Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 3

Dit topic is gesloten

RAAF12

Golden Member

5 pootjes :-)
http://one-jp.com/lot/k181134649

edit: die had je al gevonden, zelfde foto..

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op donderdag 18 februari 2016 21:09:58 (33%)

Op 18 februari 2016 20:58:24 schreef pa3gws:
Hallo heren en dames.
Ik ben op zoek naar een SPR01
Die zit in een Sony TA-N9000ES versterker en is uitgefikt door een defecte eindtrap.
Heeft iemand enig idee wat het is en niet geheel onbelangrijk waar te verkrijgen.
Hij ziet er zo uit

Even de service manual downloaden. http://elektrotanya.com/sony_ta-n9000es.pdf/download.html
Zijn 2 weerstanden, elk 0.22E/2W. (de 2 buitenste pinnen naar 1 common in het midden)
Als je geen origineel kunt vinden dan zou ik daar 2 losse weerstanden in zetten. Bv de MP900 van caddock of zo.
edit: het zijn 2 weerstanden per behuizing, geen 4.

pa3gws

Golden Member

Ik heb mijn post inmiddels al aangepast en twee losse weerstanden van 0,22 Ohm en twee watt zouden het moeten doen denk ik.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Je kan ook de MPC708 of MPC725 erin zetten.

EricP

mét CE

Vervolg op hier: Iemand gevonden die wat met Epay en Paypal doet en bij gebrek aan beter daar maar wat besteld. Helaas blijken 'reguliere' leveranciers vooral in het wit 2mm LEDs nauwelijks tot niet te voeren...

Nog een nieuwe 'op zoek naar':
Zekeringkast, normale automaten (maar wel geschikt voor DC), daar zit (zat) een '2x om' schakelaar in, alles DIN-rail inclusief de schakelaar. Spul heeft (serieuze) waterschade. Die automaten gaat wel lukken :) (alhoewel het wel allemaal 24VDC is, maar daar is wel aan te komen). Een stukje DIN-rail red ik ook. En wat kabelwerk kuisen komt ook goed.

Het 'probleem' zit in die schakelaar... Daar staat helemaal niks op. Het ziet er vrij degelijk uit, denk voor een 20A, op DIN rail gemonteerd, 3 'automaatjes' breed (maar mogen er ook 4 zijn, die ruimte is er). Ik kan helemaal niks vinden wat er op lijkt, waarschijnlijk omdat ik op de verkeerde kreten zoek. Wie heeft een hint? (linkje mag uiteraard ook, scouting groep, voor mij liefde-werk-oud-papier, indien in goede staat mag '2de hands' ook).

EricP: Een foto doet wonderen dat zou je toch moeten weten ...

Waar lijkt het op? zoiets of zo, maar dan breder:
https://www.asi-ez.com/pix/Prod/GA016A.gif

Of dit:
http://www.mechtric.com.au/wp-content/uploads/2013/10/PAGE-97-3.jpg

En hoeveel polig?

Zoek kreten: DIN rail (mount) on-off switch (en dan moet je door alle ethernet switches heen zien te komen)

[Bericht gewijzigd door henri62 op maandag 22 februari 2016 11:50:02 (35%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Shock6805

Golden Member

Dan kan je not ethernet achter de zoekterm zetten. Google ondersteund een hele resem commando's om je zoekterm meer te specifieren.

Als je maar genoeg geinteresseerd ben, verwondert heel de wereld.

Als ik EricP goed begrijp moet het 2x change-over contact zijn. Voor aan-uit kun je natuurlijk elke hoofdschakelaar wel pakken.

Waterschade automaten hergebruiken is natuurlijk niet wenselijk, maar misschien is die schakelaar wel te hergebruiken? Als je hem makkelijk open krijgt voor visuele inspectie alhans.. je moet niet hebben dat het ding al aan het roesten is.

If you want to succeed, double your failure rate.
EricP

mét CE

Inderdaad Jochem, 2x 'om'. Aan / uit is inderdaad niet zo spannend...
Foto... Ja, had gekund. In mijn onnozelheid niet gemaakt - want ach, zo'n schakelaar vind je toch zo met ff zoeken (not...)
Het lijkt op de onderste van henri62, maar dan zonder knop (as is aangevreten, knop in 3 delen gebroken :) ) en zonder frontplaatje (dus gewoon een witte voorkant zonder iets. En er staat werkelijk *niets* op. Zelfs geen datumstempel ofzo.

Het ding is beyond repair. Werd voor 24V gebruikt, heeft onder een lekkend raam gehangen, vermoedelijk langere tijd nat geweest en dat is pas opgemerkt toen een deel van het bootje geen spanning meer had - een 'natte' 24V gaat (qua spanning / in bedrijf blijven) lang goed zeg maar.

Google ondersteund

Niet alles van je loggende search engines gelukkig ook :)
(maar eh... nog niks gevonden, toch bedankt voor de hint)

Als je toch een lekkere grote DIN-rail kast hebt: misschien een simpelere schakelaar in combinatie met een DPDT relais? Dat ligt bij deze en gene nog weleens in de rommelbak denk ik. Ik noem maar even een zijstraat hoor..

Rosmalen is 19 maart, ook een goede kanshebber om dit soort dingen voor "het mag niks kosten" te scoren. Of het beursje in 't Harde a.s. zaterdag, maar daar is het aanbod wat minder groot.

edit
Nog een ingeving: een (wel goed verkrijgbare en vindbare) handbediende ster-driehoek schakelaar zou je denk ik wel als DPDT kunnen bedraden!

edit 2
Hmm.. zijn die er eigenlijk ook zonder "0" stand? Zo niet, dan zou je één stand wellicht mechanisch kunnen blokkeren. Of misschien is het voor het beoogde doel geen probleem dat er een derde stand op zit.

[Bericht gewijzigd door Jochem op dinsdag 23 februari 2016 09:04:59 (18%)

If you want to succeed, double your failure rate.

als je 2 hoofdschakelaars 2 polig naast elkaar zet, 1 ervan op zijn kop en de hendel koppelt heb je een wisselschakelaar 2 polig. als de ene onderbreekt schakelt de andere in, contacten onder koppel je dan door..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

En weer op zoek naar een antiek onderdeel.
Dit maal een 2n6287.
Weet iemand hier een vervanger voor welke in NL te verkrijgen is ?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Arco

Special Member

MJ11033? (Farnell, Reichelt)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 17 februari 2016 20:34:31 schreef Paul Welther:
@mnm
Bijna iedere diesel na 2002 heeft zo'n pedaal.
Beetje sloperij moet dat hebben.

Da's wat anders dan je eerdere stelling "elke auto..." ;)
Niet elke auto is een diesel, hè?! :)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Hewlett

Honourable Member

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

@MNM. Dat zei ik niet dat was Shiptronic.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Shiptronic

Overleden

Klopt, ik had het over auto's niet over fossielen ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 1 maart 2016 13:04:22 schreef Paul Welther:
@MNM. Dat zei ik niet dat was Shiptronic.

Sjips. :o SORRY!! |:(

Ps.: auto's van na 2002 zijn niet echt mijn ding. Zit veel te veel elektronica in (en daar worden ze niet bepaald betrouwbaarder van. :( )
Ik kom al aardig wat jaren op de sloop (Ad Stouten, Oosterland) en merk toch wel dat er een duidelijk stijgende lijn zit in het aantal uitgefikte auto's...

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Op 1 maart 2016 11:42:52 schreef Hewlett:
2N6287 is nog bij EEO op voorraad: http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewProd&productId=1264 voor €2.75 per stuk.

Dank u!
Gelijk maar 10 stuks gekocht (op is op) en zo hoop ik onze bejaarde hoogwerker Nog een tijdje draaiende te houden.
Alle anderen, Arco,vincent1971 jullie ook enorm bedankt :-)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Ik ben op zoek naar een aantal relay's welke 3 standen, 2 x ( NC, NO en een midden stand). 2 spoelen lijkt mij.

Enkele nodig die bij zonder spanning/ruststand naar het midden springen en enkele die in de geschakelde stand blijven staan ( bestaan die? ).

Dit voor 5v spoel(en) en moet 240VAC 5-8A kunnen schakelen. 3V of in het uiterste geval 12V mag ook. Wil het uiteindelijk met 5V voeden cq accu pack van max 7,2 volt.

Volgens mij heten deze een tristable relay, maar als ik op zoek ben naar tristable bij eBay, farnell, mercato kan ik geen tristable vinden.

Ik zou het kunnen samen stellen met enkele NC/NO relais maar heb te weinig ruimte en omdat het ook om het omschakelen gaat van een motor, wil ik deze bulletproof hebben, geen risico bij een software glitsch of whatever dan ook.

Iemand suggesties waar ik deze kan vinden?

Alvast bedankt

Tidak Ada

Golden Member

Als je 'gekke' dingen zoekt kun je misschien beter op eBay kijken...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
EricP

mét CE

Tsja... Epay...

Kun je niet iets met 2 bistabiele relais (of een combinatie van 1 gewoon en 1 bistabiel relais?)? Dat is niet zo exotisch. Ik weet niet hoe 'hufter proof' je het hebben wilt, maar ook een tristate kan je rare dingen laten doen als je die snel schakelt.

[Bericht gewijzigd door EricP op woensdag 2 maart 2016 12:50:00 (12%)

Weet iemand een leverancier van zulke soort batterij contacten.
Het is voor een CR2032.
Het gaat om losse contacten, de batterij wordt op zijn plek gehouden door de behuizing, in dit voorbeeld de 4 kunststof witte puntjes met daarop een dekseltje.
Hiermee kun je een mooie compacte bouw realiseren.

http://www.uploadarchief.net/files/download/clip.jpg

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten