Ja die heeft liever provisie over 200 klokjes ipv 1 printplaat ;)

Het komt hier ook duidelijk naar voren waar de belangen liggen. Betalen die gemeentes waar die OV nu blijft branden voor die dienstverlening ? Die TF zender staat in een gebouw van de netbeheerder, maar verleent service aan de gemeentes. Er zal wel gepraat zijn, maar als er geen oplossing komt, lees, geen toezegging "dat gaan wij betalen" kan ik me voorstellen dat die gemeentes gevraagd hebben om een oplossing zonder die TF zender.
Deze problematiek speelt bij alle netbeheerders.

Ach, gekke situatie waarbij er nog gekkere beslissingen worden genomen.

Ik kan me geen onderdeel bedenken waarvoor er heden geen oplossing kan gevonden worden. Machines van 30j en meer, waar geen vervangonderdelen meer voor zijn, daarvoor worden de onderdelen nagebouwd. Wat vroeger kon kan nu zeker nog beter. Maar als het geen standaard werk is kost het iets extra. Moeite of geld.

Een schakeling waarvoor vroeger tientallen onderdelen nodig waren kan je nu vervangen door een microprocessor en wat randonderdelen. Waar er in sturingen vroeger tientallen regelaars nodig waren zit nu slechts 1 plc.

Zowel voor grote vermogens als nauwkeurige sturingen zijn er componenten genoeg. Het is enkel de creativiteit die de mogelijkheden bepaald. Misschien is het daarom dat er voor deze oplossing wordt gekozen, gebrek aan creativiteit.
Die klokjes, inclusief plaatsing, denk niet dat je dit voor 100€ per klokje rond krijgt.
Wat er ook stuk moge zijn in de sturing, voor 20.000€ kan je zulks in een weekend wel creatief oplossen. sms, gprs, wifi,... Lijkt me allemaal net iets bruikbaarder dan een 'dom' klokje.

Eigenlijk staat het al in het linkje in de openingspost: een bedrijf in Frankrijk, die de printplaat zou moeten maken. Het doet me denken aan een defect in de nucleair plant Koeberg bij Kaapstad. Daar was enkele jaren geleden ook eens iets defect. Die centrale is gebouwd in de apartheidsjaren. Dat speelde mee in de destijdse keuze voor een Franse leverancier, Amerika weigerde iets te leveren. Toen er zoals gezegd een aantal jaren geleden wat defect was, bleek de after sales van FramAtom niet zo geweldig, het heeft maanden geduurd voordat de centrale weer volledig bedrijfsvaardig was.
http://en.wikipedia.org/wiki/Koeberg_Nuclear_Power_Station
Uit de wiki:

On Sunday 25 December 2005, the generator of Unit 1 was damaged. While the generator was being powered up after scheduled refuelling and maintenance, a loose bolt, which was left inside the generator caused severe damage, forcing it to be shut down. Subsequent to the unexpected unavailability of Unit 1, Unit 2 was also brought down for scheduled refuelling, resulting in a severe shortage of supply to the Western Cape. This resulted in widespread load shedding in order to maintain the stability of the network. A replacement rotor for Unit 1 was shipped in from France and the unit was brought back into operation in May 2006.

Dan zijn dit hier maar luxe problemen.

Ik zou wel eens een foto willen zien van die defecte print.

Tegenwoordig wordt veel beslist door duurbetaalde managers, die veelal niets eens weten hoe het in elkaar steekt.

Hopelijk gebruiken ze wel meteen astrologische klokjes, anders blijven ze ook nog eens bezig om die dingen telkens anders in te stellen.
Want als het zo eenmaal werkt, dan zal het zo wel weer blijven zitten ;)

Tja dat je een complete turbine niet even in onderdelen op de plank heb liggen kan ik nog inkomen.

Maar mee eens dat we met een aantal van het forum de boel al weer lang draaiende hadden. evt parts uit het muzeum scoren :)

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (39%)]

Tja, zoiets valt vast wel op componentniveau te repareren. Weekje werk maximaal, schat ik zo (met geluk een uurtje).

Maar dat proberen ze niet eens. Ze willen kennelijk gewoon af van TF, anders ga je toch niet even alles ombouwen naar schakelklokken??!

In geval van nood maar terug naar een ouderwetse schakelklok.

Deze is gebruikt om openbare verlichting te schakelen.