)

Ondanks het mindere weer toch een leuke dag. Heb bij Bakelaar voor 15 euro een RTL SDR Dongle gekocht (DVB-T USB stick) en thuisgekomen, daar direct mee zitten spelen. Geschikt voor ontvangst van 25- 1800 MHz (met een convertortje ook HF banden)

De laatste versie SDR software (SDR#) werkt als een speer en heeft veel extra features t.o.v. de voorgaande versies. Ook leuk is het ontvangen van vliegtuigtransponders op 1090 MHz. Met het programma adsbscope, kun je de data decoderen en op een kaart tonen. Je kunt zo de vliegtuigen (zonder internet) realtime volgen. (link).

Ik heb 2 van die aluminium led zaklampen gekocht om over een paar weken in Afrika weg te geven.
De bijbehorende "ultrafire" 18650 LiIon cellen van 3800mAh (ik zag ze zelfs van 6000mAh) had ik niet nodig, dit is namaak rommel en daarvoor in de plaats kreeg ik een paar euro korting.

Verder heb ik geen paraplu nodig gehad. Ik heb maar een paar stands gezien met bedekte spullen en het veldje was helemaal niet "vrijwel leeg" maar toch wel voor de helft gevuld.

Het ritje vanuit Eindhoven op en neer heb ik gebruikt om enkele van de toeters en bellen in m'n nieuwe auto te leren kennen.

Al met al wel een nuttige dag :)

Zeker, ondanks het weer was het weer als van ouds.
Leuk dat Tidak en Jochem hun ega meegenomen hadden, heren, doe de dames de hartelijke groeten van mij :-)
Mijn buit is deze keer ook weer mager:
- Een rtl-dongle van Frans B.
- Een paar 9V batterij clips (stand Zirconium).
- Een Ball drive vertraging met gradenboogschaal voorzien van een nonius, het ding is afkomstig uit de voormalige DDR. Sober maar fraai.

Net als Mans al druk in de weer geweest met de dongle ...
Vliegtuiverkeer is een fluitje van een cent met dat ding (en een PC natuurlijk). Onder Windows is bijna alles verkrijgbaar, voor linux moet je wat meer moeite doen om de dongle als SDR te kunnen gebruiken.
Ik heb gekozen voor GQRX, er is namelijk een repository voor mijn versie van Ubuntu aanwezig:
Ik moest hiertoe de release en de snapshot repository van GQRX toevoegen middels:
sudo add-apt-repository ppa:gqrx/releases
en
sudo add-apt-repository ppa:gqrx/snapshots

Na een sudo apt-get update && sudo apt-get install gqrx kan je aan de slag.
http://www.uploadarchief.net/files/download/fransb_dongle.jpg

Radio 3.

De software:
http://gqrx.dk/

;-)
Tot zaterdag ... :-)

@Jochem:
Dan ben je niet duidelijk geweest :P ;)

@joopv:
We hebben je niet gezien...

@Rd12Tf
Ik heb nog steeds een spijtig gevoel ;( dat ik geen plaats heb voor dat kleine scoopje.
Er stond trouwens ook nog ergens een kleien Tek portable'tje was ook een héél mooi dingetje.

Op 30 mei 2014 16:02:14 schreef Tidak Ada:
@Jochem:
Dan ben je niet duidelijk geweest :P ;)

Dat geintje hadden we het tijdens het broodje warm vlees over, ik bedenk me dat jij daar niet bij zat! :D

Dat kleine scoopje heb ik ook gezien, was een merkwaardig ding, een soort joint venture tussen Tek en Sony. Wel aan de prijs, moest 110 euro opbrengen.
Dat andere scoopje staat er misschien volgend jaar weer(?)

Op 30 mei 2014 16:02:14 schreef Tidak Ada:
....
Er stond trouwens ook nog ergens een kleien Tek portable'tje was ook een héél mooi dingetje.

Een kleien Tek? Echt waar? Ik heb veel van Tektronix gezien en mee gewerkt maar nog nooit eentje van klei :-P

Tot morgen dan maar, het belooft skitterend weer te worden.

Het zal wel een Tek 314, 324, 336 of 380 zijn geweest. Waarschijnlijk een 314 of 324 met zo'n grote standen schakelaar die niet zo solide is.

Tek heeft om de astatische markt te veroveren samengewerkt met Sony. Ze hebben samen ook high-end functie generators gemaakt die vol met slechte SMD condensators zaten.

Op 30 mei 2014 19:44:14 schreef Hewlett:
[...]

Een kleien Tek? Echt waar? Ik heb veel van Tektronix gezien en mee gewerkt maar nog nooit eentje van klei :-P

Tot morgen dan maar, het belooft skitterend weer te worden.

Kantochuiteen3Dprinter? >:)

@RD12Tf:
Dat andere scoopje kan wel eens net zo duur zijn als dat Tekje :*