blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi D&H,
Dit is de deal, één persoon krijgt een pakje van mij, verzendkosten zijn voor mijn rekening.
Deze krijgt alle printjes.
De kastjes blijven bij hun nieuwe peetvader 
Oja, de eerste waarvan ik een e-mail adres krijg, met daarin alle gegevens die nodig zijn om het pakketje te versturen
en een vraag goed beantwoordt, krijgt het pakje toegestuurd.
Wat is het type nummer van mijn favorite opamp? (niet de NE5534A en ook niet de NE5532A)
Doe je best, dan doe ik de rest 
Verdere vragen foto's enz nop, kost allemaal te veel tijd, het kan wel maar dan stuur ik jullie een factuurtje *grin*
Gegroet,
Blackdog
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi D&H,
En de winnaar is...
Franzki!
Het komt er aan 
En het klopt, de ADA4077 is een van mijn favorieten.
Gegroet,
Blackdog
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Parkeerplaats met 80 ampere HPWC lader. Kwam gratis bij de nieuwe job : Lead PCB Designer @ TeslaMotors
Damic
Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
Sweet
wb Free
[Bericht gewijzigd door Damic op (33%)]
Op 2 oktober 2014 20:27:28 schreef free_electron:
Parkeerplaats met 80 ampere HPWC lader. Kwam gratis bij de nieuwe job : Lead PCB Designer @ TeslaMotors
Congratulations!
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Leuk je weer eens op CO te zien free, en gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Kreeg je er ook een auto bij, of moet je je benzinewagen naast dat stopcontact parkeren?
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Nee, dat stopcontact gebruikt hij voor parkerlichten en alarm 
Free, succes met (en in) de nieuwe job!!
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 2 oktober 2014 20:37:10 schreef Jochem:
Leuk je weer eens op CO te zien free, en gefeliciteerd met je nieuwe baan!Kreeg je er ook een auto bij, of moet je je benzinewagen naast dat stopcontact parkeren?
De auto had ik al. Dolphin grey Model S85, air suspension, Tan interior, pano roof, techpack, premium sound system 
Gaat vooruit als een straaljager. Is niet te vergelijken met die soepmixers op batterijen die Leaf en Volt heten ...
De nieuwe firma is een fantastisch bedrijf om voor te werken. Ze hebben 5 mensen permanent in dienst (valet's). Die doen niks anders dan je wagen aan de lader hangen, hem dan parkeren en er voor te zorgen dat, tegen dat je buitenwandelt, hij geladen is en klaar staat te wachten. Je moet dat eens tegen je baas gaan zeggen : kan je iemand in dienst nemen die onze wagens gratis voltankt en ze dan parkeert voor ons ?
ik voorspel de scene uit die beroemde film ... die waarin zijn hoofd 360 draden draait en er groene soep uit komt..
Ik had een burn-out bij vorig bedrijf. De microelectronica wereld is om zeep: of je nu een diode maakt of een chip met 5 miljoen transistors : als ze beide 1 vierkante mm silicium beslaan kosten ze evenveel ... screw that. voor niks geen geld. zelfs Altium up to date houden was er te veel aan op het end...
Toen 'T' mij benaderde heb ik geen seconde getwijfeld. Beste carriere zet van mijn leven.
Oh, enne: houdt oktober 9 in de gaten .. er komt een announcement...
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 2 oktober 2014 21:12:35 schreef free_electron:
Toen 'T' mij benaderde heb ik geen seconde getwijfeld.
Sowieso zijn dat altijd goede moves, als het initiatief van een ander komt. Dan valt er vaak een leuke onderhandeling te doen. En veel belangrijker: als je toch al niet meer lekker zat op je oude stek, dan is het een no-brainer!
Wel wennen zeker, aan die dikke traces op je PCB?
blackdog
Golden Member
Hi Free, 
Mmmm Burnout, heb dit 2x gehad, geen pretje...
Vandaar dat je nog maar zo weinig aanwezig was op diverse fora.
Welcome back 
Gegroet,
Blackdog
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Gefeliciteerd met je nieuwe job Free! (en leuk weer 's wat van je te lezen)
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (60%)]
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Gefeliciteerd, zeker een branch met toekomst. Burnout is zeker niet leuk. Moet je meegemaakt hebben om te begrijpen.
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Van harte !
Ga je nu door voor je tweede TAART hier op CO ?
Gaaf dat je hopelijk voor langere tijd weer onder je steen vandaan bent gekropen.
Congrats met je nieuwe job.
Tesla's zijn serieus leuke auto's, mooi product. Het is altijd leuk om aan een product te werken welke je in het echt ziet en een Tesla valt wel op 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Hier even mijn nieuwste aanwinst (was ik al mee bezig voor het nieuws over free kwam)
Er zijn twee gloeidraden, die een "puntvormige" bron op de anode vormen. Dat gebeurt door een combinatie van de gloeidraadlengte en de hoek van de anodekegel. Het doel is dat je een grotere scherpte kunt krijgen met de korte gloeidraad (detailfoto's) of de opwarming van de anode kleiner te houden (lange gloeidraad) tijdens doorlichting of als er door zwaar meteriaal (o.a. gips of bot) gefotografeerd moet worden.
De buis heb ik V&A geruild voor iets dat ik eerder gratis heb gekregen, maar waardevol genoeg is voor de verkoper.
guidob
Overleden
Op 2 oktober 2014 21:12:35 schreef free_electron:
[...]
Oh, enne: houdt oktober 9 in de gaten .. er komt een announcement...
20% korting op een Tesla voor CO leden ??? 
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Gefeliciteerd met je nieuwe baan, gevraagd of kunnen kiezen is altijd lekker.
Ik kon 4 jaar terug kiezen...
Nog geen dag spijt..
free_electron
Silicon Member
De Tesla is iets speciaal. Je kan het niet uitdrukken in woorden. Je kan er uren over vertellen en over lezen maar dat is maar een zwakke doordruk van wat het echt is.
Je moet een proefrit doen ermee. Pas dan snap je dat de klassieke automobiel een relikwie is uit een ver verleden. En dan snap je ook dat de elektrische revolutie niet van de klassieke merken kan komen. Die zijn versteend in hun ontwikkeling.
De huidige automobiel is een ontwikkeling van 100 jaar terug toen iemand olie ontdekte. We rijden allemaal met een mechanische contraptie aangedreven door explosies met bedieningseelemnten uit de jaren stillekes.
Tesla vaagt alles in 1 klap weg. Er is geen handrem , rempedaal (wel als noodrem maar voor normaal rijgedrag kom je daar nooit aan) er is geen schakelaar om lichten aan of uit te doen , geen startslot, geen versnellingsbak. Je hebt een stuur, een hendeltje vooruit, neutraal,stop, achteruit en een pedaal om je snelheid te regelen. That's it. Kom je in een tunnel gaan de lichten aan, bij exit terug uit. De gps weet dat ... Kom je thuis dan weet de wagen dattie er is en krijg je het menu om de deur te openen. Als in mijn afenda een vergadering gepland staat dan komt die automatisch op het sccherm. Klik ik aan dan zendt de gps mij direct naar het juiste adres.
Ze zetten de ganse automobiel wereld op zen kop.
Er zitten meer dan 100 printplaten in de wagen. 60 miljoen lijnen code. Draaiende op secure redundante hardware (speciale dual core processoren waarvan 1 core 32 bit en de andere 16 bit) de ene bewaakt de andere.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
je gaat op 1 punt wel terug in de tijd, met de oude fossiel verbranders kun je wel 600km rijden op 1 tank. elektra is korte rijafstanden en lange vultijden. een lange file in de winterdag is een nachtmerrie met een elektrische auto zonder generator aan boord.. evengoed is het wel een vooruitgang, maar dat kleine nadeeltje is een groot probleem wat veel mensen toch een benzine slurper doet kopen 
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Dat zie je verkeerd !
De techniek van de elektrische auto welke al enkele (7,8,9 weet ik niet precies, schat 9) decennia? bestaat, gaat nu eindelijk vooruit.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Maak daar maar >10 decennia van. In 1900 was de eerste hybride al op de markt, volledig electrisch in mijn herinnering zelfs nog wat eerder, maar het kan ook een paar jaar later geweest zijn.
Op 2 oktober 2014 22:20:05 schreef free_electron:
De Tesla is iets speciaal. Je kan het niet uitdrukken in woorden. Je kan er uren over vertellen en over lezen maar dat is maar een zwakke doordruk van wat het echt is.
Waarschijnlijk hetzelfde gevoel van in een goede variomatic te rijden (dat begrijpen de meeste petrolheads al niet eens) maar dan honderdmaal spectaculairder.
Mooie gratis aanwinst, gefeliciteerd met je baan en welkom terug! Toch wat leuker werk dan harddiskmotortjes aansturen.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
IIRC kwam zo'n tesla behoorlijk ver op 1 "tank". Maargoed, free doet vast wel een keer een teardown 
Trouwens, wil je als mens 600km in 1 haal? Ikke niet. In een uur is een lithiumaccu weer vol, maar helemaal vol hoeft vaak niet eens...
In benzine zit meer energie per kilo, dat is waar. Dat is oplosbaar: Kwestie van elders gewicht eruit gooien en een motor die ruim dubbel zo efficënt is.
Tidak Ada