[IA] Isopropanol - IPA Inkopen

Beste mede-forummers,

Ik heb binnenkort wat IPA nodig, nu heb ik in de regio gezocht en kan ik dit vinden voor 10 Euro voor 1L. Echter heb ik het in Duitsland goedkoper gevonden, als ik in grotere hoeveelheden bestel.

Nu heb ik zelf aan 1L voldoende, maar mochten er meerdere mensen zijn die in dezelfde situatie zitten dan kunnen we elkaar misschien helpen. Alleen ophalen of evt brengen in regio Rotterdam/Delft/Gouda (in overleg ook daarbuiten) is mogelijk. Versturen wil ik niet aan beginnen, daar ik geen problemen met de post wil krijgen i.v.m. verzenden van chemicaliën)

Het betreft 1 L Isopropanol 99,9% (als vloeistof, in fles).
Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik het graag, prijs is om te beginnen 4 Euro/Liter, als we op de 15L komen 3€/L.

Deelnemer(s):
Afgehandeld:

-2x Blauw Lampje - Gouda
-2x wtt - Delft
-3x Flash2b - Delft/Gouda
-1x Pa3gws - Delft
-4x Brainbox - Delft
-1x pax - Delft

Gesloten, we hebben de 15L gehaald. Staat u niet hierboven, maar bent u wel geïnteresseerd, een bericht plaatsen mag altijd, mocht er een litertje overblijven kan die naar u.

flash2b

Special Member

Ik heb wel intresse in 2 flessen van 1L

Hier kan je het kopen voor 3.85 EUR per fles van 1L incl verzenden.

http://hoefer-shop.nl/technische-chemikalien/isopropanol/6-x-1-l-isopr…

Het gaat alleen per 6 flessen, dat is voor mij te veel.

Ophalen in delft/gouda gaat mij wel lukken.

[Bericht gewijzigd door flash2b op vrijdag 9 oktober 2015 22:06:28 (77%)

Bedankt, daar is het nog goedkoper.
Dan maak ik er voor het gemak even 4€ van en noteer ik u als eerste potentiële deelnemer.

pa3gws

Golden Member

Ik ben ook wel in voor een litertje.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Bedankt voor uw reactie, ik heb u toegevoegd op de lijst.

Hoi,

Ook wel intresse in een litertje.

Grtz,
Erik

pa3gws

Golden Member

@Looney Tunes
Zet even je mail adres in je profiel openbaar.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Erik, ik heb u toegevoegd.

Pa3gws, die is nu zichtbaar.

flash2b

Special Member

15 flessen is nog goedkoper... maar € 2,86 / liter.

Nog een deelnemer, en dan hebben we er al 6 !

Op naar de 15 flessen dus;
Noteer mij in dat geval maar voor 2 flessen (en anders 1)

U staat ook op de lijst, bij deze zal ik het ook veranderen naar een IA.

Ik heb er geen moeite mee, als we op 15 flessen komen die te bestellen, maar let er wel op: alleen ophalen in regio Rotterdam/Delft/Gouda. (voordat ik straks met een aantal flessen opgescheept zit die verzonden zouden moeten worden)

Tidak Ada

Golden Member

Er al aan gedacht wat de heren van de accijnzen hiermee gaan doen?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Op IPA zit toch geen accijns?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Doe mij ook maar een liter. Ik kan het ophalen in Gouda.

Er al aan gedacht wat de heren van de accijnzen hiermee gaan doen?

Voor accijnsgoederen staat expliciet dat het om ethylalcohol gaat, ofwel, consumptie alcohol.
De rest mag binnen Europa vrij worden verhandeld.

bprosman

Golden Member

Er al aan gedacht wat de heren van de accijnzen hiermee gaan doen?

Zit geen accijns op. Net voor de vakantie een doosje van 6x1 Liter laten komen , staat binnen 2 dagen voor je voordeur voor inderdaad iets meer dan 20 Euro.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Ah, wist ik niet, ik dacht dat dit soort spullen alleen voor particuliere hoeveelheden vrij ingevoerd mochten worden. Het ging mij ook niet om de alcoholaccijns, maar ik dacht meer aan o.a. de invoerrecht en wat al niet meer.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Blauw Lampje, u staat er ook bij.

Nog 7L te gaan voor de 15...

elmowww

Golden Member

Als er een BTW bon te regelen valt, ben ik wel bereid om het antal aan te vullen tot een ronde bestel hoeveelheid. Maximum een liter of 6.

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Dat zal niet gaan, ik ben particulier, en kan dus geen BTW bon opstellen.

elmowww

Golden Member

Dat is jammer. Als je de leverancier dat bonnetje kan laten maken is dat ook geen probleem hoor. (Het is alleen de vraag of jou leverancier voor een deellevering een los bonnetje wil maken). Ik moet het namelijk wel op een of andere manier in de boekhouding stoppen.

Ik zie nu ook pas het alleen ophalen, en in die regio kom ik helaas niet zo veel. Misschien maar laten zitten dan ;)

[Bericht gewijzigd door elmowww op zondag 11 oktober 2015 11:59:39 (18%)

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Tidak Ada

Golden Member

@elmowww:
Kan jij dan niet beter de bestelling doen en het eventueel naar Loonly Tunes' adres laten sturen?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Heren, zullen we gewoon eerst even wachten of er nog een aantal leden zijn die interesse hebben. Als we op de 15 komen wil ik evt ook wel 2L nemen, dus dan moeten we nog 6L hebben.

@Elmowww, dat begrijp ik, maar mijn intentie is om leden die net 1 of 2L nodig hebben mee te laten bestellen, en zo iedereen blij te maken. Als u zelf (max) 6L wil hebben, dan hou ik u niet tegen dat te bestellen. Maar zoals gezegd zal een bonnetje maken lastig gaan, en ik weet ook niet of dat bedrijf een aparte bon wil maken, ik denk dat die dan zeggen bestel dan maar 2x 6 flessen (al is het voordeel van 15L dan weg).

@Tidak, als ik bestel dat doe ik dat liever zelf, dan regel ik het ook zelf, dan dat ik voor iemand anders moet gaan distribueren.

Ik heb ook interesse voor een paar (2) liter, maar in de regio Eindhoven (elmowww?).

elmowww

Golden Member

Ik heb het niet persé nodig, er staan nog een paar blikken bij mij. Ik vindt het echter niet erg om wat meer op voorraad te nemen, en zo jullie de mogelijkheid te geven aan een rond aantal te komen. Het aanbod staat ;)

Mensen mogen bij mij (in Eindhoven of in Veldhoven, en evt. in Arnhem) ook ophalen.

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling