Gelukkig kan je weer verder, niets is zo frustrerend als dat het maar tegen blijft zitten en je totaal niet verder komt....
Hier gaat het (heeel) langzaam aan vooruit.
Telkens als je iets bijstelt, dan duurt het zo weer vele uren voor je kunt zien of dat effect heeft gehad.
Eerst wijzigde ik wel eens meerdere instellingen tegelijk, en wist dan later eigenlijk nog niet precies wat er voor zorgde dat het beter of slechter werd.
Maar het zijn niet alleen de instellingen, maar ook de manier hoe je het ontwerp op de glasplaat houd, zodat het tijdens het printen blijft zitten en als het klaar is het er goed af te halen is.
Tevens ben ik nog bezig om het ontwerp zo 3D printer vriendelijk te maken.
Het lijkt er nu (langzaam aan) op dat de producten te gebruiken zijn. Ik moet deze wel bijwerken met bijvoorbeeld schuurpapier.
Hoe ik dat bijwerken precies aan ga pakken moet ik overigens nog uitzoeken.
Maar doordat ik redelijk wat behuizingen wil gaan maken, kan ik bij elke, de instelling een heel klein beetje bijstellen en zo (hopelijk) in gaan schatten wat het beste is.
Het (PLA) Filament dat bij de printer zat is bijna op, en dan ga ik overschakelen op het bestelde 123inkt (PLA) Filament, hopelijk hoef ik dan weer niet helemaal opnieuw te beginnen
Ik vraag mij intussen af, hoe zit het met de duurzaamheid van PLA ?
Het was eerst mijn bedoeling om met ABS te gaan werken, maar ik heb vele jaren in een spuitgiet bedrijf gewerkt, en weet dat ABS geen fijne geur afgeeft.
Het PLA bevalt mij, wat dat betreft dan ook heel goed, maar hoe lang gaat dat eigenlijk mee...
Ik maak dus behuizingen (voor binnen gebruik), maar heb nu ook al een onderdeel gemaakt dat buiten zit, en een dat in de douche cabine zit.
Deze worden dus nat, en buiten schijnt de zon erop, dus wordt het niet alleen bloot gesteld aan weer en wind, maar ook aan UV straling.