&Rob,
Ik heb zo'n Ecksbot van Eckertech. (zelfbouw)
Op het forum van Eckertech kan je de solidworks files ook downloaden, daar heb ik gretig gebruik van gemaakt.
Die Ecksbots was m'n 2de printer, die heb ik helemaal zelf geprint op m'n eerste printer, de K8200 van Velleman.
Qua electronica (ramps/heatbed/hotend/steppers enz ...) was is destijds zo'n 150 euro kwijt denk ik, de hele printer heeft me rond de 200 euro gekost denk ik, en dat moet nu zelfs nog goedkoper kunnen, want die onderdelen zijn alleen maar goedkoper geworden.
(want volgens m'n website heb ik die gebouwd in mei 2014, toch al meer dan anderhalf jaar geleden dus)
Nog wel een opmerking over die Ecksbot: printoppervlakte is wel 20x20 cm, maar in de hoogte heb je maar 12 cm ofzo !
Ik ben uiterst tevreden van die printer, al moet ik er bij zeggen dat ik hem nooit opgebouwd heb zoals op de site van Eckertech aangegeven, ik heb er meteen een aangepaste versie van gebouwd.
(die STL files voor aanpassingen heb ik nog wel ergens op m'n NAS staan, bij interesse wil ik die altijd wel opsnorren
Voor foto's en meer info, kan je terecht op een rechtstreekse link op m'n website: http://www.digitalplayground.be/?p=1368
Dat ding heeft hier zeker al 50 kg pla erdoor gedraaid op een jaartje, zonder enige problemen. (ooit eens een nozzle moeten vervangen, maar da's ook alles.
Een goeie raad als je die zou bouwen (geldt eigenlijk voor eender welke printer), gebruik GEEN gewone M8 draadstangen, maar bestel trapezium draadstangen. (TR8x1.5 ofzo op Ebay)
Het verschil is enorm ! Op die link van hierboven, bekijk die kikker en uil eens, da's een ramp. Vergelijk dat met de 3D print van m'n vrouw haar hoofd en die stukken voor die BigBoy (allemaal op dezelfde pagina), en je ziet duidelijk een enorm kwaliteitsverschil ...
(en ja, dat hoofd van m'n vrouw heb ik zelf 3D gescand, geen dure apparatuur nodig, gewoon een Xbox360 kinect sensor (GEEN windows versie nemen) moet je heus voor minder dan 50 euro kunnen vinden, en dan nog 10 euro voor een speciale adapter voor voeding/usb splitting)
Zitten er op jou Prusa i3 nog gewone draadstangen ? Ik heb die meteen bij montage voorzien van die TR8x1.5
Wat die locomotief betreft, da's een Spoor 1 loc, in schaal 1:32, die past dus op gewone G-scale rails / LGB / Spoor 1 van Märklin.
Mijn vrouw heeft zo'n spoorbaan in de tuin liggen. (ik ben eerder een H0 man, binnen-baan dus) Op die tuinbaan rijden ook livesteamers ! (met echte kolen/water/stoom dus) Die bouw ik ook zelf op m'n draaibank / CNC freesmachine ...
Die loc moet dus binnen enkele maanden rijvaardig zijn (geschilderd/voorzien van belettering/electronica/geluidsmodule/verlichting/motors ...) Zodra dat er is, komen er uiteraard filmpjes aan
groeten,
Kris