Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 3

Dit topic is gesloten

Diamon

Golden Member

Op 29 december 2015 18:24:55 schreef Diamon:
Via zoek werk met Google en een site vertaler, zouden de onderstaande vervangers zijn volgens 1 van de site's.

Deze 3 lijken mij qua specs het meest in de buurt komende, wanneer ik ze vergelijk met het origineel die defect is: 4407A. Welke van deze 3 zou de beste zijn ?.
SI4835
FDS6675
SI4425

Deze 3 lijken mij te licht als ik ze vergelijk met het origineel die defect is: 4407A
Te licht als ik de sheets vergelijk:
SI4435A
FDS4435
SI4825

Onderstaande werd ook genoemd als vervanger, niet gevonden bij Farnell TPC8108.

Heb op de sloop printen verder niet iets kunnen vinden, helaas.

Weet niet of iemand al tijd / zijn heeft gehad om bovenstaande door te nemen, maar zojuist een defecte Dell laptop uit elkaar gehaald.
In deze Dell laptop zitten de FDS6679AZ en de P2003EVG.
Is 1 van deze 2 geschikt misschien geschikt, niet als definitieve vervangen, maar alleen om te controleren of de laptop daarna weer opstart.

vaak zitten er meerdere van die fets in ic uitvoering op het moederbord. ook de accu wordt ermee geschakeld. die kun je evt lenen, fikt deze ook uit is het toch over en uit met dat ding.

als tijdelijk alternatief zou ik er ook zo een to220 fet inzetten, als het toch voor de test is..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
EricP

mét CE

Dank rew. Maar wat een ongelooflijke bagger site. Wil allerlei faceboek scripts draaien. Mail address lust-ie niet. Jammer...

Lucky Luke

Golden Member

Dan de FDS6679AZ. Die heeft welliswaar een zener op de gate maar alsnog wordt max +/-25V opgegeven als VGS, dus zou goed moeten gaan. Qg is wat groter maar de andere spec's zijn beter (RDSon en Ids).

Stook 'm niet te heet/lang met loshalen, dat molt fets.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

@EricP: die link van rew is precies zo'n motor als ik je al gelijk een link naar gaf (hoewel die van mij iets goedkoper was), en die vond je niet acceptabel vanwege lang-geen-100W (18V 1,6A) dus dan heb je aan die van rew z'n link ook niks.

Overigens is aliexpress zo bagger nog niet. Tja, facebookscripts zitten zowat op elke site op internet, en die hoef je ook helemaal niet te draaien. Mailadressen pakt hij doorgaans prima, nog nooit problemen mee vernomen. Ik bestel en ongeveer 1x per maand.

If you want to succeed, double your failure rate.
fatbeard

Honourable Member

Misschien niet 100% electronisch, maar wel heel handig om kleinere stukjes af te zagen van lange headerstrips.
Zagen, want deze zijn anders niet (zonder veel verlies) te delen...
Dus deed ik dat met een cirkelzaagje van 0.1mm (de ruitjes zijn 5mm):

Deed, want inmiddels is het zaagje botter dan het achterwerk van sinterklaas op pasen en zaagt (dus) niet meer...

Toko's als BangGood en DealExtreme hebben wel iets wat er op lijkt, maar die zijn steevast veel dikker en dat geeft toch serieus problemen.
Wie heeft een idee waar ik dit soort zaagjes in 0.1mm dikte (of dunner) kan verkrijgen?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Voorzichtig op een wetsteen wat afslijpen (bijslijpen is fysiek onmogelijk... :) ) onder de juiste hoek, dan is er best nog wat scherpers van te maken.
Ik ben al lang geleden gestopt met verliesloos knippen van die strips; het gaat redelijk vaak mis.
Ik knip nu gewoon de eerstvolgende middendoor, vijl er even over en klaar... (voor de prijs hoef je het niet te doen; die dingen kosten geen drol...)
Je kunt (wat ik ook wel doe) ook headers van 2, 3, en 4 pins op voorraad houden, daar kun je (zonder zagen) alles van samenstellen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Arco

Special Member

Die zien er toch wel dikker uit (zijn meestal 0.4mm of zo). 0.1mm is heel erg weinig; een scheermesje is dikker...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Lucky Luke

Golden Member

Op 4 januari 2016 15:18:52 schreef fatbeard:
Wie heeft een idee waar ik dit soort zaagjes in 0.1mm dikte (of dunner) kan verkrijgen?

http://www.sjaakshobbyshop.nl/index.php?main_page=product_info&cPa…

Of op eender welke andere plek waar ze proxxon hebben. De grote C en de grote R (Reichelt) hebben iig proxxon spul, dus mogelijk dit ook.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
fatbeard

Honourable Member

Geweldig! Staat nu bij m'n favorieten...
Nooit geweten dat het Proxxon was, IIRC heb ik ze ooit bij een Bulgaar op een hamfest gekocht...

Voor het geval er anderen ook hiermee (willen gaan) werken: KIJK GOED UIT, je vinger ligt er echt in no-time af (vraag me maar niet hoe ik dat weet).

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Slijpen op een wetsteen gaat ook prima hoor... ;)
Ik slijp er altijd de koppen van een Philips scheerapparaat mee ieder half jaar. Heel voorzichtig vlak eroverheen halen en ze zijn weer vlijmscherp.
(nieuwe kopen heeft geen zin, die zijn duurder als een compleet scheerapparaat...)

Ikzelf zou toch voor kant en klare headers gaan i.p.v. afzagen. Kost niets meer, en wel zo mooi en makkelijk...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

oeps.. verkeerde topic

[Bericht gewijzigd door Paul50 op dinsdag 5 januari 2016 08:06:34 (91%)

Een onuitgesproken verwachting leidt tot een teleurstelling

ken dat probleem bij philips, heb m'n huidige scheerapparaat ook gekocht omdat ik er een set nieuwe mesjes van had liggen. dat scheelde 50 euro op de vervanging met die hq9 mesjes.. doorgaans tussen de 2 en 4 jaar jast er ineens een mesje door de kop heen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Arco

Special Member

Als je ze niet zo nu en dan slijpt of aanzet, merk je toch dat ze botter worden. (zo nu en dan wordt er dan wel een haartje uitgetrokken i.p.v. afgeschoren... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

ik heb ze nog nooit geslepen, die mesjes zijn zelfslijpend door de hoek waar ze over de kop heen draaien. haren uittrekken heb je alleen last van als de baardharen te lang zijn, dan is de trimmer nodig.

het juiste mesje bij de juiste kop houden scheelt ook heb ik gemerkt..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
evdweele

Overleden

Op 4 januari 2016 19:19:34 schreef Lucky Luke:
[...]
http://www.sjaakshobbyshop.nl/index.php?main_page=product_info&cPa…

Of op eender welke andere plek waar ze proxxon hebben.

Ik dacht ook direct aan Proxxon, maar zowel in de catalogus van Proxxon als bij proxxon.de of bij Kruis waren die zaagjes niet te vinden.

Sjaaks Hobbyshop maar direct bij de links opgeslagen.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
maartenbakker

Golden Member

Haren uittrekken en slecht scheren gaan ze ook doen als er haren in het kunststof dopje gaan zitten waarmee het mesje in het kopje gelagerd is. Bij het schoonmaken dus altijd even de mesjes uit de kopjes nemen als je dat niet al deed. Wel het mesje bij het eigen kopje houden anders is het snel afgelopen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 4 januari 2016 23:40:31 schreef Arco:
Slijpen op een wetsteen gaat ook prima hoor... ;)
Ik slijp er altijd de koppen van een Philips scheerapparaat mee ieder half jaar. Heel voorzichtig vlak eroverheen halen en ze zijn weer vlijmscherp.
(nieuwe kopen heeft geen zin, die zijn duurder als een compleet scheerapparaat...)

Goede tip!!!

[Bericht gewijzigd door Peter112 op dinsdag 5 januari 2016 20:43:21 (14%)

evdweele

Overleden

Vroeger, toen ik nog een Philishave had, had ik wetsteen ringetjes die in de koppen werden geplaatst. Even laten draaien en zowel de mesjes als het scheerblad werden geslepen.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Ik zoek een nieuw snoer voor een koptelefoon. Parameters zijn soepel (denk goede multimeter testleads, dat siliconen spul) en niet te dun (huidige snoer is +/-4mm dik).

Iemand die dat weet te vinden? Ik heb vooral moeite met het soepel, da's lastig te specificeren namelijk..

De koptelefoon zelf is nog prima, maar het snoer valt (letterlijk) uit elkaar; de mantel wordt een soort broos, de stukken vallen eraf, en er kunnen ook maar zoveel stukjes krimpkous omheen :)

Henk H.

Golden Member

Op 5 januari 2016 14:16:32 schreef testman:
ik heb ze nog nooit geslepen, die mesjes zijn zelfslijpend door de hoek waar ze over de kop heen draaien. haren uittrekken heb je alleen last van als de baardharen te lang zijn, dan is de trimmer nodig.

het juiste mesje bij de juiste kop houden scheelt ook heb ik gemerkt..

Ik heb in Drachten in de Philips fabriek gewerkt. Bij de engineeringsafdeling, dus niet in productie of ontwikkeling. Maar in die 5 jaar dat ik daar rondliep wel eea opgedaan aan kennis van het scheersysteem.

Maar zelf naslijpen zou inderdaad niet nodig zijn. De boel is zo op elkaar afgestemd (materiaalsoort, geometrie) dat je het eerder beschadigt dan de werking verbetert. Het lift&cut systeem werkt na een tijd (meerdere jaren) misschien wat minder, maar veel zal dat niet schelen. Philips verkoopt natuurlijk graag na 2 of 3 jaar een nieuw setje messen + kappen maar nodig is het niet.

Wel mesjes + kappen bij elkaar houden inderdaad.

Als je maar lang genoeg doorscheert (>5 jaar, of zelfs meer dan >10) dan scheer je steeds sneller en gladder doordat de lamellen van de kappen dunner worden. Vermoedelijk wen je in dat tijdsbestek ook wel langzaam aan wat meer irritatie :)

Mensen die normaal een nieuw scheerapparaat gebruiken en op vakantie een oud en veelgebruikt apparaat gebruiken merken dat verschil wel.

Tidak Ada

Golden Member

Die slijpringetjes werden indertijd door Philips zelf geleverd.
Het kan zijn dat het bij de huidige koppen niet meer nodig is, maar in de jaren 60-70 waren ze wel handig. Ik ben uiteindelijk maar naar de concurrent gestapt, die wat beter door het "fosforbrons", dat mijn gelaat ontsiert, heen gaat. Helaas vind ik het systeem "Mes en Zeep" te omslachtig, maar dat werkt nog steeds het beste....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henk H.

Golden Member

In de jaren 60-70 was eea inderdaad anders en zal het toen geholpen hebben. Ik had het eerder of de systemen die in 2005-2010 gemaakt werden.

offtopic:
Mes + zeep (in mijn geval schuim uit een bus) werkt voor mij het prettigst. Meerdere Philips apparaten geprobeerd maar beviel toch slechter (meer irritatie).
/offtopic

edit: net een knipex bij conrad besteld

Ik ben opzoek naar en goede niet te dure tang voor het aanknijpen van RJ45 stekkers.
Ik heb er nu een die af en toe geen goed resultaat geeft.

Op 15 januari 2016 13:15:21 schreef basvk:
Ik zoek een nieuw snoer voor een koptelefoon. Parameters zijn soepel (denk goede multimeter testleads, dat siliconen spul) en niet te dun (huidige snoer is +/-4mm dik).

Iemand die dat weet te vinden? Ik heb vooral moeite met het soepel, da's lastig te specificeren namelijk..

De koptelefoon zelf is nog prima, maar het snoer valt (letterlijk) uit elkaar; de mantel wordt een soort broos, de stukken vallen eraf, en er kunnen ook maar zoveel stukjes krimpkous omheen :)

Welk merk heb je? van Sennheiser kun je ze gewoon los kopen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 25 januari 2016 21:20:22 (63%)

zit sinds 2009 in de PV.

Dit topic is gesloten