Enkele mobiele optimalisaties zou super zijn.

Ik lees vrij vaak op mijn smartphone en eigenlijk gaat dat heel goed met CO. Er is maar één functie wat niet goed werkt en ik me telkens aan stoor en dat is het zoeken.

Op mijn smartphone verschijnt de keuze 'Discussie bekijken' of 'Alleen berichten met trefwoorden tonen' niet op de juiste plaats als ik ingezoomed ben. Dit is heel makkelijk op te lossen met wat CSS/Javascript.

Mvg,
Daan

Er zijn veel "pareltjes" van kennis die gedeeld worden door de regulars in een of ander topic wat vervolgens in de vergetelheid raakt, onvindbaar...

Ik vind dat zo jammer. Toevallig loop ik net tegen dit topic aan waar FET een mooie uitleg geeft over magnetron trafo's. Het is maar een voorbeeldje.

Kunnen we eens brainstormen over hoe deze postings op de een of andere manier er uit te laten springen? Gemakkelijker vindbaar te maken?

Een (kuch) "like" knop misschien? ( * joopv schraapt zijn keel nu)

@joopv Ik denk dat het uitbreiden van de 'Artikelen' sectie naar een soort Wiki misschien wel iets kan betekenen. Zeker moest er een soort functie zijn waarbij je een forum post kan 'kopieren' naar de wiki.

Als je t mij vraagt.. wanneer je een projectje hebt en daar al 5 jaar zo nu en dan eens aan voortwerkt, zonder dat het einde in zicht is, vind ik dat je niet op de functionaliteit van het forum moet focussen maar je eigen functionaliteit eens kritisch bekijken.
Een forum dient om over bepaalde onderwerpen je mening te ventileren, of informatie uit te wisselen, of hulp te vragen of te geven bij problemen die opduiken bij een project.
Het is niet iets om lange termijn ondersteuning te bieden aan lieden die ergens aan beginnen, het niet afwerken en na jaren een lijk dat uit de kast valt nieuw leven willen inblazen.

Een betere oplossing dan je kruit verschieten met proberen funcionaliteit die jou van pas komt aan een forum op te dringen, is als je een project voor welke reden ook halverwege moet pauzeren, om dan alle relevante informatie zoals documentatie, schema's datasheets en forum threads ergens op te slaan voor het geval ze nog van pas komen.

Ik vind een wiki zo'n gek idee nog niet. Dat is net wat toegankelijker dan een heel artikel te moeten gaan schrijven, en kan ook klein beginnen en (door jezelf of anderen) later uitgebreid worden.

En voor wat betreft het oorspronkelijke onderwerp van dit topic: een TVP*-knop (of vinkje) zou ik ook gaan gebruiken. Hoewel ik het net als maartenbakker op dit moment niet heeeeel hard mis ben ik wel iemand die als startpagina het overzicht van de topics waarin ik zelf heb gepost gebruikt. Het criterium om een topic in die lijst te laten verschijnen zou aangevuld kunnen worden met het bij een topic gezette TVP*-vlaggetje.

* terugvindpost, waarbij je een forum-post doet zodat hij later in je eigen lijst blijft verschijnen als er updates zijn

Ik gebruik altijd forum/active als "binnenkom-link". Als daar een icoontje bij zou staan als ik in een topic gepost heb, dan zou ik dat al fijn vinden. Ik weet niet of dat onder TVP valt...

Dat bestaat dus in feite al in de vorm van je gebruikerspagina waar alle laatste posts staan waar jij in hebt gepost. Dat is een super handig overzicht.

Het gaat mij er meer om dat ik soms een interessant topic wil blijven volgen als er wat nieuws in staat, maar zelf niet direct iets nuttigs heb bij te dragen. Ik kan dan een nutteloze post doen (een TVP), maar een vlaggetje zetten zou voor andere gebruikers minder storend zijn. Email-notificatie gebruik ik niet, omdat ik dat lees op het moment dat ik geen tijd heb voor CO, en later vergeet ik het.

Heeee,

Rogier is bijna 10 jaar aanwezig op CO!
Dat wordt natuurlijk gebakt voor ons ;-)

Gegroet,
Bram

Goed dat je het ziet! Lekker, gebak!

Ik ben de dans gelukkig mooi ontsprongen..

@HmH hieronder: en dan dacht ik dat ik een oudgediende was...

[Bericht gewijzigd door Jochem op (27%)]

Hmm, ik zag net dat ik 4 feb volgend jaar 15 jaar user ben...
Oef erg ot..

Ruim 8 jaar inmiddels...

Ruim 8 jaar inmiddels...

Ik ook, al ben ik er een aantal jaren nauwelijks actief geweest...

Op 26 juli 2016 13:21:50 schreef joopv:
Er zijn veel "pareltjes" van kennis die gedeeld worden door de regulars in een of ander topic wat vervolgens in de vergetelheid raakt, onvindbaar...

Er zijn stickies. Hier een voorbeeld, wat ik met de zoekfunctie gevonden heb.

http://www.circuitsonline.net/forum/view/12115/1/tv