Velleman VM 201

Heeft nog iemand zo een toestelletje in zijn bezit ?
Ik kan dit toestel bedienen met mijn eigen draadloos PC en tablet via telenet bij mij thuis. Maar ben ik bij iemand anders en wil mijn toestel van daaruit bedienen dan lukt dit niet. Graag een antwoord hierop.

Shiptronic

Overleden

Als je het juiste IP-adres weet en poortnr. moet dit niet zo moeilijk zijn, wel evt. poorten in je router juist adresseren.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Heb ik gedaan, maar toch lukt dit niet via iemand anders zijn e-mail adres

dat zou via de browser kunnen, dan moet je router zo ingesteld zijn dat port 80 van je externe IP doorgekoppeld wordt naar het IP van die velleman kaart. dit is gedaan? dan zou je normaal de webpagina van die kaart moeten zien.

ik denk net aan iets, blokkeerd telenet geen poort 80? zodoende dat mensen van buitenaf niet in de config van u modem kunnen knoeien?

http://klantenservice.telenet.be/content/welke-internetpoorten-blokkee…

je zal dus bv poort 1024 van extern moeten koppelen naar poort 80 intern.
zodoende als je dan je browser bij iemand anders stuurt naar
http://xxx.xxx.xxx.xxx:1024 zou je dan wel de pagina moeten krijgen (xxx.xxx.xxx.xxx zijnde jouw ip adres).

vroeger had ik zo een scrap oude pc online staan waar je via remote desktop kon op inloggen en zo wat gaan testen.die pc is jammer genoeg afgevoerd, dus kan je die niet ter beschikking zetten.
men oude server draait hier wel nog. die kan ik misschien zo instellen dat je wat kan testen. bespaard je dat je altijd bij vrienden moet passeren om iets te testen.
daarvoor moet je dan eens een mailtje sturen, gaan we niet over dit topic voeren (weinig electronica gerelateerd).

als je linux kent, kan ik eventueel wel een SSH connectie opzetten op men raspberry, maar dat wordt moeilijk testen opeen webpagina

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Hoe koppel je port 1024 extern aan port 80 intern ?

iets zegt me dat je dan je poorten in de router niet hebt open gezet :-s

je moet ergens een tabblad hebben NAT ofzoiets.

daar geef je in: external port 80
internal IP: 192.168.1.X
internal port 80

daar moet dan nu staan external port 1024
internal IP: 192.168.1.X
internal port 80

hier een voorbeel van zo een router met een aantal configs
http://blog.metasys.pl/wp-content/uploads/2012/02/port_forwarding.png
daar zie je ook dat ze externe poort 22 niet koppelen aan de interne 22 maar naar 2222

zulke dingen zoek je best op google of via tweakers. vermelde het al, weinig electronica gerelateerd en ze gaan dat hier stoppen. je kaart werkt goed, alleen heb je een IT config probleempje

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

http://klantenservice.telenet.be/content/welke-internetpoorten-blokkee…
Zelfs als je intern 80 wilt opgeven gaat dat niet. Trouwens je kunt alleen via mijn.telenet je router aanpassen :( dit onder Draadloos internet

ik zien trouwens dat mijn.telenet een mooie blanco pagina weergeeft :(

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Heeft nog iemand zo een toestelletje in zijn bezit ?
Ik kan dit toestel bedienen met mijn eigen draadloos PC en tablet via telenet bij mij thuis. Maar ben ik bij iemand anders en wil mijn toestel van daaruit bedienen dan lukt dit niet. Graag een antwoord hierop.

Nee, ik heb niet zo'n ding in mijn bezit. En voor zover we hebben kunnen vinden heeft jou probleem niets met het ding zelf te maken. En het Email adres van iemand anders gaat natuurlijk ook niet helpen.

De vraag identiek nogmaals stellen heeft geen zin.

Wel zin heeft het om de goedbedoelde adviezen op te volgen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Heet in een router soms 'Virtual Server Table'

http://www.uploadarchief.net/files/download/virtserv.png

[Bericht gewijzigd door Arco op maandag 9 juni 2014 14:38:11 (44%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Evarist

Golden Member

Heeft Telenet geen roterend IP? Dan moet je met een externe website werken. Ik doe het ook zo.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

@evarist: mijn ip is al een 4 maand hetzelfde.

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

maakt dan nog niet uit als telenet zowieso poort 80 al blokkeerd.
ik draai al jaren een eigen server waarbij poort 80 en 8080 geforward worden naar men server. ook alles van FTP, email,... is forwarded.
recent ook SSH toegevoegd voor men raspberry server (draai nu een PI als main en men oude pc als backup server).

er is een moment geweest dat mijn traffic ook niet meer werkte, toen erachter gekomen dat belgacom poorten 80 geblokkeerd heeft omdat de BBOX modens gehacked konden worden via de webmenu om zo de paswoorden te achterhalen. ik heb toen telefonisch mijn eigen poort weer laten open zetten en heb ook een papier moeten tekenen dat ik vanaf dan zelf verantwoordelijk was als er gehacked werd op mijn poort 80.

misschien moet je telenet ook maar eens laten configureren zo. ofwel verzet je de default poorten naar iets anders die wel door geraakt.
ook vermoed ik dat er ergens foutieve termen gebruikt worden, want versta niet direct wat een vriend zijn 'email' daarmee te maken heeft.

voor dynamic ip adressen zijn hopen websites die dit voor jouw overnemen. no-ip.com, dyndns.com ... werkt ik al jaren mee

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Dat e-mail adres was een fout van mij, ik bedoelde op iemand anders zijn draadloos internet.

Ja het is wel 5 jaar oud, maar is heb hetzelfde probleem en zou willen weten of dat probleem ondertussen is opgelost? Zou graag het mailadres van die Vectra bekomen om het hem te vragen. Is niet openbaar, vandaar.

Shiptronic

Overleden

Open een topic en stel je vraag daar(evt met verwijzing naar dit topic) een heel forum weet meer dan 1 persoon. En de antwoorden/oplossing is hierboven al gegeven.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.