Hallo Allen,

Mijn probleem met de aeg lavamat 16850 wasdroogcobinatie is dat deze alleen op 95 graden warm wordt.

Een drie maanden terug heb ik het verwarmingselement al eens vervangen, toen deze stuk bleek te zijn. van aftoen probleemloos gewast tot nu deze storing boven komt.

Heeft iemand een idee waar ik kan gaan meten wat er stuk is?

BVD

het probleem is loos gewast, wat bedoel je ?

<edit>
ah, die heb je herstelt. nu gewast nog in gewassen veranderen, dan is de koeterwaalsfactor in die post weer gedaald tot normale waarden ;)
</edit>

ik zou zeggen de thermostaat gaar, maar deze machine heeft dat niet meer. hier zit een ntc in en een relais wat het element schakelt. beiden kunnen verdacht zijn, echter krijg je doorgaans foutmeldingen als de machine niet op temperatuur komt.

dan is de volgende vraag, worden alle programma's 95 graden warm, of wordt alleen het 95 graden programma 95 graden warm ? En wordt het wel 95 graden warm (thermometer). en blijven alle andere programma's dan koud ?

Alle andere programma's blijven koud. Alleen op de stand 95 graden wordt het water warm. Ik weet niet of het daad werkelijk ook 95 graden wordt, ik vermoed van niet. Ik krijg ook geen foutmeldingen.

dat klinkt als een verlopen ntc dan. de ntc laat de machine denken dat deze al op temperatuur is omdat deze wrs op een 75 graden blijft hangen. alleen op de 95 graden stand gaat de machine nog verwarmen omdat de ntc onder die temperatuur zit. nameten van die sensor dan en evt de print op een losse soldering..