rare jongens, die chinezen (leuke/onhandige verpakkingen)

De grote C kan er ook wat van: 10 smd mini brugcelletjes in een stripje van 5cm lang en 8 mm breed in een doos verpakken zo groot als een A4-tje en 4 cm dik ongeveer.

Jawel en ook nog opgevuld met van dat biologisch verantwoorde grut.
Ze hadden het beter in een envelopje kunnen stoppen: kosten 45 cent is toch wel een stuk goedkoper.

De verpakking + verzending is nu duurder als de nalevering.
Maar ja, de pakbon: A4 tje moest er nog bij en er stond bij de inpakkers misschien niet bij dat ze die mochten opvouwen?

Oh ja: Weet je waarom een "blister verpakking" zo heet?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Nee henry62, vertel... kunnen wij ook eens lachen...

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

Op 26 oktober 2012 19:04:00 schreef henri62:
Oh ja: Weet je waarom een "blister verpakking" zo heet?

Je krijgt blaren van het proberen het er uit te halen?:+

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Juist, dat is het goede antwoord, een ervaringsdeskundige net als ik ;-).

En dan zitten ze in den haag allerlei stompzinnige wetjes te maken, die troep moeten ze verbieden.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

vandaag grote A3 envelop bij de post
erin een worst schuim
in die worst een doosje van 10 bij 7.5 cm oid
gevuld met schuim
en daarin 2 SOIC-8 chips

geniaal

Vandaag mijn sampletje binnen gekregen het was een lt2576t step down regulator ictje .

Het antistatische zakje zat netjes in een flinke bult papier in dit zat in een doosje van 150 mm 150mm x 30 mm .

Dit pakketje raak je niet gauw kwijt .

http://www.uploadarchief.net/files/download/p1010100.jpg

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

toevallig een sample van Texas Instruments?

Dit doen ze altijd zo.

yep dat is van TI
zo een doosje kun je inderdaat niet kwijtspelen

Klopt jongens dit is inderdaad van t.i .

Wel een snelle en goede service .

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
Tidak Ada

Golden Member

In Ukraïne kunnen ze er ook wel wat van:

Deze prop vond ik in een bobbelenvelope:

http://www.uploadarchief.net/files/download/in2-pakketje_p5211175.jpg

Dit zat er in:

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/in2-socket_p5211176.jpg klik

IN2 nixievoetjes

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Vandaag een doos gezien die open gescheurd was, en daar stond op:

"LET OP: Deze doos kan zonder beschadiging geopend worden. Deze is meerdere malen herbruikbaar."

(Even uit het Duits vertaald).

Op zich handig, ware het niet dat het aan de BINNENKANT stond!!!

Wel netjes in 5 talen, nu begrijpt de hele wereld dat dit niet handig is. ;-(

-edit- Italianen waren dat dus...

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Lucky Luke

Golden Member

Het kan erger, enkele jaren geleden zaten mijn studieboeken (== de link met elektronica, want elektro boeken), verpakt in een doos met als opvulling halfverschredderd* golfkarton.

Nu wordt dat wel vaker als opvulling gebruikt, b.v. in plaats van die maismeelfluffies* dus dat is niet zo gek.

Alleen...
http://www.uploadarchief.net/files/download/webexport_vreemde_tekst_op_verpakking.jpg

"Doos blijft eigendom van centraal boekhuis, onbeschadigde dozen svp opvouwen en aan de chauffeur mee teruggeven."

Dat wordt een tikje lastig...

Nederlanders blijken ook best raar.

*Hoe schrijf je dat, eigenlijk?

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Die hoef je dus niet mee te geven, staat er toch duidelijk ;-) Alleen onbeschadigde....

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Arco

Special Member

Wij kregen een tijdje terug via RS 100 stuks 16F648a in SSOP20 behuizing....los in een antistatisch zakje. :(
Er waren er 20 te krom om nog te gebruiken, en anderen zaten (uiteraard) met hun pootjes in elkaar verstrengeld.
Toen maar even gemeld dat je ze zo toch niet op kunt sturen. En wat er verder ging gebeuren.
We hebben toen wel netjes 20 nieuwe gehad. En ja hoor, weer in een antistatisch zakje. :) (ze waren nu wel goed overgekomen)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb gisteren een zending van Rutronik binnen gekregen. Dan pas valt op wat vele anderen verkeerd doen: Vaak nemen ze een doos, pleuren de producten er in en vullen het af met opvulmateriaal. Gevolg: De producten liggen direct op 1 van de zijkanten van de doos. Valt je doos op /die/ kant, is de bescherming dus alleen maar de dikte van de kartonnen doos. Rutronik doet: opvulmateriaal, product, opvulmateriaal. Nu is het dan ook wel weer zo dat die tssop20 chippies in hun buisje best 1000G kunnen hebben, en dat je met "alleen karton" als dempingsmateriaal, zelfs als je je best doet, al lastig boven de 100G zal uitkomen....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Henry S.

Moderator

Op 30 mei 2014 22:01:24 schreef Arco:
Wij kregen een tijdje terug via RS 100 stuks 16F648a in SSOP20 behuizing....los in een antistatisch zakje. :(
Er waren er 20 te krom om nog te gebruiken, en anderen zaten (uiteraard) met hun pootjes in elkaar verstrengeld.
Toen maar even gemeld dat je ze zo toch niet op kunt sturen. En wat er verder ging gebeuren.
We hebben toen wel netjes 20 nieuwe gehad. En ja hoor, weer in een antistatisch zakje. :) (ze waren nu wel goed overgekomen)

Het zijn een stelletje koekebakkers bij RS (en soms ook bij Farnell)... Fragiele (T)SSOP's los zwevend in zakjes (per stuk verpakt), IGBT's in piepschuim en in standaard zakjes. Elco's worden regelmatig 3-dubbel verpakt (in een zakje in een bubbelzakje in een doosje) als het glas is. Verkeerde inhoud in de sticks, na een paar keer melden en een handvol RMA's nog steeds dezelfde verkeerde inhoud gekregen, en dat bij meerdere artikelen. En kortgeleden nog een stick vol power-SO's met geen enkel recht pootje... Ik denk dat ze de orderpickers in pinda's uitbetalen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Arco

Special Member

Bij ons zaten ze zelfs alle 100 in 1 zakje!... ;)
Hebben ook een keer 500 zeners (12v, SOD23) besteld. Kregen die allemaal los van de rol geknipt binnen, per 5 in een zakje...
(Daar gaat een tijd inzitten, om al die zakjes open te maken, en dan ook nog alle diodes uit de afgeknipte stukjes strip te peuteren... :( )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hebben ook een keer 500 zeners (12v, SOD23) besteld. Kregen die llemaal los van de rol geknipt binnen, per 5 in een zakje...

Bijzonder irritant is dat ja.
Deze week nog een bestelling binnen gehad met melf weerstanden, zaten per 25 verpakt terwijl ik er 250 van elke waarde nodig had.
Ben bijna een uur bezig geweest om alles weer ontpakken en te sorteren.
IC s kun je trouwens ook vaak in tube bestelllen, of in tray.
Dan blijven de pootjes tenminste heel, maar dan krijg je weer een hele tray met b.v. 1 ATMega32u4.
Daarom bestel ik liever bij Farnell, hoewel die vaak duurder is.

laatst voor 40 euro aan spullen bij DX besteld.

het ging om een HDMI->VGA adapter en een mobielhouder voor in de auto.

verder nog wat kleine dingen, zoals microUSB OTG kabeltjes, Lithium laadIC printje en stepdown module, 13 items totaal.

omdat ik vorige keer 2 weken heb gewacht tot ze erachter kwamen dat een SKU niet meer leverbaar was, heb ik gekozen voor 'ship available items first'

dus werden er geen 2 of 3, maar 8 pakketjes aangemaakt.

https://www.dropbox.com/sc/xvy8vx0ofunf21u/AADDIEr1-TYPW30YIVj1Gh39a

uiteindelijk zaten de 2 grootste items (nog in hun doosje) samen in een envelop gepropt.

GMT+1
McAwesome

Golden Member

Vandaag 250 stuks PCF2129A van Mouser binnen gekregen. Zoals verwacht zaten deze in een speciale vochtwerende folieverpakking met silica gel zakjes erbij. Maar op de zak aan de buitenkant zat ook nog een rode waarschuwingssticker met de melding "Fragile - Handle with care". Dat alles zat nog eens in roze antistatische bubbelfolie gedraaid en zo in een kartonnen doos aan de buitenkant beplakt met nog eens een stuk of 3 "Fragile - Handle with care" stickers.

De PCF2129A is inderdaad wat gevoelig voor mechanische schokken omdat er een kristal inzit, maar zoals deze keer heb ik ze nog nooit verpakt gezien ;-)

100 stuks SHT21 bij RS besteld. Krijg ik 100 antistatische zakjes met 1 chippie...
Ik heb ze maar strontchagerijnig opgebeld, ze subtiel verteld dat ze daar zo dom zijn als het achtereind van een paard, en een retourzending aangemaakt.
Ook meteen een paar connectortjes besteld, welke nog in de Farnell verpakking geleverd werden...

Wat een mongolen daar...

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

100 zakjes met chippie, of 100 zakjes en 1 chippie. Dat laatste zou ik niet eens zo erg vinden, dat eerste daarentegen :(
En die connectors is wel een dikke faal.

Maak me niet gek, ik ben al gek.
Arco

Special Member

Om de een of andere duistere reden leveren bijna alle leveranciers kristallen gewoon in een plastic zakje. (zelfs per 500)
Terwijl je toch zou verwachten dat ze met wat respect behandeld zouden worden vanwege hun breekbare inhoud...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik kreeg 100 zakjes met in elke 1 chippie. Ook daar heb ik geen zin in, dan mag ik 100 zakjes leeghalen, en van elk chippie de oriëntatie goed leggen. Nee dank je, ik bestel wel een strip bij een leverancier die wel nadenkt over de verpakkingsmethode.

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Henry S.

Moderator

Bij RS zoveel mogelijk artikelnummers met een P gebruiken, helaas heeft in dit geval al iemand de hele reel verknipt en in zakjes gedaan...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.