Liefste modjes,

Dat in het algemeen perpetuuüm mobile topics meteen gesloten worden vind ik niet meer dan normaal. Het is telkens dezelfde onzin, en het is een ware plaag.

Echter vond ik dit topic: http://www.circuitsonline.net/forum/view/132889/last wel vrij interessant.

Uiteraard geloof ik niet in sprookjes, en dus ook niet in gratis energie, maar ik was wel geïnteresseerd in TS zijn verhaal. Waarom werden zijn elco's heet? Waarom gingen zijn diode's stuk? Nu het topic gesloten is zullen we het nooit weten...

Ok, TS was een beetje warrig en onduidelijk in zijn berichten, ik vermoed een jeugdig iemand, maar waarom zou dit afgestraft moeten worden? Ik vind dat jongeren die experimenteren met elektronica juist aangemoedigd moeten worden.

Nuja, tot zover mijn pleidooi. Jullie zijn natuurlijk nog altijd de moderators, en beslissen over slot of geen slot. Ik geef het maar mee dat, ondanks het een thread met weinig toegevoegde waarde was, het toch interessant/boeiend kan zijn.

Misschien niet geheel onterecht dat dergelijke topics gesloten worden, want het is duidelijk dat ze nooit ergens toe leiden, behalve een boel frustratie bij alle deelnemers inclusief de TS, maar de TS heeft niet echt een regel overtreden met dat onderwerp, toch? Zijn chatbox gedrag was wel hinderlijk, maar dat was toch niet de reden van de sluiting?

Inderdaad Sparky, zoals ik in de TS zei vind ik het helemaal niet onterecht dat alle "free energy" topics gesloten worden, omdat ze inderdaad nooit ergens toe leiden, en het telkens weer dezelfde onzin is, wat altijd uitdraait op gefrustreerde forumgangers.

Bij dit topic had ik de indruk dat dat niet het geval was, en dat de meesten het topic wel konden smaken.

Dat chatbox gedrag ("Even eten halen in het winkeltje van het tankstation" ...) was inderdaad wel verschrikkelijk hinderlijk. Maar komt dat misschien niet een beetje door de leeftijd?

Hoewel ik zelf ook wel zou willen weten wat diode-anode allemaal heeft uitgespookt vind ik het wel terecht dat het topic gesloten is.
Het is bij deze TS een vast patroon: hij komt met een wazig verhaal over iets wat helemaal mis gaat, maar als er gevraagd wordt om iets concreets te laten zien dan geeft hij niet thuis. Het was het zoveelste topic van deze TS waar we nooit achter de waarheid zijn gekomen.

Als zo iemand nou serieus (of: uberhaupt) op onze wedervragen in zou gaan, dan kun je er wat mee. Maar kijk hoeveel vragen hem zijn gesteld en wat de respons was, daar komt echt niks zinnigs uit hoor..

Zo heeft ieder zijn handicap (in de positieve zin van het woord) wellicht, maar de TS was opzich serieus en raakte niet gefrustreerd. Ik heb geen heel sterke mening of het topic nu wel of niet dicht moet, maar het lijkt geen grote inspanning om met deze TS wat geduld te hebben of het topic te negeren. Ik deed half om half het laatste maar ben van plan om in een verloren momentje nog even bij te lezen.

Ja, daar kan ik me ook wel bij aansluiten.

Het is op zo'n moment echter de combinatie van het onderwerp, met het gebrek aan inhoudelijke respons van TS. Ik kan me wel indenken dat zo'n topic daarom op slot gaat. De andere optie is waarschijnlijk dat het nog 4 (of 14) pagina's langer door mag kachelen en het dan alsnog dicht gaat.

Als TS geen historie van reparatie-vragen had (waar hij ook vaak niet luistert) dan zou ik het als een klassieke trol bestempeld hebben, zeker na dat ik-kan-niet-slapen-en-ga-nu-naar-het-benzinestation slow chatje. Nu lijkt hij het werkelijk zelf niet door te hebben.

Al het bovenstaande

Plus ik heb een heeeeeel lage drempel voor Naudin achtige toestanden. Kriebelende vingers enzo. Je doet er niks aan verder.

ts zat zeker in het noorden des lands, waar de vakantie al is begonnen met veel te veel vrije tijd tot gevolg :P

Op 18 juli 2016 22:09:19 schreef Sine:
Plus ik heb een heeeeeel lage drempel voor Naudin achtige toestanden. Kriebelende vingers enzo. Je doet er niks aan verder.

Nekharen gaan recht overeind van zo'n opmerking.

ik hoop vooral dat TS daar zijn geknutsel overleeft, want die doet wel de gekste dingen en krijgt absurde getallen en metingen...
hij bedoelt het waarschijnlijk wel goed en is in alle staten omdat hij iets denkt te hebben gevonden

Ik denk ook niet dat het om pure verzinsels ging en dat @diode-anode zat te trollen.
De sarcastische opmerkingen waren ook vooral bedoeld om hem te prikkelen meer informatie te geven omdat hij op normale vragen geen antwoord gaf.
Je moet nogal wat rare fratsen uithalen om elco's warm te laten worden en de ene na de andere diode op te blazen.
Een risicovol experiment sluit ik daarom niet uit.

Op 19 juli 2016 20:01:47 schreef flipflop:
[...]
Nekharen gaan recht overeind van zo'n opmerking.

Mission accomplished ;)

Toegegeven ... bij de een is dat wat makkelijker dan bij de ander :)

Ja ... dat zijn waarschijnlijk zijn nekharen.