Audiofiele High-End nonsens.

Dit topic is gesloten

Thevel

Golden Member

Naar aanleiding van dit topic is het misschien leuk om hier audiofiele High-End nonsens te plaatsen :)

Hubie

Special Member

Goed idee,dat wordt lachen,gieren brullen ;-)

Arco

Special Member

Er valt veel te verdienen met belachelijk dure componenten. Bijvoorbeeld de audiocondensatoren van Duelund.
http://www.hificollective.co.uk/catalog/-c-61_68_329_335.html
(van 200 tot 1800 pond per stuk, en dat is de low-cost copper versie, zilver op aanvraag...)

http://www.hificollective.co.uk/sites/default/files/duelund_cast_180_0.jpg

En dat met een behuizing van geperst karton... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
vergeten

Golden Member

En deze dan: :-)
Shun Mook Audio - 6 discs on 2 wooden holders..Please see images

Sympathetic Resonance is the secret of Shun Mook Audio room tuning devices.
The discs are made from Mpingo Wood a type of ebony and when applied will resonate to acoustic energy,
overriding unwanted distortions and at the same time enhancing the musical experience.

Voor niet minder dan 325,95 euro! :-) exclusief verzending! :-(
http://tinyurl.com/hwva85u

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Schimanski

Golden Member

€50.000,- voor 6 meter kabel (20ft). MIT cables. De Bi-wire is nog duurder.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Tidak Ada

Golden Member

Netsnoeren met massief zilveren kern en verguld zilveren stekerpennen. Kwaliteitsverbetering vanaf het stopcontact!
Die >30km koper en aluminium kabel van het distributienet zijn natuurlijk niet van belang, evenmin als het koper in de transformatoren en generatoren.:D

Nogmaals mijn stokpaardje:
Cryogeen behandelde (anealed) buizen 'voor een twinkelend hoog'

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Deze en deze zijn ook leuk, een elco wordt uit z'n aluminum behuizing gehaald en in een houten behuizing gestopt. Quote: "...ebbehout klinkt het mooist van de tot nu toe geprobeerde houtsoorten..."

Hensz

Golden Member

Op 29 december 2015 22:41:01 schreef Arco:
zilver op aanvraag...)

En dat met een behuizing van geperst karton... :)

Voor 195 pond koop je i.p.v. een c'tje van 100n ook een pond zilver, 500 gram dus. De zilveren uitvoering wordt zeker voor de prijs van goud verkocht. :+

Don't Panic!

Nog een mooiere van hen: http://highender.eu/ahp-klanktuning/

Klankdoek III....stofdeeltjes kleiner dan 1/1000 mm kunnen worden opgenomen.
Dan moeten ze toch even met cleanroomfabrikanten gaan praten, met dit doekje kun je rijk worden!

statische ontlading....van cd’s....Hierdoor wordt een enorme klankverbetering gegenereerd.
Nog nooit van digitaal gehoord blijkbaar.

Gebruik van de doek geeft uw muziekweergave een nieuwe impuls. De afbeelding wordt nauwkeuriger, de fijndynamiek neemt toe en micro-informatie is beter hoorbaar. Daarnaast wordt het laag strakker en klinkt de muziek meer ontspannen.
De grootste onzin ooit. Als je al met foutcorrectie ergens problemen krijgt is het in het hoog. Het laag omvat zoveel samples dat als dat problemen heeft, het hoog totaal niet goed meer is.

Klankdoek III is voor € 29,- het beste klankverbeterende tuningsmiddel ooit en vervangt dan ook alle andere cd-verzorgingsmiddelen.
Ik denk het vooral het duurste Sorbo-doekje ooit is.

Alleen de veel duurdere Furutech RD-2 geeft een groter effect.
Dit is de-magnetizatie van CD's. Helemaal lachen natuurlijk. En als je er al in gelooft neem dan een bandrecorder-demagnetisator van een paar euro.

vergeten

Golden Member

Op 29 december 2015 22:49:46 schreef Hoeben:
http://highender.eu/ahp-klanktuning/

Netzekeringen met verzilverde eindkappen. En vergulde zekeringen.

En dan met enkele meters koperen(?) installatiedraad van 2,5 mm2 naar je "high-end" audio-installatie :-)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 29 december 2015 22:57:11 schreef necessaryevil:
Quote: "...ebbehout klinkt het mooist van de tot nu toe geprobeerde houtsoorten..."

Ook daar te lezen:

Voordat je dit alles richting "Voodoo en ingestraalde houten schijfjes" verwijst: Trek eens een keer de stoute schoenen aan, verbouw zo'n elco, en hoor zelf dat dit wel degelijk een behoorlijke geluidsverbetering met zich meebrengt!..

Dat zouden we tòch eens moeten doen. Dub-bel-blind! Dub-bel-blind!
Ik bedoel: het zàl maar uitmaken. Dan staan we er mooi op!

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Tidak Ada

Golden Member

Goede kwaliteit ebben hout kost maar € 66.240,00 / m3
Mooier is Makassear ebben (Coromander) dat slechts € 71.400,00 / m3 kost.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Hoe naïef en gestoord kun je wezen?

Crygenische behandelde zekeringen met een rechte smeltdraad, of een microvezeldoekje, genaamd klankdoek III, voor maar 29 euro.

Bij dat soort mensen moeten ze een klankdoek III in alle gaten stoppen, zodat er geen onzin meer uit kan komen.

Ik repareer vintage audio spul. Wel leuk om te zien waar de "audio liefhebbers" geld voor neer leggen.

Laatst een Bryston preamp gerestaureerd. Dat leek ontworpen door een eerste jaars MTS student. Maar brengt nog aardig wat op.

Maar tegenwoordig speel je veel af via de PC, via USB.

Wist je dat USB blijkbaar niet digitaal is?

Needless to say, our USB design goes hard over the other way: really thin conductors of pure copper; minimal insulation using an ear-tested, good-sounding dielectric; and unbundled wires spaced much further apart and only loosely constrained by a minimum mass, gossamer-like mesh. When you move from the compromised sound of a conventional USBeven an expensive oneto the Clearlink, its like stepping out of a smoke-filled room to breathe fresh outdoor air: refreshing newfound transparency; airy, extended treble that lets your ears relax; bass thats so well-defined you can almost touch it; and unveiled midrange harmonic riches that lead you deep into the music.

En dat voor een prijs van slechts $460 tot $3600. Jawel, $ 3600 voor een USB-kabel. Dan moet hij wel goed zijn.

Thevel

Golden Member

Op 29 december 2015 23:10:31 schreef Hoeben:
http://www.audiocircle.com/index.php?PHPSESSID=ccmtiqf0kgp0uvmrpbtgavn…

Houten volumeknoppen van $ 485. Hoe duurder hoe beter natuurlijk.

Letterlijk vertaald:
Het beukenhout is meerdere malen gecoat met C37 lak voor beste geluid

En:
Het geluid wordt veel meer open met een mooie verbetering van de resolutie. Dynamiek en betere algehele natuurlijkheid verbeterd.

En dat alleen door een houten volumeknop!!!

Ik heb wel eens wat postings gezien (ik geloof zelfs hier, of op forum.zelfbouwaudio ) van iemand die een buizenbak had gemaakt waarvan een deel van het chassis van teflon was gemaakt (met uitsparingen voor de draden uitgefreesd), en waarbij de signaalkabels waren geisoleerd met een specifiek soort leer; dit alles voor een beter geluid. Dan zit je aardig diep in de afdeling bijgeloof en magische bezweringen.

[Bericht gewijzigd door alex278 op dinsdag 29 december 2015 23:50:34 (10%)

Thevel

Golden Member

Dan zit je aardig diep in de afdeling bijgeloof en magische bezweringen.

En als je gelooft dat een houten volumeknop een verbetering geeft dan ben je rijp voor een plekje bij een bepaalde instelling :)

Hubie

Special Member

De bedrijven die dit verkopen zijn niet gek,maar de mensen die het kopen.Hier een stukje 'klantenreacties'http://www.peacockaudio.nl/htm/klantenreacties.htm
Deze mensen lopen gewoon los rond. ;-) er zijn er voor minder opgesloten hoor ;-)

Dok

Golden Member

Ik wil ik wil!
Al deze meuk hebben!
Dat is, als ik in de riagg wordt opgesloten en geldpest heb :-)

Wie niet horen wil moet TV kijken.
Hugo Welther

Moderator

Ik heb hier Amerikaans Esdoorn amplifier pucks.
Je weet niet wat voor een verschil dat maakt als je dit onder de pootjes van de versterker legt.
Alle resonanties in de eindbuizen verdwenen. Een verademing in het midden en laag.

Ik heb er nog vier over........

[Foto komt morgen. Camera zit in de lader.]

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
benleentje

Golden Member

Zelf vind ik het geluid het beste klinken als mijn versterker iets hoger staat dan mijn speakers. Een afschot van 7° is het meest ideaal. Doordat de elektronen nu vrijer naar de speaker kunnen bewegen is de bass weergave veel energieker en de hoge tonen sprankelen meer.
Een te grote hoek vermindert het terug stromen van de elektronen en dan lopen je speakers vol met dof geluid als uitkomst.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Dit topic is gesloten