beste elektronica kenners,
kan er iemand tegen betaling een printplaatje van een playmobil circus fixen? is niet meer te leveren. is van 2007. zitten een paar kleine 'dingetjes' op :-). maar misschien is zo'n mini computertje niet te vervangen? foto's gemaakt. zie foto's als iemand een kans ziet..

Dat ene pootje van Q3 lijkt niet goed gesoldeerd. Verder zie ik tin spetters, die zou ik eens weghalen.
En zonder schema wordt het lastig repareren.

Ik denk dat dat pootje van Q3 wel meevalt. Ik denk dat de tin net niet OM het pootje is gevloeid, maar wel contact maakt.

Bij R6/Q1 zit een rare donkere vlek.

Anyway... er is nog wel eea te fixen als duidelijk zou zijn wat er kapot is.... Behalve als het chipje kapot is. Dat is die ronde zwarte blob. Dat zal een microcontroller zijn die niet te vervangen is. Als ZOU je typenummer weten, is de software natuurlijk niet beschikbaar.

merci. heb gekeken, maar dat van dat soldeerpunt kan ik niet zien. de spatters zijn weg. hielp helaas nog niet. ik heb nu gewoon even met kleine schroeverdraaier op de twee contacten van de draadjes van de schakelaar getikt en hij doet het dan! :-).
schakelaar lam denk ik. maar of zoiets los te vinden is? wel priegelwerk om vast te solderen...

wel straf, ik zie geen afbeeldingen en aangezien mensen replyen, zijn ze voor anderen wel zichtbaar?
ik krijg een melding als ik er op klik met

the requested content cannot be loaded.
Please try again later.

printplaatje playmobiel.jpg

Toch vreemd dat de blob weer op een extra print zit, dan hadden ze toch ook een smd variant op de print kunnen solderen?

@fcapri, Prima zichtbaar

bijgaand de schakelaar en verbinding daarvan. zou dat los makkelijk te krijgen zijn?

Het complete printje niet, de schakelaar is wel te vervangen.

Toch vreemd dat de blob weer op een extra print zit

Waarschijnlijk chinees creatief hergebruik, netzo als die flakkerende led kaarsjes waar een muziekmodule inzit.

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op (60%)]

Re: blob: Ik had gegokt dat ze een SMD footprint hadden en op een bepaald moment alleen de blob-versie van de chip, maar nog een hoop hoofd-printjes....

Ziet er niet uit als een smd footprint.

Ik denk dat ze hetzelfde printje gebruiken voor meerdere modellen en patronen
Maar goed Q3 is het probleem? Kun je die zelf solderen?

@Progger , wwarom zou Q3 een probleem zijn? Als TS met een schroevendraaier de switch kortsluit werkt alles; dus ook Q3. De schakelaar maakt dus intern geen verbinding meer.

15 mm hoog zonder de uitstekende soldeerpunten. 7 mm breed op vierkante deel. even kijken of ik zoiets in de buurt op kan halen.
regio eindhoven. helmond. :-)

Is 13mm ook hoog genoeg toevallig? Misschien is het zelfs zo dat je hem 2mm hoger kunt solderen (even iets er onder schuiven bij het vastsolderen).
Controleer in de tekening ook even of de gaatjes op de juiste afstanden zitten.

http://www.newark.com/pdfs/datasheets/spc/Ta-1087.pdf?_ga=1.172306851.…

Als dat schakelaartje past kan ik het even voor je solderen in Oss. Kosten: een taart of vlaai voor mij en m'n collega's (12 man, beetje zuinig snijden :)).