sony videocamera CCD-V7AF-E

Hallo,
Ik heb een sony video camera CCD-V7AF-E.
Ik gebruik hem om de banden die ik nog heb over te zetten op dvd.
Tot nu toe ging dat prima.
Nu ineens gaat hij niet meer aan.
Als ik de batterij adapter er in doe en hem aan zet brandt heel even het lichtje en "thats it"
Ik heb de adapter al uit elkaar gehad en grondig schoon gemaakt, geen resultaat.
Iemand idee wat het euvel kan zijn?
groeten: Theresia

dit is al een oudje, maar nog van voor de gare smd elco tijd.. eerst weten of de adapter nog goed is, of ligt het aan de camera zelf.

als de camera uitvalt, gaat dan een evt lampje op de adapter zelf ook uit? ook kwam het vaker voor dat de contacten op de accu adapter en op de camera zelf vuil werden, en zo ging de camera uit omdat de spanning te laag werd..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
evdweele

Overleden

Een paar geleden heb ik mijn oude Hi8 banden, die waren opgenomen met een Grundig LC285HE (is ook Sony), gedigitaliseerd.
De camera was al een jaar of 5 niet gebruikt en bij het aanzetten gebeurde er niets. Nog even gewacht, maar nog steeds niets.
Toen ging de telefoon. Dat gesprek duurde langer dan een half uur en al die tijd stond de camera onder spanning. Bij terugkomst van het telefoongesprek was heel flauw licht te zien in de camerazoeker.
Ik heb de camera nog een twee uur aan laten staan en toen werkte alles weer.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Testman, dat is niet helemaal zo. De meeste Sharp VL-C73SA's begaven het na 4 a 5 jaar al omdat de SMD elco's leegliepen. We spreken dan over 1985-1988.

Ik zou zeggen maak hem open en ruik eens. Je ruikt en ziet snel genoeg of er wat mis is met de elco's.

[Bericht gewijzigd door Dominic op zaterdag 2 augustus 2014 14:22:26 (26%)

hmm , ik dacht dat de rotte sanyo smd elco's van begin 90's waren.. maar je hebt idd gelijk heb pas een philips omroep versterker gesloopt welke van binnen een sony was, print gans weggevreten door gare smd elco's. ding was ook van 1987..

dan kan het idd weleens afgelopen zijn, het vervangen is rot werk en kost veel tijd. en de weggevreten printsporen zijn ook lang niet altijd te herstellen. nadeel is dat bijna al die oude camera's dat probleem hebben..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Bij jou is alles Sony, maar voor het geval het er toch echt eentje was, heb je misschien foto's of nummers genoteerd? Ik ben nog steeds hard op zoek naar bewijzen dat Philips ooit iets bij Sony heeft ingekocht (andersom gebeurde wel, zoals bekend).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

excuses dat ik nu pas reageer...druk druk druk

tesman: de camera is van 1987. op de adapter zit geen lichtje. ik heb de adapter uit elkaar in de afwasmachine gehad (een al vaak gebruikte methode om apparatuur weer op gang te krijgen)en de contacten van de camera goed schoon gemaakt, mocht helaas niet baten. Ik weet dus idd niet of het aan de adapter of aan de camera ligt.

evdweele: ik heb de adapter zelf een paar dagen in de oplader én een paar dagen in camera gehad...noppes.

Dominic: de hele camera ligt momenteel open: niks geks te zien of te ruiken.

kan ik op een of andere manier testen of die elco's de boosdoener zijn