Wat je niet moet vergeten, wat nu nog rijdt zijn de overlevers.
In de jaren '80 zat deze dame in het autobedrijf, en alles van 5 jaar of ouder was rot.
Je had alleen meer of minder rot.
Noem een voorbeeld, hoeveel Simca/Talbot 1100, 1307, 1510, Horizon of Solara's zie je nog?
Motorisch onverwoestbaar met de stoterstangen, maar als je hem nieuw kocht en op de oprit liet staan was er na 6 jaar alleen een hoopje roest over.
Honda in de vroege jaren hetzelfde verhaal.
Japan is zelfs overgekomen om te zien waar de klachten vandaan kwamen, in de winter.
Ze zijn zich rot geschrokken en de auto's werden nadien beter beschermd weggezonden.
Opel, het verschil B en C Kadett.
B was aanmerkelijk harder dan de C, en de D was helemaal een drama.
De E kon er ook wat van overigens.
Mijn 46 jaar oude B is voor de jaren nog opmerkelijk hard.
Maar dat is ook geluk.
En waar er een heleboel van geproduceerd waren, daar zijn statistisch gezien nu eenmaal meer overlevers.
Zelfs als er procentueel gezien minder overblijven.