Als wat voor formaat heb je het bestand opgeslagen? BMP is bijvoorbeeld vele groter als PNG of JPG.
Anders mag je ook mailen naar het adres in mijn profiel (te zien via klik op mijn naam)
Op 15 december 2014 21:26:03 schreef Henry S.:
Dit topic is even opgeschoond om de leesbaarheid te behouden.
Aan de starter van dit topic het vriendelijke verzoek de antwoorden bijelkaar te zetten ipv meerdere posts onder elkaar, en quote daarbij alleen de relevante delen.Zie ook de forumregels.
sorry dit isdeeerste keer dat ik op een forum zit,ahum kunt u mij uitleggen hoe ik moet antwoorden zonder dat het een zooitje wordt en hoe ik een kortstukje er uithaal omte quoten..is t een idee als ik mn eigen teveeltekst nu alsnog wis ofkandat niet..sorry betje erg bleu
Als je op de quote
klikt dan komt de hele tekst in het invoerveld te staan. Met je 'delete' toets kan je vervolgens alle niet relevante tekst verwijderen.
Wil je meerdere posts direkt beantwoorden, scroll dan naar beneden, en klik op de destbetreffende ![]()
En mocht je iets willen toevoegen of wille wijzigen, gebruik dan de edit: ![]()
En lees dit nog even door.
Op 15 december 2014 21:54:15 schreef digital dummy:
is t een idee als ik mn eigen teveeltekst nu alsnog wis ofkandat niet
Het kan alsnog met de
. maar je eerdere posts zijn al zodanig aangepast dat dat onnodig is.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (21%)]
Op 15 december 2014 21:47:21 schreef digital dummy:
[...]
Jan ik heb een soort van plattegrond hierbij gedaan .
Blauw is de oude situatie tot februari,daar vielen dus ook die
Kun je mij dat bestand ook even mailen? op dezelfde manier als aan Jan.
antw: ik heb echt géén aflees fouten gemaakt(juist erg op gebrand) in het begin dacht ik dat ook ,maar schreef steeds op wat zag ,wist niet wat waarbij hoorde ,pas in reeksen zie je welke getallen elkaar opvolgen.Als er dan iets verschijnt wat nergens in past(?) later dus maar wel gaan noteren met? erbij.Isook wel eenseendag geweest dat ie zo snel de getallen op elkaar liet volgen dat ik geen tijd had ze op te schrijven.Toen had ik ze net aan telefoon en dei mw zei dat er dan een foutje inde software zat.De meter mannen zijn geweest en daarna telde ie weer gewoon en zeiden dat er niks aan de hand was.
.inderdaad is de oude meter de 2e keer gewoon doorgeplaatst.
Maar bij het plaatsen van de eerste digitale meter in sept 2012weet ik ook niet of ie op 0 is begonnen met tellen.Ja er staat wel een 0 op de rekening maar op alle jaren ervoor stond altijd 30073 in die kolom en wij dachten dat dat een code was want we betaalden nooit hetzelfde bedrag.Maar wel altijd ongeveer zoveel als soortgeljke huizen in de buurt ca 80,-of 100,- omdat die paal in onze tuin stond volgens de buurman,hadden we gustige tarieven ,nou laat dan maar staan dachten we toen. Ik heb weleens geprobeerd uit te vinden met buren en vrienden hoe ik die faktuur moest lezen maar mijn buren hadden andere modellen rekening en begrepen onze ook niet.. Wij hebben er nooit voor getekend dat ie op 0 is gestrt ;wisten niet eens dat ie veranderd was.De eerste rekening was geschat,vond het wel vreemd dat ze m niet hebben opgenomen ,als je toch net een meter hebt gelaatst omdat de vorige niet goed was wil je toch weten of ie t nu wel goed doet toch na een week/maand ofzo..
De eerste echt volgens hun opgemomen waarden waren: vazio(nacht):3040 Ponta(lunch/avondeten ;dus duurder)1698 en Cheias(dag):3917 voorde periode 14 november-11 januari dus kleine 2 maanden.Het bedrag wat daarbij hoorde was 1483,68 Euro
Op 15 december 2014 22:12:59 schreef Leo-Bolier:
[...]
Kun je mij dat bestand ook even mailen? op dezelfde manier als aan Jan.
het anwoord staat zonder jou naam ervoor dus onduidlijk,ik ben de draad kwijt..sorry.Helpt het een foto vande bedrading in de paal vande oude situatie mischien die heb ik nog wel ergens...kan ik via dit form naar u mailen?hoe?
- De teller telt m.i. consistent omhoog (op afleesfouten na). Geen bewijs, maar toch een sterke indicatie is dat deze correct functioneert.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (13%)]
Peter_dtn
Golden Member
Het is al meerdere keren geadviseerd, uitsluiten lijkt me de beste oplossing, schakel de groepen in huis allemaal uit en kijk of de meter aan de straat nog verbruik registreert. Als dat het geval is dan is er iets mis, dat kan de kabel zijn tussen de meter aan de straat en je groepenkast. Of er is iets verkeerd aangesloten en de buren doen mee op je meter(ook al eerder gemeld)..
Een kabel in de grond die niet helemaal OK is kan enorme hoeveelheden energie verbruiken, maar dat kan je dus op deze manier opsporen.
Mocht de meter doorlopen terwijl jouw groepen uitstaan, neem dan de zekeringen voor de meter er eens uit, dan zal als de buren meedoen die wel komen klagen..
Succes!
Op 16 december 2014 00:08:22 schreef Peter_dtn:Mocht de meter doorlopen terwijl jouw groepen uitstaan, neem dan de zekeringen voor de meter er eens uit, dan zal als de buren meedoen die wel komen klagen.
Als het slimme buren zijn net niet
.
Op 15 december 2014 23:49:09 schreef digital dummy: En hoe verklaar jedae dagendat wij helmaal niks zouden hebengebruikt gedurende een bepaalde tijd de ijskast staat zowiezo altijd aan dus dat moet je terug kunnen vinden
Een ijskast is maar een paar honderd watt, draait slechts sporadisch als je de deur dicht laat, en moet dus al een hele tijd (dag of dagen) draaien vooraleer de teller 1kWh bijtelt.
Op 15 december 2014 23:49:09 schreef digital dummy: daar hebben we hier niks voor,zonnetje.
Dit was enkel een voorbeeld. Als jouw zwembad geen enkele verbinding met het elektriciteitsnet heeft kan dit natuurlijk ook niet.
mvdk
Golden Member
Als het slimme buren zijn net niet
Dan neem je aan dat het om een illegale aansluiting gaat. Het zou zomaar kunnen, dat de buren gewoon achter hun eigen meter zitten. De elektriciteit word op die manier twee keer betaald. Die suggestie heb ik in een van mijn eerdere post gedaan.
Nogmaals: het is belangrijk om uit te zoeken dat alles correct is aangesloten.
Daarna is het zaak om een keer vroeg op te staan, naar het kantoor van het e-bedrijf, zo vroeg gaan dat je de eerste bent. Niet zenuwachtig raken van de groeiende rij achter je. Maar je moet wel je zaken op orde hebben. Je moet kunnen aantonen dat je in het verleden een "normaal" verbruikspatroon had, en dat het na wijzigingen in de aansluiting een chaos is geworden. Dat gaat niet lukken met je eigen administratie, dat moet blijken uit hun rekeningen.
@Digital dummy: bij klikken op mijn naam kom je bij mijn persoonlijke gegevens met daarin mijn email.
het gemailde bestande:
KLopt het dat alleen de groene en rode nu aanwezig zijn? En alles bovengronds is aangelegd?
[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op (56%)]
@Jan klaasen,
Wat ik nu denk is dat de toevoer uit de linkerbenedenhoek van de schets komt (10kV misschien)? C is een nieuwe trafo geworden en vandaar gaat het als 230 door naar de afzonderlijke huizen. Huis 3 werd mogelijk eerst gevoed vanuit paal A -> B en nu via die bekabeling over het perceel 2. Dat ziet er redelijk normaal uit hoewel het logischer lijkt om 3 direct vanuit C te voeden.
Toch blijf ik nieuwsgierig naar die wat vreemde bekabeling in de meterkast. Hoop dat TS nog eens napluist hoe-wat-welke kabels er vanuit zijn meterkast waarheen lopen.