Ik heb deze en doet wat hij doen moet.
http://r.ebay.com/DBfbD4
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Miele zelf al geprobeerd? De laaste keer dat ik er iets mee te maken had, hadden ze een uitstekende consumentenlijn.
Anders voor zoeken naar onderdelen voor witgoed en kleinhuishoudelijk altijd eerst proberen op typenummer apparaat, want zo is de catalogus van de gemiddelde leverancier ingericht. Onderdelen zijn vaak ook nog eens op maat gemaakt dus niet altijd te vinden in het standaardassortiment van de onderdeelfabrikant.
@hieronder: vrij grote kans dat hier dan ook niemand hem op type vindt, maar door het type niet te noemen is die kans opeens de volle 100%
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (14%)]
kVA16
Golden Member
Sorry voor de late reactie.
Uiteraard had ik al geprobeerd bij diverse onderdelenleveranciers van witgoed en gegoogled op typenummer, maar veel verder dan onderhoudsmiddelen kom je dan niet. Ik denk dat het toch moet via de Miele onderdelenshop aangezien m'n moeder destijds een knop van de wasmachine ook alleen maar kon verkrijgen bij Miele.
rudig76
Even iets anders www.echteworst.nl
Op zoek naar een qt110 of een vergelijkbaar iets om een lamp aan en uit te schakelen. Komt aan een atmega 328p te hangen. Qt110 zoals gebruikt in het handdoeken rek op Picbasic.nl is wat ik zoek
Tommyboy
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Op 26 augustus 2014 14:33:49 schreef rudig76:
Op zoek naar een qt110 of een vergelijkbaar iets om een lamp aan en uit te schakelen. Komt aan een atmega 328p te hangen. Qt110 zoals gebruikt in het handdoeken rek op Picbasic.nl is wat ik zoek
Digikey, mouser, Farnell, futurlec al geprobeerd?
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Sommige avrs ondersteunen touch direct, zonder qt110. Maar ik heb daar nog niks mee gedaan dus kan je daar geen advies over geven.
rudig76
@tommy, allemaal bekeken, of heb ik er dan 100 stuks, of 20 euro verzendkosten voor 1 onderdeel niet echt handig
@lucky lukte, ik werk met arduino dus zit redelijk vast aan een specifieke processor helaas
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Hallo ik ben op zoek naar een Sharp regulator de PQ05RF1V.
Iemand een idee waar te verkrijgen?
Alvast mijn dank
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
@rudig76: Is dit bruikbaar voor je?
http://playground.arduino.cc/Main/CapacitiveSensor?from=Main.CapSense#…
rudig76
@lucky luke, wel een zeer coole vondst. Alleen dat aarden zal wat lastig zijn. Wilde de lamp gewoon op een tafeltje zetten en niet te moeilijk maken.
Of bedoelen ze met aarden gewoon aan de min pool hangen, nee toch?
Edit2, nou breekt mijn klomp, blijkt dat de atmega328 waar arduino mee werkt ook qtouch ondersteuning heeft. Dank voor de trigger om dat na te gaan, ik ga kijken hoe ik daar gebruik van kan maken.
Edit3, helaas je hebt altijd toch iets van een qt110 of gelijkwaardig component nodig.
Iemand nog tips waar een qt110 voor onder de 7,5 euro te koop is?
Ipv een qt110 mag een AT42QT1010 ook van atmel
Inmiddels op ebay besteld
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Als ik t goed begrijp ben je voorzien dus, maar anders heb ik er nog een paar liggen. Ook nog varianten met meerdere ingangen meen ik. Zou ik even moeten nakijken.
rudig76
Als de ebay man idd doet wat ie moet doen wel ja 
Zoniet dan pm ik je wel, in ieder geval bedankt voor het aanbod
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op 26 augustus 2014 19:52:13 schreef rudig76:
.... Alleen dat aarden zal wat lastig zijn. Wilde de lamp gewoon op een tafeltje zetten en niet te moeilijk maken.
Dat begrijp ik. Maar iedere touch-sensor zal een referentie moeten hebben. Het heeft altijd het "recht" om niet te werken, als je het niet aardt. Het KAN wel werken, maar geen garanties.
pa3gws
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
de sharp pq05rf1v is een low drop 5v regelaar, deze kan werken met 5,5v ingangsspanning, dat kan een 7805 niet.
Als je de on/off pin niet gaat missen;
http://nl.rs-online.com/web/p/low-dropout-voltage-regulators/1891374/
L4941BV, 1A 5V met 450mV drop @1A ?
pa3gws
Een alternatief is helaas geen optie.
Het is voor iemand die er net genoeg kijk op heeft om hem te vervangen.
Er is mij gevraagd of ik er aan kan komen en op wil sturen.
Er zelf even heengaan is geen optie gezien het in de Dominicaanse republiek is. 
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
't is wel een eind weg: http://www.wagneronline.com.au/pq/semiconductors/electronic-components…
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Vrijwel alle aangedragen 'vervangers' zijn de variant met een on/off pin, de gevraagde (PQ05RF1V) heeft een voltage adjust pin...
Zonder het originele schema te kennen is het behoorlijk riskant om daar zomaar een andere variant in te zetten, zelfs als die adjust pin is aangesloten zoals in de test circuits (fig.1 en fig.2): die condensator beïnvloedt namelijk de stabiliteit én de snelheid van de load regulation.
Ik moest het ff kwijt, al is het mijn vraag niet.
pa3gws
Zoals ik al aangaf is een vervanger geen echte optie.
@fatbeard
Dat is inderdaad wijd weg.
Ik hoopte hem ergens in Nederland te kunnen vinden of binner Europa.
Ik heb hem inmiddels ook op ebay gevonden dus als het niet lukt stuur ik de man wel de ebay link.
Ik heb wel gevraagd waar hij in zit als ik dat weet is er misschien een schema te vinden.
Wordt vervolgt.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."