3D printers

Dit topic is gesloten

@rew

code:

;End GCode
M104 S0                       ;extruder heater off
M140 S0                       ;heated bed heater off (if you have it)
G91                           ;relative positioning
G1 E-1 F300                   ;retract the filament a bit before lifting the nozzle, to release some of the pressure
G1 Z+0.5 E-5 F{travel_speed}  ;move Z up a bit and retract filament even more
G90
G1 X160 Y160                  ;move X/Y to 160x160, so the head is out of the way (was G28)
M84                           ;steppers off
G90                           ;absolute positioning
;{profile_string}

Dit is mijn end.gcode in Cura 15.04.3 en die werkt gewoon, ik gebruik ook Octopi dus daar kan het niet aan liggen.
Ik laat alleen de kop naar 160 x 160 gaan... komt mijn printbed mooi naar voren en zit de kop niet in de weg....

Als dit niet werkt moet het aan je printer liggen...

Gr. Roche

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

@ Rew, bij Repetier Host vraagt hij tijdens het opslaan als G-code of je de start en stop code wilt toevoegen, misschien heb je dat bij cure per ongeluk ergens uitgezet? (Ik weet even niet meer hoe dat bij Cura werkt, tijd geleden dat ik dat gebruikt heb)

2e optie, zet je niet per ongeluk je motoren al uit voor je end Gcode?

Op 14 april 2016 09:46:36 schreef RVL-Electronics:
.. misschien heb je dat bij cura per ongeluk ergens uitgezet?

Tja, Ik denk het niet: Ik heb in het bestand gekeken zoals het op m'n pi is aangekomen en opgeslagen om geprint te worden. (niet VOOR de upload, maar NA het uploaden....)

Ik zal de 9000 eens door {travel_speed} vervangen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Henry S.

Moderator

Omdat we de paginalimiet op het forum op ongeveer 30 pagina's willen houden, gaan we verder in deel 2.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten