Audiofiele High-End nonsens.

Dit topic is gesloten

pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Tidak Ada

Golden Member

"Heavy metal" met magnesium. Dat geeft mooie lichteffecten >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

De echte heavy metal fan heeft toch kwik gevulde kabels. Krijg je lekkere zware bas van.

mel

Golden Member

een ic versterker van 100 mW is zeker niet geschikt voor hifi? >:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Tidak Ada

Golden Member

Maar met een stel vette buizen erachter wel, hoor!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 25 januari 2016 23:25:48 schreef Hoeben:
Inderdaad. Laten we verder gaan met audioidioterie belachelijk te maken.

Bijvoorbeeld 2 meter kabel voor 450 dollar: http://www.tempoelectric.com/cables.htm

En hier zie je hoe je ze zelf kunt maken: http://www.laventure.net/tourist/cables.htm

Gewoon een buisje/sleeve met zilverdraadje erin. Makkelijk verdiend.

En dat zelf maken doe je met dood-ordinair lood/tin soldeer en een Hakko boutje... dan kan toch niks zijn.
Waarom dan geen zilversoldeer aangebracht met een dure gasvlam?

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

Het werd weer erg stil hier:

http://www.enjoythemusic.com/hificritic/vol5_no3/listening_to_storage.…

Ik dacht al, waarom klinkt mijn Synology NAS zoveel luchtiger dan mijn oude Lacie Networkspace :+

Tidak Ada

Golden Member

Misschien fase shift tussen de diverse HDD's, waardoor een kwint tot een grote terts wordt gecomprimeerd? :+

@Antoine:
Ik zou toch overgaan op de cloud, dan ben je van die bijgeluiden af >:)

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 26 februari 2016 22:22:31 (28%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 26 februari 2016 22:20:49 schreef Tidak Ada:...
@Antoine:
Ik zou toch overgaan op de cloud, dan ben je van die bijgeluiden af >:)

Dat moet hemelse muziek opleveren.

Tidak Ada

Golden Member

Vooral goed voor de cantates van Bach en anderen en natuurlijk ook voor diverse missen. :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Thevel

Golden Member

Na slechts een klein stukje gelezen te hebben kan ik ook nu weer maar één conclusie trekken: ook deze lui zijn totaal geschift....

Op 26 februari 2016 22:20:49 schreef Tidak Ada:
@Antoine:
Ik zou toch overgaan op de cloud, dan ben je van die bijgeluiden af >:)

[blabla]
Probleem is dan wel dat de latency afhankelijk is van de hoogte van de cloud, als de wolken laag hangen bij storm heb je minder latency dan bij mooi weer als ze hoog hangen of volledig afwezig zijn. Bij storm is de muziek weer luchtiger natuurlijk, want het waait dan harder.
[/blabla]

Kwam dit stukje toevallig tegen op gearslutz terwijl ik op zoek was naar een service manual (niet gevonden overigens), waarbij die gasten zich ook al afvroegen wat voor stierenpoep ze zojuist gelezen hadden :).

en als het sneeuwt heb je storing in je beeld!

Tidak Ada

Golden Member

Geluidsbeeld zul je bedoelen; Het is AUDIO !! >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
evdweele

Overleden

Wat denk je dan als het onweert? Dat er een heleboel rumble uit je dure installatie komt :-)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
mel

Golden Member

Op 27 februari 2016 10:33:53 schreef evdweele:
Wat denk je dan als het onweert? Dat er een heleboel rumble uit je dure installatie komt :-)

Misschien een directe inslag, dan zijn we gelijk weer een heeeeel dure installatie kwijt, waar de verzekering dan weer voor moet betalen, en zo,n installatie krijgen ze natuurlijk nooit meer,,, :+

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

http://www.conradicable.com/Master-serie-RCA-interconnect/

Deze durft de prijs er al niet meer bij te zetten.... een modelletje "lager" kost ook 450€ per meter...

Ik wil wel eens voor een luistersessie langs gaan bij deze "Audio-Goeroe" :p

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.
evdweele

Overleden

Mooie kreet staat er op die site

De kern van puur zilveren met meerdere lagen natuurlijke teflon

Ik weet weinig van chemische stoffen, maar dat teflon in de natuur voorkomt lijkt me zéér onwaarschijnlijk.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Thevel

Golden Member

Nog een kreet:

De afwerking is van katoen deze geeft tevens een ruis demping

Katoen dempt ruis?

evdweele

Overleden

Ja hoor. Stop maar eens een paar proppen watten in je oren ;-)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Thevel

Golden Member

Haha, daar had ik ff niet aan gedacht :)

Tidak Ada

Golden Member

Maar dan hoor je dat piepen in je oren weer duidelijker :( :D

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 27 februari 2016 11:37:11 schreef Tidak Ada:
Maar dan hoor je dat piepen in je oren weer duidelijker :( :D

hoge bloeddruk?,

tijd voor een biertje, muziekje erbij, relax

fred101

Golden Member

Op 27 februari 2016 11:37:11 schreef Tidak Ada:
Maar dan hoor je dat piepen in je oren weer duidelijker :( :D

Dan moet je ook eerst de muizen er uit laten >:-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Tidak Ada

Golden Member

't zijn misschien eerder cycaden, type warmdraaiende jet. :P

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Dit topic is gesloten