Vanmorgen voor de 2e keer foutcode E50 op de display, ik wil de subcode uitlezen maar kom met geen mogelijkheid in het service menu.
Het betreft een AEG Lavamat princess PNC:914 003 038 00 (typ: 92BBGGA11J).
Weet iemand hoe ik in het menu kom om de code uit te lezen en is er een service manual beschikbaar?
Bedankt
Groetjes Maurice
Service menu is gelukt, programma knop 1 klik met de klok mee, wasprogramma starten en dan tijdens het programma de knoppen voorwas en spoel/stop ingedrukt houden.
Hier is foutcode E52 te voorschijn gekomen.
Achterzijde opengemaakt en koolborstels gecontroleerd....
Deze zijn niet erg lang meer <15 mm,
is er iemand die de koolborstels heeft vervangen zonder de houder? Zijn deze makkelijk uit de houder te verwijderen?
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Nog even een andere tip;
ZET NOOIT je email adres zo zichtbaar als jij nu doet!!!
Spam komt nu zeker jou richting uit, ik zou het vlug aan passen als ik jou was!
Hopelijk is het nog niet te laat, want die bots slapen nooit en schuimen elk forum af op e-mail adressen.
[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (24%)]
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Thanks voor de tip email adres verwijderd
Ja 1 borstel is dof de andere glimt voor de helft ongeveer.
Ik heb nieuwe koolborstels besteld, ik wil gelijk eea doormeten weet iemand de juiste waarde?
Mvg Maurice
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Op 14 februari 2015 19:00:59 schreef mpmaurice:
Thanks voor de tip email adres verwijderdMvg Maurice
In je andere topic is je email adres nog altijd heel zichtbaar...
Je bent verwittigd, eenmaal de spam-molen aan de gang gaat in je prive-mail, raak je er nooit meer vanaf!
[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (37%)]
Aangepast, thanks voor de oplettendheid.
De tachospoel meet een waarde van 137 ohm.
Heeft iemand een service manual voor dit type wasmachine?
Aan een service manual heb je op zich niet zo veel, het is allen een bedradingsschema. Foutcodes met bijbehorende oplossing kan je gewoon op internet vinden. Van de printen zijn geen schema's!!!
Maar hoe kom ik in het menu bij deze wasmachine, niet via de manieren zoals elders omschreven. Het uitlezen van de foutcode ging ook op een andere manier...
In het tweede bericht lees je de code uit in het Service menu en er staat ook bij gelukt.... Meer dan dat kan je niet. AEG heeft het dicht getimmerd verder.Helaas....
Gisteren de koolborstels vervangen, de nieuwe zijn inderdaad een stuk langer
...
Na ongeveer 25 minuten wassen, wederom storing E50/E52.
Het service menu voor de AEG lavamat Princess is niet afgeschermd SMD, ik ben er na veel gegoogle achter gekomen....
Reset procedure:
- Deur sluiten
- Programma knop op uit
- Druk de toets spoelstop en voorwas samen in en houd deze ingedrukt
- Draai programma knop naar 95 graden
- Laat de toetsen los
- Draai de programma knop door naar strijk vrij 40 graden
- Druk de toets spoelstop en voorwas samen in voor ongeveer 2 a 3 seconden
- Draai de programma knop naar uit
- Draai de programma knop naar 95 graden
- Draai de programma knop naar uit
De machine is gereset.
Vandaag de printplaat eruit gehaald, deze had wat koolstof aanslag (verwijderd) alle relais verbindingen opnieuw gesoldeerd.
1st wasje ging succesvol vanavond de volgende....
Ja, dat kan je nog wel in het service menu, maar kan je daar verder mee?? E50 komt ook zonder testmenu naar voren en blijft motor probleem, dus de relais opnieuw vastsolderen (goed gevonden!!!). Met AEG kon je altijd op Bitnivo programmeren, maar dat kan niet meer....
De andere functies in het menu ken ik niet... er gebeurd wel van alles als je aan de knopt draait maar ben er vanaf gebleven 
Ja na wat zoeken op het forum bracht me op het spoor van de relais, nu nog even een paar wasjes afwachten. Maar dankzij jullie hulp en het forum besparen we een hoop geld uit.
Bedankt
Op 18 februari 2015 19:16:37 schreef mpmaurice:
...Maar dankzij jullie hulp en het forum besparen we een hoop geld uit.
Bedankt
Een forumdonatie zou dan ook op zijn plaats zijn. Je krijgt dan ook een status als member. Overigens is dit niet verplicht