Harman Kardon avr 350 receiver (protect mode)

Beste forumleden ik heb sinds vandaag een HK avr 350 reciever in de werkplaats met een protectmode probleem deze gaat wel aan maar springt gelijk op protect ik heb er nog niet aandachtig naar kunnen kijken maar heb hier en daar al wat oplossingen en oorzaken gelezen
1. De voedings zekering is gesprongen door een piek
2. een van de grote Elcos maakt kortsluiting
3.de reset knop achterop de versterker moet ingedrukt worden

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen met dit probleem

Ik heb de versterker net eens opengemaakt en alle printen zijn oke de zekering ook ik denk dat het de condensator is maar weet niet zeker of er al een kettingreactie is veroorzaakt

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zondag 22 maart 2015 16:19:57 (16%)

Bedankt voor de info ik heb de handleiding gedownload maar het is nog een hele klus om de reciever tot het desbetreffende board te demonteren
het is allemaal zo compact gebouwd

RAAF12

Golden Member

tekening van het Front Left Channel
Eerst de + en - voedingspanning van de eindtrappen meten? Als die goed zijn is er wellicht sluiting in een of meerdere transistors. Die endamps zijn volgens hetzelfde principe opgebouwd met een complementair setje 2SD2390 en 2SB1560

ben nu al weer bijna een week verder en ik heb het geluk dat mijn oom ook een defecte harman kardon heeft staan met een kapotte hdmi print deze reciever heeft hetzelfde bord als mijn versterker en bij hem is deze niet kapot als ik de reciever heb opgehaald dan zal ik wat foto's posten

Ik weet dat het heeel laat is, ik heb ook een defecte avr 350 gekocht voor 40 euro in tussenuur van school. Eenmaal thuis getest en begin te stinken en een dc ofset op een uitgang, ik heb hem volledog uitelkaar gehaald en de 2 kapotte transistors doorgeknipt en weer in elkaar gezet nu is de stank weg (ik heb actieve bang en olufsen als front rear surround back) maar het probleem is dat hij na een half uur heel warm wordt (hand kan je er niet ophouden) maar verder geeft hij geen enkele kick door de hitte en ik vindt het een geweldige receover ondanks hij 11 jaar oud is ik zit te denken om alle transistors door te knippen ex de center die draaid een bang en olufsen beovox xc100 als center. Wat is het probleem van de hitte er is geen enkele ofset op de uitgangen en alles werkt ook perfect