Quad 33 als phono pre op Sony STR-DN1050?

Ik heb er ook echt Pre-outs op zitten voor alle kanalen.
Kan natuurlijk zijn dat er een leeftijd verschil tussen onze versterkers zit :-)
Als er een tape-RecOut op zit, zou je die kunnen gebruiken, maar mis je wel de optie het volume te regelen vanuit de luie stoel.

@RAAF12 De "rifa" waar jij het over hebt is de condensator die over blauw en groen staat?

Als ik blauw en groen doormeet gaat de ohmmeter inderdaad niet naar nul na inschakelen, dan istie kapot toch?

Zo ja, blauw en groen over gewone schakelaar laten lopen zonder ontstoorbom???

Lampje doorgemeten, is goed en zit aan massa klopt dat?

@Gadget-inc heb ze gezien op internet op andere receivers, mijn Sony heeft ze idd niet, en is van 2014, niet echt oud dus. Sony heeft niet veel op met pre outs kennelijk

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (20%)]

Op 7 januari 2016 20:18:12 schreef Casey 1958:
@RAAF12 De "rifa" waar jij het over hebt is de condensator die over blauw en groen staat?

Yep, dat is hem, het is een ontstoor C met ingebouwd serieweerstandje, die kan eruit, voor de werking van de amp heeft dat geen invloed.
Zal zo even naar het schema kijken. Volgens mij zat die lamp op een aparte wikkeling van de trafo. Dus als de lamp brand is de dubbelpolige 230V switch op de volumepotmeter goed.

@RAAF12 lampje is goed maar brandt niet

Op 7 januari 2016 20:36:14 schreef Casey 1958:
@RAAF12 lampje is goed maar brandt niet

Die lamp zit inderdaad via een trafowikkeling aan massa.
Waarschijnlijk toch de mainswitch op de potmeter? Even doormeten, met wat geluk heeft Stefaan Verdonkt in Antwerpen nog een nagemaakt gloednieuw exemplaar liggen.
LP1 8V miniatuur lampje.

Nieuwe pot http://www.ebay.co.uk/itm/Volume-control-potentiometer-pot-switch-for-…

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (29%)]

@RAAF12 man man hoe weet jij dat toch allemaal, ben je al bijna 100 ofzo?

Waarom niet gewoon de potmeterswitch loshalen en een schakelaar ertussen zetten?

@RAAF12 wat is er trouwens mis met die rifa?

Als ik blauw en groen doormeet gaat de ohmmeter inderdaad niet naar nul na inschakelen, dan istie kapot toch?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (45%)]

Op 7 januari 2016 20:50:09 schreef Casey 1958:
@RAAF12 wat is er trouwens mis met die rifa?

:-) Die knallen met regelmaat uit elkaar, vooral als de amp wat lang heeft stilgestaan.

@RAAF12 mag ik je nog een paar vragen stellen?

Of wie dan ook?

Zekers, gaat uw gang zou ik zeggen!
Als die netswitch op de potmeter inderdaad kapot is kan je de draden inderdaad doorverbinden. Maar dan staat er constant spanning op. En plaats voor een losse netschakelaar op het front is er niet echt. Die C/R combi van Rifa zal niet gauw in sluiting gaan, de R en C staan in serie. Meestal knallen ze gewoon uitelkaar. Het ding zit parallel op de 220V trafo aansluiting. Wellicht ben jij een van de weinigen waar nog origineel exemplaar inzit.

@RAAF12 Dank

de potmeter schakelt wel, de draad vanaf de fuse schakelt de groene draad naar 0 en de blauwe draad naar 2 Ohm.

De rode draad, netstroom, schakelt de blauwe draad naar 0 en de groene naar 2 Ohm.

Tussen groen en blauw staat 2 Ohm, Geel en rood schakelt ook, van uit naar 2 Ohm. Geel en rood zijn de draden van de netstroom!
Dan is er toch bijna kortsluiting?

Dat lijkt er wel op, echte zekerheid heb je als je de Rifa R/C combi losmaakt en doormeet. Die zou oneindig moeten meten. Vasgesoldeerd wordt ie geshunt door de primaire wikkeling van de trafo.
Heb je de gloeilamp eruit gehaald en los gemeten? Het lijkt mij dat als de 33 niets meer doet zal de +12V niet aanwezig zal zijn.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (12%)]

De rifa had ik gister al weggeknipt, hij meet inderdaad oneindig
Lampje gister los doorgemeten en is in orde

edit: kan weg

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (81%)]

Zal ik em maar naar de reparateur brengen, of een goede nieuwe pre amp kopen? Wel zonde

4Ω is veel te weinig voor die primaire trafowikkeling! Als je dat meet op de trafo is ie defect.
edit:

Met die meter kan je zelf een heel eind komen. Printtrafootjes zijn los te koop!

edit
hieronder
Volgens dat schemaatje hierboven is de +12V te meten (gelijkspanning, meter op DC)

punt 4 van de print, 3 is massa (nul volt)

Of je ze je postcode publiek wellicht dat er een CO'er in de buurt woont die even wil helpen....

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (13%)]

Tja, die kennis heb ik niet, zou niet weten hoe ik dat moest meten.

Helaas, het had een goede pre amp kunnen zijn op zijn oude dag.

In elk geval hartelijk bedankt voor je inspanningen!