Kan iemand mij de (buiten)maten van zo'n kastje vertellen? En zijn beide varianten exact even groot?
@hieronder: bedankt
[Bericht gewijzigd door Jochem op woensdag 30 maart 2016 22:57:17 (10%)
Dit topic is gesloten
Kan iemand mij de (buiten)maten van zo'n kastje vertellen? En zijn beide varianten exact even groot?
@hieronder: bedankt
[Bericht gewijzigd door Jochem op woensdag 30 maart 2016 22:57:17 (10%)
Ze zijn 302 x 411 x 132. En volgens mij beide even groot. Maar ik heb zelf alleen de 33 versie.
Groeten,
Emiel
Golden Member
Ik heb er vandaag ook twee bijgehaald, had er eigenlijk drie willen hebben maar ze hadden er niet meer.
Ik heb mijn eerste serie ladenkasten (immitatie Raaco) bij de lokale Hubo gekocht, hij heeft er een hoop vakverdelers bijgezaagd van lexaan of plexiglas omdat hij ze niet los kon bestellen, die waren destijds spotgoedkoop, als er animo voor is wil ik wel een kleine inkoopactie starten voor de Aldi vakverdelers? Als ze eenmaal aan het zagen zijn maken de aantallen niet veel uit volgens mij.
Golden Member
Op 30 maart 2016 21:36:51 schreef leime:
Was ook al aan het kijken om stukjes plastic op maat te laten maken. Dat is na een korte zoektocht, als er meerdere geïnteresseerden zijn, ook nog wel interessant.
Tsja, dan kun je zelfs je naam erin laten graveren... (Zoek de juiste kunststof en een lokale makerspace/fablab/hackerspace met een lasersnijder. Dun hout kan ook, of karton, maar iets zonder chloor, en bij voorkeur iets waar 'ie in 1 pass doorheen gaat.).
Of dat rendabel is kwa kosten (Snijtijd kost geld - laserbuis verouderd) is vraag 2, maar als je de schotjes helemaal nergens kunt vinden en niet wilt knippen uit karton.
3d printen werkt trouwens ook, mits je zelf de printer al hebt / ze zelf print in een 'space. (Het is een prima toepassing voor de laatste restjes filament / goede test voor bed hechting en levelling, laaghechting, warping en algemeen functioneren van de printer, met een nuttig resultaat wat je niet weg hoeft te gooien. Aan materiaal kost het dan per schotje ook "niks", minder dan die 20 cent iig, maar qua tijd kost het meer dan een euro per schotje... Voor printen. Voor lasersnijden heb ik niet nagerekend.)
Knippen uit karton is tijdrovender dan printen en sowiso minder maatvast, dus dat snap ik dan weer wel. (Ik heb gekochte, geknipte en geprinte schotjes. De geprinte passen beter in de "Vector" kastjes dan de gekochte, maar otherwise zijn de gekochte het handigst.)
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op donderdag 31 maart 2016 00:25:38 (10%)
Special Member
Ik heb eens een pakje NiMH AAA batterijen meegenomen bij de Action om ze eens te testen. (staat 1000mAh op, en da's wel interessant als dat klopt...)
Heb ze een keer opgeladen/ontladen, er zat maar 450mAh in bij alle 4!... (na een refresh cycle werd het 490mAh, en daar bleef het bij)
Dus een waarschuwing: beter laten liggen, ze zijn bedroevend slecht...
(die van Aldi en Lidl halen wel de opgegeven waarde, 850mAh)
Bedroevend ja..
Wat staat er als land van fabricage op (made in..)?
Gisterenmiddag nog even op rooftocht geweest om 5 ladekastjes bij 4 verschillende Aldi filialen bij elkaar te sprokkelen. Die met de open bakjes waren er overal nog wel in redelijke aantallen. Die met enkel de kleine laatjes steeds maar 1 of 2 exemplaren.
Behalve bij het laatste filiaal, daar stonden er gewoon nog een stuk of 8 (maar toen hoefde ik er nog maar eentje...)
Op 1 april 2016 07:22:42 schreef Arco:
Ik heb eens een pakje NiMH AAA batterijen meegenomen bij de Action om ze eens te testen. (staat 1000mAh op, en da's wel interessant als dat klopt...)Heb ze een keer opgeladen/ontladen, er zat maar 450mAh in bij alle 4!... (na een refresh cycle werd het 490mAh, en daar bleef het bij)
Dus een waarschuwing: beter laten liggen, ze zijn bedroevend slecht...
(die van Aldi en Lidl halen wel de opgegeven waarde, 850mAh)[bijlage]
Leuk item voor Kassa. Hoe worden we als consument geflest met batterijen
Special Member
Batterijen komen uit het land waar bijna alles nu vandaan komt: China... http://www.powerbasehk.com/about.php
"Strive for Excellence" is our company goal staat op hun website. Ik denk dat ze nog een hele weg voor de boeg hebben...
[Bericht gewijzigd door Arco op vrijdag 1 april 2016 11:05:36 (51%)
Nou, dat is het nu juist... de Topcraft batterijen van de Aldi bijvoorbeeld, die kwamen uit België. En dan weet je dus eigenlijk gelijk al dat ze uit de Panasonic fabriek komen. (Hoewel ik geloof dat ze daar alleen alkaline doen, dus dat is hier nvt..)
Special Member
Is bij de Tronic cellen van Lidl wel komisch. Daar staat op: "Made in: 2015"...
Golden Member
Nou, in dat postcodegebied ken ik geen batterijfabriek, niet in Nederland in elk geval
Golden Member
Op 1 april 2016 11:02:38 schreef Jochem:
Nou, dat is het nu juist... de Topcraft batterijen van de Aldi bijvoorbeeld, die kwamen uit België. En dan weet je dus eigenlijk gelijk al dat ze uit de Panasonic fabriek komen. (Hoewel ik geloof dat ze daar alleen alkaline doen, dus dat is hier nvt..)
Duracel in Aarschot..
Special Member
Heb nog eens een refresh cycle gedraaid (3x ontladen/laden). Capaciteit is nu onder de 450mAh gedaald...
Mogen met de chemokar mee. Gewogen zijn ze ook 3-4 gram lichter als de Aldi soortgenoten; je kunt ze ook inknijpen als je hard knijpt...
Ik heb ze ook ooit gekocht maar merkte thuis stom genoeg pas dat ze te licht waren. Ik had een pakje al opgemaakt. De andere terug gebracht en de persoon voor mij kwam een lader met die batterijen (werdt ook in setje met lader verkocht) terugbrengen omdat de batterijen waren ontploft! Eigenlijk hadden die al uit de handel moeten worden gehaald vindt ik.
Goede tip van de ladenkasten. Zal eens kijken of ze er nog zijn bij de aldi dorp verderop.
Special Member
Je leest meer klachten over die batterijen. Heb de verpakking al weggegooid, dus terugbrengen is lastig...
Sommige commentaren op de batterijen werken wel op de lachspieren. In een ander forum las ik dit erover:
"De batterijen zijn erg licht zo uit de verpakking, dus ze zijn bijna leeg, ze moeten eerst opgeladen worden..."
NiMh's van de AQldi zijn helaas ook niet meer wat ze geweest waren, toen ze nog een blauwe opdruk hadden. Sinds de bruine opdruk gaan ze stukken korter mee
@Arco:
Elektronen hebben toch ook massa?.....
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op vrijdag 1 april 2016 15:21:30 (15%)
Special Member
Bruine opdruk was de oude versie. Die waren niet altijd goed. (vaak gaan ze in volle sluiting tussen + en - )
De nieuwe (donkerblauwe) heb ik nog geen problemen mee gehad... (die zijn ook LSD, en de oude niet)
O, dan haal ik het door elkaar. Iig vond ik de nieuwe versie stukken minder dan de oude en gebruik ze nauwelijks meer. Dan maar gewoon Alkaline batterijen. Verkoopt Aldi niet meer, alleen Lidl nog
Laatst wat Panasonics gekocht, ik geloof, bij de Gammel Waren ook niet duur, iig goedkoper dan 'Durecellen'
Op 1 april 2016 15:26:32 schreef Tidak Ada:
O, dan haal ik het door elkaar. Iig vond ik de nieuwe versie stukken minder dan de oude en gebruik ze nauwelijks meer. Dan maar gewoon Alkaline batterijen. Verkoopt Aldi niet meer, alleen Lidl nog
Laatst wat Panasonics gekocht, ik geloof, bij de Gammel Waren ook niet duur, iig goedkoper dan 'Durecellen'
Gaat toevallig vandaag over de capaciteit van alkaline batterijen
Golden Member
Op 1 april 2016 15:06:34 schreef Tidak Ada:
Elektronen hebben toch ook massa?.....
D'r zitten toch even veel elektronen in een lege als in een volle batterij? Ze zitten alleen op een andere plek... Maar voor elk electron dat er aan de - pool uit komt gaat er eentje de pluspool in... (Afgezien van statische lading op de buitenkant van de batterij).
Vervolgens gebeurt er in die batterij iets magisch waardoor de elektronen die aan de minpool naar buiten komen meer energie bij zich hebben dan die die bij de pluspool naar binnen lopen...
Ach, wij maken ook wel eens een ommetje
Op 1 april 2016 15:06:34 schreef Tidak Ada:
NiMh's van de AQldi zijn helaas ook niet meer wat ze geweest waren, toen ze nog een blauwe opdruk hadden. Sinds de bruine opdruk gaan ze stukken korter mee
Hebben ze zeker te lang gelegen..
Golden Member
Hmm, elektronen hebben massa. Dus als je elektronen opslaat in chemie door andere verbindingen te maken zou de massa ietsje moeten verhogen.
E=mc2, dus dat met dat massaverschil zal heel erg meevallen.
Golden Member
Massa van het elektron is 9,109534 × 10-31 kg. Wel een goede weegschaal nodig. Maar het wordt zwaarder.
Dit topic is gesloten