Audiofiele High-End nonsens.

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Ik zie maar erg weinig goud dat er blinkt ! Kan dus nooit iets zijn >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 17 januari 2016 05:34:07 schreef evdweele:

[...]De man is al jaaaren aan het oefenen, maar die cello ligt nog steeds niet aan stukken ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=mGQLXRTl3Z0

Gelukkig maar want hij speelt mooi!
strikt persoonlijk, vind in de uitvoering door Yo Yo Ma mooier:
https://www.youtube.com/watch?v=Nu9MDqGhIak

Een niet nader te noemen Amerikaanse uitvoering van deze cello concerten komt meer in de richting van een zaagcompetitie! Alleen techniek en vooral snelheid ...

guidob

Overleden

Op 17 januari 2016 08:57:34 schreef Peter112:
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/…

Voorversterker slechts 5500 euro. M

Het is inclusief de eindversterker hoor. Het is ook een koopje; nieuwprijs voor de set: € 11.480,00

:)

maartenbakker

Golden Member

Op 17 januari 2016 16:20:39 schreef Rd12tf:
[...]

Een niet nader te noemen Amerikaanse uitvoering van deze cello concerten komt meer in de richting van een zaagcompetitie! Alleen techniek en vooral snelheid ...

Een recensie bevat toch meestal de naam van de uitvoerder, anders heeft hij weinig zin ;)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 17 januari 2016 09:48:07 schreef Frederick E. Terman:
[...]Ja; voor zover ik het begrijp is dit een toepassing uit de homeopathie.

Homeopathie, dat zit toch in alle draad die uit China komt? Eindeloos verdund en aangelengd met staal zodat er letterlijk geen koper meer in zit.

En het werkt (voor de meesten) net zo goed :-)

(Nota: Ik ben geen voorstander van homeopathie. Maar geloof best dat 10m staal met apehaardikte genoeg is voor 1G ethernet. Over die afstand dan, geen 100m)

evdweele

Overleden

Op 17 januari 2016 11:39:04 schreef Ledlover:
Overigens, over cello's doormidden zagen gesproken: https://www.youtube.com/watch?v=uT3SBzmDxGk
Deze heren doen hun best ook, maar het lukt nog niet erg...

Ze kregen het wel voor elkaar om mij snel weer te laten wegvluchten.
Deze teistering van het gehoor was iets teveel voor mijn tere gestel ;(

Als het om houthakken gaat ligt dit beter in het gehoor :-)

Op 17 januari 2016 09:48:07 schreef Frederick E. Terman:
[...]Ja; voor zover ik het begrijp is dit een toepassing uit de homeopathie.

Homeopathie blijft iets ongrijpbaars. Jaren geleden heb ik er eens mijn toevlucht tot gezocht omdat de reguliere geneeskunde geen antwoord had op mijn klachten en vragen. Bij binnenkomst in de spreekkamer van de homeopathisch arts, hij was zowel een echte arts als homeopaat, zei ik dat ik geen enkel geloof hechtte aan homeopathie. "Dat hoeft ook niet", zei de man, "als het je maar helpt".
Na de eerste sessie en een paar weken gebruik van de "medicijnen" leek het te werken. Maar een half jaar later zat ik weer voor zijn bureau. De klachten waren weer in even heftige mate teruggekomen.
Ander medicijn, en dat hielp voor geen meter.
Ik houd het erop dat bij homeopathie de suggestie en de aandacht die de homeopaat aan de patiënt besteedt de grootste rol speelt.

En dat laatste zal ook voor high-end adepten het geval zijn.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Is het niet een idee om een circuitsonline HIFI installatie uit te brengen? Met bij behorende services zoals cryogene behandelingen, inspelen etc. Ik denk dat CO er behoorlijk op kan verdienen :P

Daarbij denk ik zelf dat de eerste installatie speciaals afgestemd moet worden voor Ierse muziek door deze onder spanning onder te dompellen in een vat met Guiness. Iemand nog suggesties?

Frederick E. Terman

Honourable Member

Voor ik naar Ierse muziek luister (desnoods tijdens), dompel ik mezelf onder in voornoemd vat. Dat werkt bijna nog beter!

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Tidak Ada

Golden Member

Áls je het nu over "een instrument doorzagen" hebt, moet je voorál naar een Ierse fiddelaar gaan luisteren. Ik heb het aan den lijve meegemaakt: "Krak zei de viool". Heerlijk om het beteuterde gezicht van de man te zien >:)
Ik heb ooit in de bush in Indonesië iemand een man horen spelen op een kokosnoot met een stok er aan en een snaar er op. dat klonk beter dan in menige Ierse poep.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 17 januari 2016 21:32:39 (30%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 17 januari 2016 11:39:04 schreef Ledlover:
Overigens, over cello's doormidden zagen gesproken: https://www.youtube.com/watch?v=uT3SBzmDxGk
Deze heren doen hun best ook, maar het lukt nog niet erg...

Echt ge-ni-ja-haal :-D :-D
Dat was echt fantastisch. Vooral hoe ze het brachten in oude barok stijl met dito publiek die erg verontwaardigd keken maar de kinderen het wel leuk vonden. En dan door de ouders rustig gemaand worden.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
Hubie

Special Member

Op 17 januari 2016 21:21:29 schreef Frederick E. Terman:
Voor ik naar Ierse muziek luister (desnoods tijdens), dompel ik mezelf onder in voornoemd vat. Dat werkt bijna nog beter!

Murphys Irisch Red werkt beter hoor.
En dan de Dubliners er bij met de 'Sick Note'
http://www.metrolyrics.com/paddys-sick-note-lyrics-dubliners.html
Ja,offtopic,maar moest het toch ff kwijt ;-)

Die moet ik nog eens opzoeken. Die text is geweldig. Ik heb een LP van de Dubliners en ben een beetje bekend met hun werk, maar dit nummer kende ik niet.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
Hubie

Special Member

@Nightwalker: https://www.youtube.com/watch?v=aBaXFH7hJ7Y

Sorry Mod,offtopic,maar wel leuk ;-)

Op 17 januari 2016 09:55:43 schreef joopv:
[...]
Het gaat om emotie, niet om ratio. Als iemand door een investering van enkele kilo-euro's zijn muziek beter beleeft, kun je daar helemaal niks tegenin brengen.

Laten we het eens niet over muziek apparatuur, maar over b.v. onze partner / kinderen hebben, en hoeveel honderden kilo-euro's daaraan besteed worden. Kun je dat rationaliseren?

Hier in het forum zitten ook enkele "petrol-heads" die gek zijn van auto's. Er zijn ook mensen die een auto alleen zien als een vervoermiddel van A naar B tegen kosten C. Kun je de andere vorm waarin een stuk blik geperst is rationaliseren? Of het geluid, of de de G krachten die zo'n vieze ontpoffingsmotor produceert?

Het leven zou verdomd saai zijn als je alles rationeel zou moeten kunnen verklaren.

@joopv:Emotie is een raar fenomeen.
Als ik een 30 jaar oude zeldzame Watkins&Johnson ontvanger zie op internet (zeer zeldzaam) dan wil ik die hebben.
De ratio zegt dat mijn Perseus SDR waarschijnlijk beter presteert.
Om er nu partner en/of familie bij te halen gaat mij iets te ver,dat is iets van een geheel andere orde hoor.
;-)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 19 januari 2016 19:48:35 (85%)

Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 17 januari 2016 09:52:36 schreef JBerg54:
{prachtige foto}

De posts gaan zo snel, ik had nog niet zover teruggekeken. Fantastisch! Dit, eh, bestaat echt? Als in: iemand draait daar geregeld een plaatje op?

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
mel

Golden Member

Op 17 januari 2016 21:07:57 schreef BJ2:
Is het niet een idee om een circuitsonline HIFI installatie uit te brengen? Met bij behorende services zoals cryogene behandelingen, inspelen etc. Ik denk dat CO er behoorlijk op kan verdienen :P

Daarbij denk ik zelf dat de eerste installatie speciaals afgestemd moet worden voor Ierse muziek door deze onder spanning onder te dompellen in een vat met Guiness. Iemand nog suggesties?

Ierse whiskey? :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 18 januari 2016 11:35:42 schreef Frederick E. Terman:
[...]De posts gaan zo snel, ik had nog niet zover teruggekeken. Fantastisch! Dit, eh, bestaat echt? Als in: iemand draait daar geregeld een plaatje op?

veel zal de eigenaar niet draaien ermee, aan dat polsbandje te zien recent opgenomen bij de GGZ. er zat meer als een draadje los wrs :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer
fred101

Golden Member

Die 2Cellos is echt geniaal.

Ik hou wel va Ierse muziek. Tenminste als het van Rory Gallagher of the Corrs is

[Bericht gewijzigd door fred101 op maandag 18 januari 2016 19:19:38 (60%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Met zo'n platenspeler en wat extra apparatuur kun je wel een leuke prijslijst maken.

(fictieve prijzen)

Voorversterker: 2500,-
Eindversterker: 5000,-
Cryogene bekabeling: 750,-
Luidsprekers: 7500,-
Platenspeler: 10000,-
Het gezicht van de verkoper wanneer je verteld dat je er je jaren 80 LP's van Iron Maiden op wil gaan draaien: onbetaalbaar.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
Tidak Ada

Golden Member

Geen cryogeen behandelde buizen?
Cryogene behandelijng van buizen geeft namelijk een betere kristalstructuur in het anodeblik, waar mee een meer crispy hoog wordt verwezenlijkt. Het proces is vergelijkbaar met het uitgloeien van staal, maar dan met een omgekeerd temperatuurtraject.
Van cryogeen behandelde halfgeleiders heb ik tot nog toe niets vernomen...

>:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Klinkt jou installatie ook beroerd, slappe / vage bas enz.
http://www.hifisupply.nl/data/articles/images/big/b_5333.jpg

slechts €575,- per set. per speaker, versterker 1 set gebruiken

Als je de luidsprekers op spikes zet, komen ze iets hoger boven de vloer te staan. Omdat dit invloed heeft op de koppeling voor lage frequenties, gaat de luidspreker anders klinken. Hetzelfde effect bereik je met willekeurig welke verhoging, b.v. lege soldeerklossen, van gelijke hoogte. Of het andere geluid beter is, is nog maar de vraag: als de ontwerper van de luidsprekers zijn werk goed gedaan heeft, is er in het ontwerp rekening gehouden met een bepaalde koppeling met de vloer.

Statistics are like a bikini: What they show is suggestive, but what they hide is vital.
Thevel

Golden Member

Het houd maar niet op!!
http://www.hifisupply.nl/index.php?item=duart-audio-disc-imporver-lp--…

"De balans tussen lage, midden en hoge tonen wordt harmonieuzer, de detaillering gaat er met rasse schreden op vooruit en het klankbeeld wordt een stuk ruimer."

Hahahaha.

pa3gws

Golden Member

Zijn er nu echt dwazen mensen die daar in trappen?
De enige vervuiling waar een LP last van heeft is STOF

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Thevel

Golden Member

Er is er ook een voor de CD,
http://www.hifisupply.nl/index.php?item=duart-audio-disc-imporver-cd--…
Ondanks dat een CD iets heel anders is dan een LP heeft het wel heel opvallend hetzelfde resultaat:

"De balans tussen lage, midden en hoge tonen wordt harmonieuzer, de detaillering gaat er met rasse schreden op vooruit en het klankbeeld wordt een stuk ruimer"

Die oplichters zuigen het gewoon ter plekke uit hun duim!!

Dit topic is gesloten