Leest Marcel van uploadarchief.net hier mee?

Ik probeer een mail te sturen maar het lijkt niet te werken. Post kan niet afgeleverd worden.

Heeft iemand een alternatieve manier om met Marcel in contact te komen?

Delivery to the following recipient failed permanently:

hulp@uploadarchief.net

Technical details of permanent failure:
The recipient server did not accept our requests to connect. Learn more at https://support.google.com/mail/answer/7720
[mail.uploadarchief.net. 83.161.238.163: socket error]

ik heb laatst ook al een vraag gesteld via email, maar krijg daar ook geen bericht op terug...

Als je geen antwoord krijgt op een vraag was het een domme vraag want domme vragen bestaan niet. En niet bestaande vragen mag je geen antwoord op verwachten.

Maar je kunt altijd proberen contact te leggen op info@circuitsonline.net
Dat zit ingebakken in de software die ze gebruiken omdat ze zelf gelukkig niet in staat zijn iets zelfstandig te creeren,.

Op 24 mei 2016 20:00:09 schreef gebanned:
Dat zit ingebakken in de software die ze gebruiken omdat ze zelf gelukkig niet in staat zijn iets zelfstandig te creeren,.

Dat mag je uitleggen.
En Circuits Online staat volledig los van het uploadarchief.

In de whois data staat een huisadres, e-mail adres, en telefoonnumer, je kan Marcel even bellen of een kaartje sturen :)

Op 24 mei 2016 20:00:09 schreef gebanned:
Als je geen antwoord krijgt op een vraag was het een domme vraag want domme vragen bestaan niet. En niet bestaande vragen mag je geen antwoord op verwachten.

Iemand probeert zijn naam waar te maken :P

[Bericht gewijzigd door Tommyboy op (68%)]

Tommyboy

Das mijn naam c.q. pseudo niet; ik dacht na n jaar met n>3 :laat ik eens kijken bij CO, na verkast te zijn als 90 plusser naar een bejaardentehuis in een aanleunwoning onder latente dwang, met standaard rollator: ik kon niet inloggen in de knoeselzaal waar de dementerende rest met konijnen katten , poppen en hamsters zit te rotzooien .

Ik kreeg toen ik mijn verloren gegaan password opvroeg te lezen ""je bent gebanned "

OK dacht ik toen, dan log ik in umder gebanned als ik dat dan volgens het gremium ben. En dat lukte zowaar, zodat je mij nu kunt lezen. ''Het laatste spinnerag met de levende wereld, als men mij daar nu ook van afsnijdt slik ik mijn opgespaardde lanicibe.

Waarom gebruik je je Druiloor account niet, de bans liggen op een andere dubbelaccounts, je probeerde op je noodvoorziening in te loggen. Verder is het heel normaal om bij inlogproblemen contact op te nemen.

Dit dubbelaccount ben je iig ook kwijt.

Allemaal heel stoer dat er een dubbelaccount opgerold is, maar het lijkt me van een wederkerige 'zuurigheid' waarbij Joopv helemaal niet geholpen is.

Op 24 mei 2016 20:04:57 schreef GJ_:En Circuits Online staat volledig los van het uploadarchief.

Nou ik heb net een beetje door hoe het werkt (dat uploadarchief), en dan is het best wel handig.

Maar ik zie van geen kanten dat 'uploadarchief' iets totaal onafhankelijks is van CO. Ja, een data-base naast CO, maar noch in de FAQ's of bij het icoontje zie ik er wat over wat het nog eens expliciet duidelijk maakt.

Uit de FAQ:
Afbeeldingen & bestanden
Je kunt afbeeldingen en andere bestanden direct aan een post toevoegen door ze bij het postscherm te uploaden. Per post mag je maximaal 5 bestanden/afbeeldingen uploaden met een totale grootte van 4 MB. Standaard worden bestanden/afbeeldingen onderaan de post weergegeven, maar na het uploaden kun je door te klikken op "Plaats in bericht" de upload in de post zelf zetten.

Via het icoontje 'Afbeelding invoegen':
Met deze functie kun je afbeeldingen invoegen die elders op internet staan. Kijk voor meer informatie in de FAQ. Je kunt ook afbeeldingen uploaden, gebruik hiervoor de Upload knop onder het bericht.

Nergens werd/wordt het me eerder duidelijk dat ik met een andere entiteit te maken heb, een toelichtend topic wat ik gevonden heb (buiten een hoop 'hap-snap' berichten), is niet eens door de beheerders gestart, of als sticky gemarkeerd, en ook nog eens erg gedateerd: http://www.circuitsonline.net/forum/view/108598/1/uploadarchief

Ik heb niks tegen 'knorrige' reacties, mits ze maar onderbouwd zijn. En als het even kan, naar de originele vraagstelling.

Gezien de 'samenwerking' om zaken (voor mij) zo 'schijnbaar onzichtbaar' te integreren, zie ik hier ruimte voor verbetering, maar vooral graag een gepast en inhoudelijk antwoord op Joopv's probleem, want daar zie ik, buiten die knorrige reacties, nog niks op.

Ik had gisteren ook al gepost dat ik niet meer in het uploadarchief kom (in het CO nixie-klok topic), ook al een paar keer een mail gestuurd maar geen reply...

Wordt het uploadarchief opgeheven o.i.d.?

Inderdaad.

Ook uit deze draad ( http://www.circuitsonline.net/forum/view/131674 ) blijkt dat de terugkoppeling op gemelde problemen door zowel onder- als bovenbaasjes nu niet heel erg uitbundig is...

Ik had uit dat topic vooral de indruk dat het een vrij vaag probleem was. De enige die er een vinger op kan leggen is Jeroen dus opzich logisch dat je van de rest weinig hoort.

Denk erom dat het uploadarchief en zijn gebruikers los staat van circuitsonline.net, en dat je je dus apart moet registeren daar.

had inderdaad wel in de FAQ mogen staan, maar dat is nu niet zo relevant meer. Historisch zo gegroeid enzo.

De echt oude historie ken ik niet, het kan natuurlijk dat de initiatiefnemers wel wederzijds contact hadden en dat het onderscheid in de FAQ (ook goed voor vragen als: waarom kan ik niet op uploadarchief inloggen) daarom niet duidelijk was.

Mocht het nu zo zijn dat het uploadarchief op losse schroeven komt te staan, dan lijkt het me zinnig om dat over te dragen of te nemen, zodat een hoop historische forumposts niet opeens hun foto's kwijtraken. Hoeveel schijfruimte zou het in beslag nemen? Als het wordt omgetoverd tot statisch archief zodat er geen regelmatige backups nodig zijn, lijkt het me wel redelijk goedkoop hostbaar.

Wat betreft Druiloor: een klein beetje extra service naar zulke grijze haren (if any) kan ook geen kwaad denk ik, dus als een moderator dat nog niet gedaan heeft: waarom niet hem even benaderen om een wachtwoordreset door te voeren. Zoveel mensen van die generatie zitten niet achter de computer (ik moet nu even aan mijn oma denken die ook in die leeftijdscategorie zit en al richting 40 jaar computer-ervaring zit, maar die zal het fysiek niet meer lang achter de monitor uithouden vrees ik).

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (10%)]

Op 24 mei 2016 20:43:11 schreef Tommyboy:
In de whois data staat een huisadres, e-mail adres, en telefoonnumer, je kan Marcel even bellen of een kaartje sturen :)

[...]

Ik heb een whois gedaan maar dat leverde geen nuttige resultaten op.

Zou je kunnen uitleggen wat je precies gedaan hebt?

Op 25 mei 2016 02:27:15 schreef chuckie:
Ik had gisteren ook al gepost dat ik niet meer in het uploadarchief kom (in het CO nixie-klok topic), ook al een paar keer een mail gestuurd maar geen reply...

Wordt het uploadarchief opgeheven o.i.d.?

Dat zal dan een probleem zijn met username of password, denk ik. Dan is het wel zo handig als je aan de beheerder een e-mail kan sturen.
Het Uploadarchief is voor mij en anderen goed bereikbaar. Zie het screenshot.

===
Voor gebanned/Druiloor en WJC is het kennelijk niet duidelijk wat "Uploadarchief" is, waardoor veel ruis en spraakverwarring ontstaat.

Het Uploadarchief is een server die ruimte biedt om foto's en documenten op te slaan en via een link die in het bericht op elk willekeurig forum kan worden geplakt.

Uploadarchief staat geheel los van Circuits Online, dat sinds enkele jaren over een eigen mogelijkheid beschikt om foto's of documenten te uploaden met het knopje "Upload" links onderaan het scherm waar je het bericht typt.

Toch is de suggestie om de bestanden die nu in het upload archief staan EN gelinkt zijn aan CO wellicht op de CO server onder te brengen...

Voor jeroen met dat een eenvoudige query in de database zijn....

Zoeken naar alles met de URL naar het uploadarchief.
Dat downloaden naar de CO server
En dan de posts updaten naar de nieuwe URL

Technisch niet moeilijk lijkt me

Juridisch WEL!
.1 huidige beheer zit bij uploadarchief
.2 de rechthebbende is de originele poster op CO (of de uploader, maar dat is vaak dezelfde persoon)
Ofwel, wie is er eigenaar en mag CO dat gewoon kopiëren?

Ik denk dat als Jeroen dit op kan nemen met Marcel en die het geen probleem vindt er weinig in de weg ligt

.2 is op te lossen door gewoon hier te posten dat deze actie gaat plaatsvinden en dan bij bezwaren de originele link terug te plaatsen / in tact te laten. Ik zie echter niet in WAAROM iemand bezwaar zou maken...

Waarom zeg ik dit? Marcel is al enige tijd niet actief en nu ook slecht bereikbaar. Als er wat met Marcel of het upload archief gebeurt zijn er veel broken links en plaatjes die het niet meer doen. Het lijkt mij praktischer als dat gewoon bij CO komt, daar die website meer ondersteuning kent.

en content van andere websites blijft gewoon bij het archief staan.
Bedenk wel: het upload archief is een GEWELDIGE oplossing geweest in de tijd dat CO nog niets kon uploaden. Dus ik wil vanuit deze hoek daar Marcel ZEKER voor bedanken en hem nu niet aan de kant zetten, maar er ontstaan langzaam aan wel scheurtjes in het fundament van het uploadarchief.

Op 25 mei 2016 02:05:05 schreef WJC:
Nou ik heb net een beetje door hoe het werkt (dat uploadarchief), en dan is het best wel handig.

Maar ik zie van geen kanten dat 'uploadarchief' iets totaal onafhankelijks is van CO. Ja, een data-base naast CO, maar noch in de FAQ's of bij het icoontje zie ik er wat over wat het nog eens expliciet duidelijk maakt.

Uit de FAQ:
knip

Nergens werd/wordt het me eerder duidelijk dat ik met een andere entiteit te maken heb [...]

Wat je hier uit de FAQ allemaal gaat citeren gaat over de afbeelding-post-mogelijkheid van het circuitsonline.net forum. Dat hoort dus WEL bij CO en is niet iets onafhankelijks en geen "andere entiteit".

Vroeger hadden we dat nog niet, en werd er van externe plaatjes-hosting gebruik gemaakt. Soms imageshack, soms uploadarchief, soms iets anders. Misschien vanwege het feit dat laatstgenoemde site gemaakt was door een forumlid van circuitsonline (maar misschien ook vanwege de eenvoud) werd deze site populair onder leden van circuitsonline als er een plaatje in een post toegevoegd moest worden.

een toelichtend topic wat ik gevonden heb (buiten een hoop 'hap-snap' berichten), is niet eens door de beheerders gestart, of als sticky gemarkeerd, en ook nog eens erg gedateerd: http://www.circuitsonline.net/forum/view/108598/1/uploadarchief

Je zegt het zelf al: je komt hier met een topic (overigens weldegelijk sticky) dat door een willekeurige forumgebruiker is gestart (toevallig ben ik dat) met een kleine handleiding van hoe je een plaatje op uploadarchief.net kunt plaatsen. Dat had ook een handleiding kunnen zijn over hoe je plaatjes op tinypic of op Google Drive kunt zetten. Dan denk jij toch ook niet plotseling dat Google Drive onderdeel is van Circuits Online? Dat die handleiding nodig was, stamt uit de tijd dat CO nog geen eigen plaatjes-upload-mogelijkheid in het forum had zitten. Dat heb ik (later) in dikke rode letters bovenaan de startpost toegevoegd. Hoeveel duidelijker wil je het hebben?

Ik heb niks tegen 'knorrige' reacties

Klopt, heb jij een patent op toch?

Gezien de 'samenwerking' om zaken (voor mij) zo 'schijnbaar onzichtbaar' te integreren, zie ik hier ruimte voor verbetering, maar vooral graag een gepast en inhoudelijk antwoord op Joopv's probleem, want daar zie ik, buiten die knorrige reacties, nog niks op.

Waarom moet er iemand op circuitsonline.net per se een gepast en inhoudelijk antwoord geven op joopv zijn inlogprobleem op een andere site?
Ja, ik begrijp dat joopv via deze weg een poging doet en het zou fijn zijn als Marcel hier mee zou lezen en zou reageren. Ik schat die kans klein, want ik heb hem al tijden niet meer actief gezien.

@HmH: ik "kan me zo voorstellen" dat Jeroen wel ergens een mirrortje van uploadarchief.net heeft liggen als noodscenario om bij het plotseling verdwijnen van de site wat om te kunnen zetten..

Ik heb de NAW info van Marcel nog niet gevonden in whois. Wel heb ik gezien dat de domeinnaam registratie in november 2015 nog vernieuwd is.

Ohja, we kunnen inderdaad sinds kort plaatjes en andere attachments aan berichten knopen hier op CO, maar die bestanden kun je NIET vervolgens met deeplinks op andere sites oproepen. Ik kan me ook heel goed voorstellen waarom dat gedaan is, maar daarmee is het bestaansrecht van uploadarchief dus niet verdwenen (als men al aan zou nemen dat er een relatie is tussen CO en UA).

Misschien wel voor CO maar niet voor andere (forum)sites waar mensen gebruik maken van deze hosting dienst.

Die domeinregistratie zegt niets, die vernieuwen bij mij ook automatisch zolang de laatste rooie cent nog op m'n rekening staat (er zijn overledenen die op die manier nog jarenlang de huur betaalden).

Wat ik verontrustender vind is dat uploadarchief.net kennelijk op een thuisservertje staat dat ooit bij demon.nl begonnen is en nu veel te duur betaald achter een xs4all lijn staat. Dat soort verbindingen zijn terecht het eerste dat eruit vliegt als de eigenaar het eens financieel wat minder trekt, zelfde verhaal voor het onderhoud van de hardware.

Ik denk dat overnemen van domeinnaam en complete archief technisch handiger en juridisch duidelijker is dan de foto's van CO binnenlepelen.

Overigens denk ik dat het handig is om dat laatste bij wijze van backup wel zo spoedig mogelijk te doen, als Jeroen dat niet al heeft gedaan zoals Jochem vermoedt.

Voor joopv en andere die Marcel hebben proberen te mailen: al geprobeerd met het e-mailadres in zijn profiel?

Ik heb geen backup van het Upload Archief. Ik kan dat wel proberen te maken met een website crawler oid, maar ik heb geen idee wat de totale grootte ervan is. Ik wil eventueel nog wel een oplossing voor Circuits Online bedenken als het Upload Archief uit de lucht gaat, maar het Upload Archief is ook voor andere fora bruikbaar en as-is overnemen (+ ondersteunen) voel ik niet veel voor.

bwa, zal wel meevallen zeker, nog geen 50 000bestanden aan MAX 0,5MB per upload komt op een 25GB.
denk dat mijn website al groter is dan dat.

als de plug er idd uit gaat, zou ik wel graag weten hoe het opgebouwd was.
ik run nu een beetje zelf mijn eigen upload servertje (privé met 1 account) op een ordinaire raspberry server met een standaard internet lijn in belgie. en gaat al jaren goed (heb de verjaardag gemist, maar laatste november bestaat mijn server/website 10jaar).

EDIT: na de grote opkuis is men uiteindelijke site 29GB groot en heb 106605 jpg's staan(nog 45GB vrij). vroeger had ik 100GB in de webserver steken

Op 25 mei 2016 12:21:58 schreef Jeroen:
Ik heb geen backup van het Upload Archief. Ik kan dat wel proberen te maken met een website crawler oid, maar ik heb geen idee wat de totale grootte ervan is. Ik wil eventueel nog wel een oplossing voor Circuits Online bedenken als het Upload Archief uit de lucht gaat, maar het Upload Archief is ook voor andere fora bruikbaar en as-is overnemen (+ ondersteunen) voel ik niet veel voor.

Overnemen en bevriezen (dus geen nieuwe uploads accepteren) is een scenario waar ik wel naar wil kijken, dus als het iemand lukt om contact te krijgen, vraag meteen even hoe groot het archief is (als het inderdaad maar 25GB is dan klinkt het haalbaar). Ergens een backup bij CO (met een crawler zou ik gewoon meteen doen als ik Jeroen was, ongeacht de status en toekomst) van de CO files en een volledige backup in de kast en dan (zoals nu kennelijk ook) ergens in een bezemkast achter een snelle pijp hosten. Op niet redundante overgebleven ruimte in een echt datacentrum is wellicht ook haalbaar (in dat geval met een sponsorlogo'tje ofzo).

Trouwens... Overnemen en bevriezen, archive.org die doet dat opzich. Geen idee of dit binnen hun interessegebied valt.

Mailtje gestuurd naar profiel adres met vragen en verwijzing naar dit topic.

Laten we niet doordraven over allerlei scenario's en aannames en even afwachten. Mail service kan even platliggen. Er zijn veel belangrijker dingen in het leven dan deze hobby.

Inderdaad er is meer dan CO en die andere hobby ... ;-)
Van het uploadarchief.net domein is alles OK, zelf een spf record maar geen Caller ID. DNS verwijzing OK.
Alleen smtp is down, kan stuk zijn of bewust stilgelegd, zelf de netwerkprovider kan (tijdelijk) poort 25 dicht hebben gezet.
Geduld ... :-)

Op 25 mei 2016 05:28:55 schreef joopv:
[...]
Ik heb een whois gedaan maar dat leverde geen nuttige resultaten op.

Zou je kunnen uitleggen wat je precies gedaan hebt?

http://whois.domaintools.com/uploadarchief.net

mod edit: laten we het netjes houden aub

[Bericht gewijzigd door Jeroen op (20%)]

Op 25 mei 2016 02:52:17 schreef WJC:....blijkt dat de terugkoppeling op gemelde problemen door zowel onder- als bovenbaasjes nu niet heel erg uitbundig is...

Van mij mag je je best anders uitdrukken.