JBHC
Opgeruimd, wat is dat?
Op 14 juli 2016 18:11:51 schreef JBHC:
Ik heb eens 2 van die goedkope chinese laders laten komen met 2 usb aansluitingen. De eerste was na een halve dag kapot (en deels gesmolten) De 2e heb ik maar weggelegd. Sindsdien geef ik maar iets meer geld uit voor een oplader.
Omdat 1 van de 2 laders gesmolten was, heb ik de andere maar opengemaakt. Dan hebben we in ieder geval de foto's nog. Overigens niet op de foto maar ook in deze lader zat een stukje metaal.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Dat lijkt wel de omgekeerde wereld !
Aan de laagspanningskant zit er overal een flinke afstand tussen de sporen, maar alles wat direct aan het net zit heeft een minimale afstand tussen de sporen, Vooral bij de silkscreen van R6
Brrrr....
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
JBHC
Opgeruimd, wat is dat?
Op 17 juli 2016 17:04:22 schreef rew:
In ieder geval zit er een koppelweerstand tussen primair en secondair.
Wat ook wel grappig is, is dat ze wel het typenummer van Samsuhebben overgenomen maar niet de merknaam :x
Bizar trouwens, dat de boel primair gelijkgericht wordt.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Dat gelijkrichten is nou net het enige dat niet bizar is. Andersom was wel bizar geweest, of gewoon een conventionele voeding maar die zijn al jaren uit de mode.
Ik heb niet goed gezocht, maar is het niet dat het typenummer subtiel verschilt van het echte?
EricP
mét CE
Als je voor R1 een daarvoor geschikte weerstand uitzoekt, dan heb je ook gelijk iets wat als zekering kan dienen - als er geen vonkboog door de toch wat krappe kruipweg in stand blijft.
Op 17 juli 2016 16:46:56 schreef Tidak Ada:
Aan de laagspanningskant zit er overal een flinke afstand tussen de sporen, maar alles wat direct aan het net zit heeft een minimale afstand tussen de sporen, Vooral bij de silkscreen van R6Brrrr....
Daar bij R6 en dat spoortje er direct naast zal niet zo'n enorm spanningsverschil staan aangezien dat spoortje aan de -van de brug hangt.
Vind die keramische condensator als Ycondensator gevaarlijker.
EricP
mét CE
Aan de laagspanningskant zit er overal een flinke afstand tussen de sporen, maar alles wat direct aan het net zit heeft een minimale afstand tussen de sporen, Vooral bij de silkscreen van R6
Die had ik nog ff gemist... Maar dat SMD IC is de switcher. Ofwel: daarover zal de volle gelijkgerichte spanning staan - 320V oid. De tracks zullen dus altijd zo dicht bij elkaar komen, daar doe je niks aan. Kijk naar een willekeurige dimmer: ook een triac in TO220 housing haalt echt de 6mm niet - en toch werkt het prima. De tab aan de T)220 housing zal ook echt geen 6mm van de die zitten. Toch zit die aan de frontplaat, die 'zwevend' is en dat gaat ook goed.
De 6mm die 'veilig' wordt geacht, is 'aanraakveilig'. Het zou me niks verbazen als dat bij die trafo net wel lukt. Waarbij C4 natuurlijk de boel weer bederft...
En ja, wij willen het graag wat verder uit elkaar. Maar feit blijft dat ook in 'onze' spullen het bij halfgeleiders vaak erg dicht bij elkaar zit...
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
De tab van de triac van een moderne dimmer is vaak wel degelijk 'dubbelgeïsoleerd'. Er zijn zelfs TO220-behuizingen met ruimere kruipafstand tussen de pootjes.