Delta voeding MST 060-5

Al heel wat jaren heb ik deze delta voeding ingebruik (MST 060-5). Alleen nu wilde ik hem na lange tijd weer gaan gebruiken.
Alleen kan ik het voltage maar opdraaien tot ca 6 volt.
Hieronder wat foto's van de voeding. Iemand bekend met dit probleem?
http://4x4fotos.nl/upload/img.php?image=1497_2014_07_14_21.48.47_1_fyst.jpg
http://4x4fotos.nl/upload/img.php?image=5422_2014_07_14_21.47.16_utky.jpg
http://4x4fotos.nl/upload/img.php?image=7269_2014_12_14_17.13.18_gxwv.jpg

Delta support heeft hier ook een account en van wat ik gezien heb ik die behoorlijk actief. Dus ik zou zeggen even geduld.

Heeft al heel wat gesloopt en er soms iets van geleerd.
Shiptronic

Overleden

Heb je de OVP ook proberen op te draaien ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik neem aan dat je hiermee de potmeter bedoel die je op de 3e foto ziet?
Zoja, dat heb ik geprobeerd zonder resultaat.

Ik heb de ovp gevonden, maar helaas zonder resultaat.
De voltmeter reageert wel als ik aan de ovp draai.

als er knopjes opzitten om een externe regeling aan te sluiten, kan daar het probleem inzitten. deze worden weleens vuil en dan regelt de potmeter voorop niet meer.

de potmeters eens een 20x op en neer draaien kan ook helpen, als de A pot vuil is krijg je ook rare storingen.

dit is eigenlijk een inbouwvoeding met een frontje erop zodat het een labo model wordt. er zit ook een regeling voor V en A op het front achter het echte front zie ik..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@Testman,

Waar maak jij dat daar uit op, dit puur uit belangstelling.
(ik bedoel dat het een inbouwexemplaar betreft)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Ik neem aan dat Testman dat ziet aan dat panaal op foto 3, achter de bedrading zijn nog net de keuzes AC en DC te zien..

Je meet zelluf!

Het is inderdaad een voeding met daar bovenenop een frontje met knoppen en meter.

Maar de volt knop regelt wel aan de voorkant, alleen gaat hij maar tot 6 volt.

Ik zal vanavond de potmeters eens losmaken en nameten.

ik ben geneigd om te denken dat dit een geschakeld model is. gezien de leeftijd kan er weleens een probleem zijn met de hulpvoeding. deze hebben vaker last van gare elco's primair. heb zelf ook een stel geschakelde delta's welke dat ook gehad hebben. de print voor de grote elco zal de regeling bevatten, deze kan er simpel uit aan de zijkant.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Zojuist even met de voeding "gespeeld". Flink met de postmeters heen en weer, ook met de ovp op de voorzijde.
Ook visueel de elco bekeken, niet heel veel bijzonder aan te zien.
Nu zegt dit natuurlijk niks.
Wat me wel opviel was dat de 6 volt die ik haal ook op zo'n 1/10 van de volt potmeter zit, zoals het hoort. En niet dat ik de 6 volt pas haal als de volt potmeter helemaal open staat.

En wat doet de uitgang? Heb je al eens gemeten met een multimeter?
Misschien is je wijzertje gewoon kapot.

Enfin, ik denk dit niet, maar alles kan :)

Anders even de voeding uitmeten (over elco's), alle diodes, transistoren, potmeters , ..

Als alles ok is zou ik eens alle soldeerpunten hersmelten met een soldeerbout.
Er durft wel eens door ouderdom een slecht contactje ontstaan.
Dat geeft dan zo van die rare dingen..

't schaap is de preut af, meestal vooralleer het spel hespe is! (of in het AN: Meestal zal het eerst mislukken voor alleer het lukt..)

delta dompelt de printen graag in de lak, hersolderen is niet makkelijk.. de meter welke blijft hangen zou idd kunnen, een contact van de regelprint in de connector welke vuil is kan ook..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Vanavond even wat metingen gedaan. Maximale spanning 7,75 volt.
Potmeters van de spanning en stroom zijn goed.
Als ik een 12volt (autolampje) aansluit en de voeding staat maximaal, dan zak de spanning in naar ca 1 volt.
Ook even geprobeerd of ik de print die parallel achter de voorkant loopt eruit te halen, dit is niet zo makkelijk als het lijkt.
Wel geprobeerd hem een beetje in de connector heen en weer te schuiven, helaas alles zonder resultaat.
Van de week maar eens verder kijken. Toch jammer als deze voeding richting de container gaat.

RAAF12

Golden Member

Dit is prima te repareren zolang er geen trafo's ed. kapot zijn. Als je geen ervaring hebt zorg dan eerst voor een schema.

Shiptronic

Overleden

Op 22 december 2014 22:33:39 schreef Arie de W:
. Toch jammer als deze voeding richting de container gaat.

Mag dat dan mijn container zijn ? :9

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik heb wel wat elektronica ervaring hoor, maar probleem is meer tijd. En een schema maakt het vaak al een heel stuk makkelijker.
Ik zal van de week eens een mailtje sturen naar Delta.
Misschien hebben ze het schema nog.
Op het www is in ieder geval niks te vinden.

Shiptronic

Overleden

Normaal reageren ze hier ook wel, maar ze zitten natuurlijk niet 24/7 op CO. :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

soms ben je zo weer 20 jaar terug (schooltijd)

zit sinds 2009 in de PV.

Hallo Arie,

Zoals hierboven al genoemd werd: stuur mij even een email op support@delta-elektronika.nl
Met een schema en wat metingen moeten we er wel uit kunnen komen, en we hebben ook nog wel wat reserve onderdelen hiervan.
Ik ben a.s. maandag weer op het werk, dus nog even geduld.

Groeten,

Peter Strayer

Peter Strayer

Ik weet niet of de spamfilter van Delta nog steeds zo dol is op hotmail-adressen, maar ik zie dat Arie de W (TS) een dergelijk adres in z'n profiel heeft staan.

In het verleden kwamen je mails dan al snel niet aan, dus als je geen antwoord krijgt, dan hier even navragen (of mailen vanaf een ander adres).

If you want to succeed, double your failure rate.

Zojuist nog even een mail gestuurd naar delta.
Peter alvast bedankt voor de genomen moeite.

Vanochtend heb ik van delta de schema's gekregen.

Vanavond een poging gedaan om wat metingen te doen. Gelukkig wat dingen kunnen nameten aan de hand van het schema. Alleen is mijn kennis niet voldoende om er goed uit te komen, ook de meet apparatuur ontbreekt. Heb hier alleen de beschikking over een fluke 75 meter.

Is er iemand in het midden van nederland (regio Gorinchem) die mij wil helpen? (evt. kleine vergoeding)

Tidak Ada

Golden Member

Heb je al kunnen controleren of je refereentiespanning OK is?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †