Katie
Princenhage
Ik wil een temp.. meting doen met een REX-C100 FK02-V*AN.
Volgens het type model is deze controller geschikt voor een K koppel met een range van 0-400 gr.C.
De temp uitlezing geeft een waarde aan die een graad of 5 te hoog is.
Bij het inschakelen van de REX-C100 wordt een indicatie van 1200 weergegeven, hetgeen een waarde is voor een J koppel, terwijl er een waarde van 1372 voor het K koppel gegeven zou moeten worden.
Wanneer ik de configuratie, via SL1, van K koppel wijzig in J koppel heeft dat geen effect op de temp uitlezing.
Wanneer ik in de configuratiemode probeer om een bias in te stellen, kan ik die via het initial menu niet vinden, na SL8 zou volgens de instructie Pb, oH, AH1, AH2, SL H en SL L moeten komen, echter in mijn menu volgt na SL8: SL9, SL10 en SL11.
Ik heb geprobeerd of SL9, 10 of 11 dé bias functie vertegenewoordigd, hetgeen niet het geval blijkt te zijn.
Kan het zijn dat een REX-C100 niet van deze functie is voorzien?
Kan ik de 1200 die bij het inschakelen van de spanning verschijnt wijzigen in 1372 voor het K koppel?
Het lukt me overigens ook niet om in de initial mode te komen door de LCK functie op 0000 te zetten, het lukt wel wanneer ik die instelling op 1000 te zetten.
Katie
Princenhage
TonHek
The fastest way to succeed is to double your failure rate.
Geen idee of die CN klones geheel conform de originele RKC-Rex'en zijn, zowel qua bediening alsmede instellingen en correctheid van de gemeten temperatuur.
Maar als je er een K koppel aan hebt zitten moet je natuurlijk geen J koppel definieren in je PID regelaar.
Ook de LCK heb je volgens mij verkeerd staan. Het manual (van een originele RKC-Rex100) meld dat de eerste bits altijd 01 moeten zijn. Kijk vooral eens naar de "Notes" hieronder...
TonHek
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ik heb een tijd terug ook een PID gekocht via banggood, Het merk op het ding en download manual zagen er goed uit. Toen hij kwam bleek het een no-name Chinees met identiek modelnummer te zijn en alles behalve PID. Het ding meet de temperatuur met een PT100
K-TC en wijkt 30 graden af. Ik kan een set temperatuur instellen. Hij bestuurt het SSR en dat is alles wat hij kan. Dus feitelijk niks meer dan een thermostaat. (net even nagelezen in een topic wat ik hiervoor was gestart)
Een Chinees termocouple kan best een paar graden afwijken. Ik heb drie K-TC's, Ik had ook een Chinees maar dat was echt bagger, zat er veel meer dan 5 graden naast.
Een TC zelf heeft een tolerantie maar nog belangrijker is de electronica. Met name de cold juction compensatie. En als dat niet deugt helpt zelfs een calibratie grade TC niet. Je praat over microvolts meten.
TonHek
Nou vooruit dan.
Hoe al die gekloonde c100's ingesteld moeten worden moet toch maar eens wat duidelijker worden. Ik dus het WWW op (moet toch iets te doen hebben hè).
Blijkbaar zijn die kloon's bij velen terecht gekomen, en die hebben dan gelukkig hun ervaringen op het WWW gezet.
Na vele wazige pagina's en forums heb ik 2 sites gevonden waar er dieper op de initial settings wordt ingegaan. Dus zowel Katie als fred101 kunnen de C-100 nog eens tevoorschijn halen en mogelijk alsnog de gewenste parameters instellen.
Een Engels-talige site met meerdere links naar gebruiksaanwijzingen is:
https://mightyohm.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=328 vooral pagina 2 & 3.
En een NL site, over bierbrouwen, waar al op pagina 1 de initial settings aan de orde komen.
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=29883.0
Wel heb ik gemerkt dat er meerdere type kloon's zijn met ieder natuurlijk andere menu's en instellingen.
Klonen van klonen 
Ook vond ik een uitgebreide PDF met allerlei instellingen voor zo'n kloon.. maar welke kloon. zie bijlage.
Hoop dat jullie er iets aan hebben.
TonHek
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Bedankt, ga ik eens mee spelen. Het werkt nu ook wel maar het zou een stuk handiger zijn als ik er ook echt een profiel in kan zetten.
Ik heb de gene uit dit topic, blijkt ook een C100 kloon, REX-C100FK02 en die wijkt 30 graden af.
fred101
Golden Member
Geen idee. De gebruiksaanwijzing op de site van Bangood was alles behalve van toepassing op mijn C100. 90% van de functies waren er niet of anders heel erg goed verstopt.
Ik heb toen zitten zoeken om er achter te komen wat al die termen en settings betekenen maar ver kwam ik daar niet mee.
Het stomme is dat ik best vaak met "PID" achtige dingen bezig ben maar ik hoef ze nooit te programmeren of in te stellen, ik hoef ze alleen maar te repareren.
De koude las hoef je normaal niet in te geven ,je weet tenslotte de temperatuur van die las niet.
De koude las wordt op de plaats waar je draadjes op het instrument aangesloten zitten gemeten en dat is meestal geen vast gegeven.
Gr.F_S
fred101
Golden Member
TonHek
Op 28 januari 2016 16:52:01 schreef fred101:
....
REX-C100FK02 en die wijkt 30 graden af.
Bedoel je dat de gemeten temperatuur afwijkt? (ik bedoel: als je het thermokoppel in een "ding" doet wat 100°C is dat er op het display een Δ 30°C is?)
Of dat hij 30°C afwijkt van de beoogde temperatuur bij het PID regelen?
TonHek
(Fred, dit is op deze manier wel een topic kaping....)
Edit: Fred:hier verder : http://www.circuitsonline.net/forum/view/126942
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Fred, heb je wel het juiste type thermocouple geselecteerd (K, R, S, T etcetera)? Dat kan namelijk ook dit soort grote afwijkingen verklaren...