Nieuw laser en dergelijke topic deel 3

Dit topic is gesloten

valt dus niet aan de diode zelf te zien

Op 7 december 2004 12:27:30 schreef Electrogek:
valt dus niet aan de diode zelf te zien

Nee helaas niet
je kan het alleen meten of als ie van een pcb afkomt kan je het daar soms wel op zien maar anders helaas niet

IK ben er weer :)

Op 7 december 2004 07:56:54 schreef ledfreak:
btw voor de gene die zelfs nog een laser willen gaan bouwen of dr ergens een uit willen halen
alleen deze modellen zijn bruikbaar [afbeelding]

of de 9 mm variand

Ok dus als ik die aantref in mijn dvd dan is ie bruikbaar?( onder de lens zit hij toch meestal )
En hoeveel mw is daar uit te persen?

Ow en de foto's zijn gemaakt met mijn Treo 600 :D

Op 7 december 2004 19:57:00 schreef BamiBal:
[...]

jah maar hoeveel mw kan ik er uit krijgen

50-80 mw
als je hem niet opblaast en goed af kan stellen

Op 7 december 2004 20:59:02 schreef ledfreak:
[...]

50-80 mw
als je hem niet opblaast en goed af kan stellen

OK daar heb ik zeker wat heel veel voor over... dus ik ga aan de slag ( als er een goed lazertje in de drive zit ) en mischien mag jij het doen :P maar eerst eens kijken of ik het lasertje er uit krijg...

er uit krijgen is geen probleem zitten meestal met een metalen klippje en een schroef vast

het probleem is in het goed afstellen en aansturen

Op 7 december 2004 21:24:13 schreef Electrogek:
er uit krijgen is geen probleem zitten meestal met een metalen klippje en een schroef vast

het probleem is in het goed afstellen en aansturen

lol nou dat zal je vies tegen vallen nog bij de meeste dvd drivers zit ie vast geklempt in de leeskop
of vast gelijmd (maar hopelijk heb je geluk )

en je moet dr echt heel voorzichtig mee zijn
daarna als je hem dr uit hebt
kan je hem testen op de volgende manier

ja mag hem een spanning geven van 1,8 volt met max 20-30 mA
dat zou ruim onder zijn max moeten zijn als het de laser van een dvd brander is tenminste

lol nog iemand ?

http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/muziek/licht/15093.htm…

kwam hem toevallig tegen op mp
beetje overkill voor ons hobbyisten maar ze blijven leuk

Ik heb dit schema voor me motorsturing gemaakt, maar de motor is maar 20 % langzamer te regelen, en dat moet 100 % zijn.

http://www.xs4all.nl/~petervoo/menno/motorsturinglaser.gif

Ik dacht eerst dat ik een verkeerde condensator had (de eerste was 10 uf) en daarna heb ik voor C 1 een 2n7 genomen.
Dan is de motor helemaal niet meer te regelen.

Weet iemand wat ik moet doen om het wel voor elkaar te krijgen de motor helemaal tot uit te regelen?

Alle componenten info:
P1 = 100 k lin.
R1, R2 = 1 K
R3 560 ohm
C1 = 10 uf (varieren van deze waarde werkt dus totaal niet)
T1 = Bd137
IC1 = 555 timer
D1 = 1n4007
C2 = 100 uf

Kan iemand me alsjeblieft helpen? (dan kan ik nieuwe foto's maken van me 3 motorige laser maken)

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Op 7 december 2004 22:51:41 schreef weardguy:
Ik heb dit schema voor me motorsturing gemaakt, maar de motor is maar 20 % langzamer te regelen, en dat moet 100 % zijn.

http://www.xs4all.nl/~petervoo/menno/motorsturinglaser.gif

Ik dacht eerst dat ik een verkeerde condensator had (de eerste was 10 uf) en daarna heb ik voor C 1 een 2n7 genomen.
Dan is de motor helemaal niet meer te regelen.

Weet iemand wat ik moet doen om het wel voor elkaar te krijgen de motor helemaal tot uit te regelen?

Alle componenten info:
P1 = 100 k lin.
R1, R2 = 1 K
R3 560 ohm
C1 = 10 uf (varieren van deze waarde werkt dus totaal niet)
T1 = Bd137
IC1 = 555 timer
D1 = 1n4007
C2 = 100 uf

Kan iemand me alsjeblieft helpen? (dan kan ik nieuwe foto's maken van me 3 motorige laser maken)

ja gewoon niet dit schema nemen en gewoon een lm317 gebruken om de spanning te regelen dat werkt in jou geval denk ik een stuk beter

Hoi Allemaal dr schijnt best wel wat vraag te zijn naar goedkope groene lasertjes

dus meschien dat het een idee is om een inkoop actie te starten voor goedkope laag vermogen dpss lasers voor hobby doeleinden

op dit moment zou het mogelijk moeten zijn 5 mw voor rond de 40 euro te hebben en 10 mw voor rond de 80
heb al even gemaild voor de huidige prijzen

mocht er interessen zijn graag even melde in het forum

;) je weet het al van mij ;) nu alleen nog de exacte prijzen graag (als mogelijk) :)

Ik weet denk ik ook al welke het word de TIM-310G-1

[Bericht gewijzigd door Electrogek op woensdag 8 december 2004 21:06:08

Op 8 december 2004 20:50:39 schreef ledfreak:
Hoi Allemaal dr schijnt best wel wat vraag te zijn naar goedkope groene lasertjes

dus meschien dat het een idee is om een inkoop actie te starten voor goedkope laag vermogen dpss lasers voor hobby doeleinden

op dit moment zou het mogelijk moeten zijn 5 mw voor rond de 40 euro te hebben en 10 mw voor rond de 80
heb al even gemaild voor de huidige prijzen

mocht er interessen zijn graag even melde in het forum

waar gaan ze besteld worden? type, specs etc...

Op 8 december 2004 21:12:58 schreef Electrogek:
dat kan ik ook wel zeggen hier als ik het goed heb http://www.transverse.com

yeps goedkoper dan dat kan je ze niet krijgen ik zal de prijzen ff posten zo gauw als ze bekend zijn

Nou de prijzen zijn bekend

TIM-311G US$38 3mw
TIM-310G US$38 3mw
TIM-622-3P US$100 5mw

Moet persoonlijk zeggen dat ik het niet erg interesant vindt

De tim-311g / tim-310g zijn niet meer leverbaar in de 5 mw versien wat ik me kan voorstellen omdat ze nogal temp gevoelig waren

de tim 622-3p is ook alleen nog in 5 mw versie te krijgen en vindt ik persoonlijk te duur

omdat je voor 150 euro meer een 45 mw versie hebt

in 3mw zijn ze dus gewoon leverbaar (temp is niet zo een probleem heb al een koelblok voorberijd)

eu hoeveel euro is 38 dollar

[Bericht gewijzigd door Electrogek op donderdag 9 december 2004 12:24:12

Op 9 december 2004 12:14:46 schreef Electrogek:
in 3mw zijn ze dus gewoon leverbaar (temp is niet zo een probleem heb al een koelblok voorberijd)

eu hoeveel euro is 38 dollar

ja 3 mw is alleen niet bepaald veel maar goed voor dat geld

denk dat je rond de 34 - 36 euro zit ofzo dan

heb trouwens thuis op me pc nog foto's van die modules
ik vindt ze persoonlijk niet zo ze zijn erg temp gevoelig
de output kan flink varieren als de omgevings temp steigt of zakt

toch doe ik die wel de rest komt niet op mijn niveau wat ik aan geld heb gespaard dus
mischien dat ik later nog wel een sterkere/betere bestel

Op 9 december 2004 16:42:46 schreef Electrogek:
toch doe ik die wel de rest komt niet op mijn niveau wat ik aan geld heb gespaard dus
mischien dat ik later nog wel een sterkere/betere bestel

het maakt mij niet uit maart ik heb altijd zoiets als je iets koopt koop dan meteen iets goeds

kan er mij iemand vertellen waarom jullie zo allemaal laserfreaks zijn? kbedoel, kvind da ook wel schoon, ma om zelf te maken :s toch liever nie.

Op 9 december 2004 18:29:08 schreef the-x:
kan er mij iemand vertellen waarom jullie zo allemaal laserfreaks zijn? kbedoel, kvind da ook wel schoon, ma om zelf te maken :s toch liever nie.

denk dat ik voor iedereen kan spreken als ik zeg dat dat niet uit te leggen is

ik wil mezelf geen freak noemen vind het meer een hobby en inderdaad de een houd van vissen de ander van auto's slopen en wij houden van lasers :)

[Bericht gewijzigd door SMOG op donderdag 9 december 2004 19:56:46

Dit topic is gesloten