Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 7

Tidak Ada

Golden Member

Wat eng.... Zo netjes :7

* Tidak Ada is jaloers op zoveel wandruimte!

Laat es een totaal overzicht zien ;)

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 20 december 2015 17:42:56 (25%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Dat is een showroom zeker, op mijn werkplek is bijna geen tafelblad te zien

fred101

Golden Member

Gaaf die panelen met meters etc. Daar loop ik ook al een tijdje over te denken.
Ook lekker veel tafel ruimte, daar ben ik echt jaloers op

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Dat is een showroom zeker een hele mooie, op mijn werkplek is bijna geen tafelblad te zien

ben wel benieuwd of die 2 aardlekken wel iets doen, zit er in de hoofdkast beneden geen lichtere aardlek?

wel netjes maagdelijk schoon nog. je hebt nu de tijd om er een rommel van te gaan maken, dat helpt tegen vrouwelijk bezoek met poetsdoek :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bedankt voor de positieve reacties. :)

Ik zal binnenkort een paar foto's van het totaalplaatje maken.

Haha ja ik ben denk ik één van de weinige technici die alles altijd netjes hebben.
Daarnaast is het inderdaad nog "maagdelijk" schoon en netjes.
En ik heb voor de foto's de reparaties (die al klaar waren en alleen staan/liggen te wachten tot ze opgehaald worden) weggehaald.

De aardlekschakelaars zullen wel degelijk hun werk doen:
ik heb een aparte groep die niet achter een aardlek in de groepenkast zit aangelegd voor de hobbykamer.
Die loopt met een grondkabel vanuit de meterkast onder het huis door en komt via de goot die je ziet in de lasdoos naast de goot uit, waarin ook een derde aardlek zit voor de labtafel zonder aardlek.
Die groep is 20 A afgezekerd vanwege selectiviteit (ik weet dat er eigenlijk 2 stappen tussen moeten zitten) en de automaat schakelt fase en nul (leek me wel zo veilig).

Op 20 december 2015 18:10:12 schreef Twan1983:
Bedankt voor de positieve reacties. :)

Ik zal binnenkort een paar foto's van het totaalplaatje maken.

Haha ja ik ben denk ik één van de weinige technici die alles altijd netjes hebben.
Daarnaast is het inderdaad nog "maagdelijk" schoon en netjes.
En ik heb voor de foto's de reparaties (die al klaar waren en alleen staan/liggen te wachten tot ze opgehaald worden) weggehaald.

De aardlekschakelaars zullen wel degelijk hun werk doen:
ik heb een aparte groep die niet achter een aardlek in de groepenkast zit aangelegd voor de hobbykamer.
Die loopt met een grondkabel vanuit de meterkast onder het huis door en komt via de goot die je ziet in de lasdoos naast de goot uit, waarin ook een derde aardlek zit voor de labtafel zonder aardlek.
Die groep is 20 A afgezekerd vanwege selectiviteit (ik weet dat er eigenlijk 2 stappen tussen moeten zitten) en de automaat schakelt fase en nul (leek me wel zo veilig).

@twan om je niet helemaal alleen te voelen !!

Hier is de boel ook altijd opgeruimd mijn motto opgeruimd werkt veiliger / beter.

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
joopv

Golden Member

Zijn die curver kratten nog te koop?

Tot een tijdje geleden waren ze gewoon bij de Blokker te krijgen, maar ik meen dat ze uit het assortiment zijn of helemaal niet meer gemaakt worden??

Denk je: "ideaal, hier ga ik op standaardiseren!" en vervolgens zijn ze niet meer te krijgen :(

Anyway, ik meld me ook in dit topic omdat ik hier in Eindhoven een huis heb gekocht (na heel lang in een huurflat gezeten te hebben) en dus binnenkort ga verhuizen en dus ook de shack moet gaan herinrichten. Jammer van de mooie antennelocatie maar je kunt niet alles hebben.

Ga deze topics doornemen voor tips en ideetjes. Goede tips voor de vloer, om te beginnen?

Voor zover ik weet zijn die Curver kratten niet meer te koop, ik heb er een tijd geleden een paar via Marktplaats gekocht.
Maar zelfs daar zijn ze moeilijk te vinden...

@ daandc: Ik weet dat er meer mensen zoals ik zijn die zo netjes zijn, maar die zijn eerder uitzondering dan regel. ;)

rbeckers

Overleden

Dat ziet er goed uit. Noodstopschakelaars heb ik ook.

Een van de beste elektronici, Bob Pease, werkruimte was niet zo netjes.

evdweele

Overleden

Bij Hornbach zag ik van de week iets dat heel sterk op Curver kratten leek.
Ze voelden alleen wat lichter aan dacht ik toen ik er een in mijn handen nam en ze waren alleen in het zwart.

Even ge-Ixquickt ;-)
Curver kratten bestaan nog. Te koop bij o.a. Curver-Webshop.nl.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

die oude curver boxen zullen er wel niet meer zijn, ook niet gek want dat model is er zeker 20 jaar geweest. de nieuwere hebben een onderrand die doorgegoten is, tenminste niet zo'n dun plastic randje.

kratten heb ik niet van curver, in de opslag oude bakkerskratten en overtoom bakken 50cm diep die stapelbaar zijn. in de hobbyruimte oude grijze bakjes van engels, die zijn ook stapelbaar. het plastic is slagvast. vakkendozen zijn ook al een 70 tal geworden. dat zijn in 10 jaar ook al 3 modellen van de praxis, want daar zijn ze ook niet erg standvast met hun inkoop. 4,50€ kosten ze tegenwoordig, 20 cent per jaar duurder is normaal daar.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Ik ben, ondanks het gewicht en de wat minder blinkend schone oppervlakte, toch steeds meer gecharmeerd van Philips normaalbakken. Het gebruik ervan bekort het inrichten van de tafel in Driebergen bijvoorbeeld aanzienlijk en thuis zet je ze op elkaar of in een rek. Dus als iemand er nog wat weet te staan?

Ik hoorde juist afgelopen middag dat ze er niet alleen van Philips en gerelateerde bedrijven zoals Van der Heem zijn, maar ook van bijvoorbeeld DAF en Volvo. Ik meen ook wel eens een variant van Koni gezien te hebben. Lijkt me ook leuk om er daar wat van te hebben en ik ben voor een Van der Heem-liefhebber ook nog op zoek naar zo'n exemplaar.

Ik denk dat de Philips metaalwarenfabriek alleen al met de productie van die bakken een flinke omzet draaide.

Voor wie ze niet kent: zwaar verzinkte stapelbare bakken uit zwaar staal, standaardmaat is wat lager dan een curverkrat en iets breder/dieper, met ingeslagen merkteken en jaartal, met vrij ergonomische handgrepen aan de korte zijden. Die handgrepen geven bovendien een mooi concert weg als je ze achterin de auto opgestapeld hebt staan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Bert_Camper

Golden Member

Maarten,

In het centrum van Eindhoven is sinds kort een winkel met allerlei retro artikelen, waaronder echte Philips normaalbakken.
Er zijn meer zaakjes die ze hebben, zoals http://www.bestofthepast.nl/fabriek-industrieel-vintage-meubels/vintag…

Groeten, Bert

Alex P

Golden Member

Op 21 december 2015 03:26:14 schreef Bert_Camper:
In het centrum van Eindhoven is sinds kort een winkel met allerlei retro artikelen, waaronder echte Philips normaalbakken.

Bert, waar precies?
edit: Ah, zelf al gevonden: Nieuwe Emmasingel 30

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.
Lambiek

Special Member

Ziet er strak uit Twan, heeft meer iets weg van een lab. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Ziet er strak uit twan!

Zie wel heel erg veel gelijkenissen met een niet nader te noemen groot bedrijf wat betreft de stroomvoorziening :)

RTFM, dan pas vragen...

Nogmaals dank u allen.

Dat kan kloppen: een deel van dat labmateriaal komt van een niet nader te noemen groot Nederlands elektronicabedrijf. :P

Shock6805

Golden Member

Ik zal ook maar eens een poging wagen. :)
Het licht is niet zo schitterend en dat vond mijn camera niet zo leuk. Daarom zijn de foto's wat kleiner. Zo wordt de korrel verdoezeld. :p

Als je maar genoeg geinteresseerd ben, verwondert heel de wereld.

Zelfs aan de tandhygiene is gedacht :-)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Lambiek

Special Member

Niet alleen dat, hij heeft zelfs een vliegend tapijt. :)
Mooie ruimte zo, lekker op zolder van niemand last.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Shock6805

Golden Member

Hahaha. Neen, home made multitool. Van de borsteltjes snijd ik de haartjes af, om er vervolgens schuurpapier op te plakken. Daar kan je gemakkelijk iets netjes mee afschuren. Korte haartjes heb ik ook als een soort grof kuisborsteltje. :)
Op die website staken ze er zelfs mini boortjes in. Of dat werkt heb ik nooit getest.

Op 22 december 2015 19:22:09 schreef Lambiek:
Niet alleen dat, hij heeft zelfs een vliegend tapijt. :)
Mooie ruimte zo, lekker op zolder van niemand last.

Ja, echt waar. Er moet al van de ruimte eronder geroepen worden wil ik het horen. En al helemaal als er wat muziek opstaat.

[Bericht gewijzigd door Shock6805 op dinsdag 22 december 2015 19:25:10 (34%)

Als je maar genoeg geinteresseerd ben, verwondert heel de wereld.

Beste idee van nederland gekeken ?
Toevallig was er iemand in de finale met een tandenborstel met hulp-stukken.
Ik was er live bij omdat een stagaire van ons mee deed.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
mel

Golden Member

Ik voel me meer thuis in het schemerlicht, en een tafel met rotzooi....
Dan krijg ik inspiratie... :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Shock6805

Golden Member

Op 22 december 2015 19:29:07 schreef Gadget_inc:
Beste idee van nederland gekeken ?
Toevallig was er iemand in de finale met een tandenborstel met hulp-stukken.
Ik was er live bij omdat een stagaire van ons mee deed.

Nee, ik ben het eens tegengekomen op een modelbouw website als ik mij niet vergis.

Op 22 december 2015 19:32:28 schreef mel:
Ik voel me meer thuis in het schemerlicht, en een tafel met rotzooi....
Dan krijg ik inspiratie... :)

Ik heb uiteraard foto's genomen vlak na het opruimen. ;) Meestal is het hier ook een rotzooi, tot grote ergernis van papa die daar dan eens een stuk gereedschap nodig heeft. :D

Als je maar genoeg geinteresseerd ben, verwondert heel de wereld.