HaZee
Zelf een LNK304GN (of variant) vervangen? Zie het stappenplan op MaakMijnWitgoed.nl
Op 21 maart 2016 15:58:17 schreef X-Fusion:
Allen bedankt voor de feedback.
Ik ga de materialen bij elkaar sprokkelen en de defecte vervangen.
Hopelijk heb ik dan een reserve module mocht dit nog eens gebeuren.
Kan je bestellen op dezelfde site als de handleiding hierboven. link naar de betreffende *spam*
[Bericht gewijzigd door Sine op (13%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Door er niet eerlijk voor uit te komen dat het je eigen webshop is (mag in je signature, maar niet door hem overal te pushen), komt je handel niet betrouwbaar over).
HaZee
Zelf een LNK304GN (of variant) vervangen? Zie het stappenplan op MaakMijnWitgoed.nl
@Maarten; zie mijn reactie in dit topic.
@modje Sine; beetje jammer dat er na 2 maanden opeens gesnoeid wordt onder het mom van 'spam', in een informatief bericht van mij met een link naar een uitgebreide handleiding.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Jep gelezen en gereageerd, dank voor je veruidelijking.
En ehm.. spam zit hem in het volume (de oorspronkelijke betekenis heeft alles met opvallen te maken en niets met reclame): bijna 100% van je berichten gaat erover, en het ophalen van een reeks (kleine reeks, maar toch) oude (niet heel erg oude maar toch) berichten valt ook op.
Sluikreclame is irritant dus dat valt nog extra op. Nu je daar commentaar op hebt gehad weet iedereen wat die aan je heeft en als je ook iets vaker op andere dingen reageert of andere vragen stelt ben je opeens van iemand die overwegend voor de sluikreclame komt, hoe goed bedoeld ook, een forumdeelnemer geworden inplaats van iemand die aandacht trekt van gebruikers en moderatoren.
Het is al een tijdje geleden dat het laatste bericht is gepost in deze discussie, maar ik geef graag voor een ieder die het nog interesseert het juiste onderdeelnummer van het betreffende IC door. Het betreft de LNK305GN. Deze module heb ik toevallig in reparatie van een vriend van mij. Exact hetzelfde probleem met een versleten kabel die jarenlang langs zijn vaatwasserdeur geschraapt heeft is bij hem opgetreden met kortsluiting tot gevolg. Ik heb een defecte weerstand gevonden en ik vermoed dat het IC ook in de ondergang is meegetrokken. Beide onderdelen ga ik komende week vervangen en hopelijk komt het apparaat dan weer tot leven. Het grijze onderdeel linksonder het IC is een piëzo element.
maartenbakker
Golden Member
nee dat grote ding is een buzzer voor alarm genereren of start programma.. Maarten: wat jij bedoelt is rechts??
[Bericht gewijzigd door smd op (20%)]
Nog een laatste update over deze reparatie. Ik heb het IC en de weerstand vervangen en de module werkte daarna weer. Alleen tijdens de eerste test was een harde brom te horen op het moment dat de circulatiepomp moest gaan draaien. Na verder onderzoek (ook via dit forum
) bleek dit veroorzaakt te worden door een defecte aanloopcondensator op deze pomp. Na vervanging van dit onderdeel draait de vaatwasser weer als een zonnetje. 
maartenbakker
Golden Member