Sparta Ion banaanaccu

Als je een foto van de onderzijde van de accu plaatst kunnen we zien welk "kapje"erop hoort. Er zijn verschillende uitvoeringen.
En je email in je profiel plaatsen, dan kan men een PB sturen.

dank je voor berichtje was net langs de fietsenmaker geweest en die had er nog 1 liggen wat ik niet verwacht had ,dus is niet meer nodig :-)

[Bericht gewijzigd door vraag1 op woensdag 29 juni 2016 10:51:41 (10%)

het verhaal zonder spanning E0003 microchip gaat niet op , heb de microchip helemaal van de print gehaald en op een andere gemonteerd zonder dat problemen.

Heb weer een goed printje :-) nu vroeg me af kan ik er blanke lak overheen spuiten of toch speciaal spul voor kopen ?

Er is ook niet gezegd dat de E003 melding komt van de spanningloosheid.
PS: wat heb je gedaan om de print weer werkend te krijgen ?

Shiptronic

Overleden

Urethaan Coating 71 | Kontakt Chemie | 200ml

DE "CONFORMAL COATING" VOOR ELEKTROTECHNIEK EN ELEKTRONICA URETHAN 71 Is één component, isolerende en beschermende urethaan-gemodificeerde coating van uitstekende kwaliteit. Het product wordt gebruikt in elektrotechniek en elektronica. Het vormt een duurzame afdichting die beschermt tegen vocht en atmosferische invloeden. Omdat het een thermohardend materiaal is, is het moeilijker om doorheen de URETHAN 71-film te solderen. EIGENSCHAPPEN
•Hoge diëlektrische sterkte;
•Grote soortelijke oppervlakte- en volumeweerstand;
•Een lage diëlektrische constante en een lage diëlektrische verliesfactor;
•Vochtbestendig;
•Schimmelwerend;
•Een unieke combinatie van hardheid, elasticiteit en sterke hechting.

Het voordeel ten opzichte van twee componenten coatings:
•vormt een beschermende laklaag van uitstekende kwaliteit;
•is een gemakkelijke, economische toepassing (geen bijkomende chemicaliën).

TOEPASSINGEN Levert een duurzame corrosiewerende bescherming van printplaten en stroomspoelen in elektrische motoren. Een vochtwerende afdichting in corrosieve omstandigheden op alle soorten metaal.

Kan worden gebruikt op: - ankerspoelen, omkastingen, kabels, connectoren, controlesystemen, elektronische componenten, elektromagneten, machinegereedschap, transformatorklemmen en -bakken, lasnaden, bedrading.
•Kleur: geelachtig
•Droogtijd (kleefvrij): 15-20 min.
•Temperatuurbestendigheid: 120° C
•Diëlektrische sterkte: 39 kV/mm

http://www.bungard.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=…

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op woensdag 27 juli 2016 22:17:52 (83%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

was een ic A 5 slecht die regel de laad functie dat die aan de onderkant zit van de print de andere zelfde ic die meet de spanning tussen de 10 cellen . zo ben ik er ondertussen wel achter wat de ic,s doen die op de print zitten

Kan een modje zijn nickname hernoemen als VAAG1 ?

Heeft IC A5 ook nog een type nummer ?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Mcp607 dat is de type www.microchip.com/MCP607

[Bericht gewijzigd door vraag1 op donderdag 28 juli 2016 20:52:40 (37%)

Heb ondertussen de accu weer werkt in de fiets dus andere print er in , nu hoef je de accu niet opnieuw aan te melden dat niet nodig wilde dit nog even door geven

@vraag 1

De foutcode E0003 is verholpen door de IC 5 te vervangen?
Heb jij een nieuwe erin gesoldeerd of een IC van een ander banaanaccu printje?

Ik heb namelijk ook de foutcode E0003 in me Sparta Ion M-Gear. Ik dacht dat de cellen overleden waren. Maar dit legt dus aan IC 5 die deffect is?

Mvg Björn Koster

Zo ver ik weet als deze E0003 aangeeft dan zou dat een software fout zijn , heb deze niet gehad .

Dan zou je zeggen dat er misschien met een update alles weer werkt of er kan geen verbinding meer worden gemaakt met de pc bij de fietsenmaker

Of probeer anders pin 4 van de microchip even aan de massa te doen als deze aan sta dan gaat hij in reset, ik kreeg daar wel het sleuteltje mee weg wat in display stond

Ander print is denk makkelijker je kan bij de fietsenmaker zo accu krijgen als je netjes vraagt :-) zag tot waar de print zit open en kan je zo de print eruit halen werkje van een paar min , knip de draden eraf en soldeer deze over van de andere accu zo heb ik het gedaan .

is je mail adres nog actief ? dan mail ik daar even verder

Ander print is denk makkelijker je kan bij de fietsenmaker zo accu krijgen als je netjes vraagt

Schiet je daar veel mee op dan ? Die komt dan toch ook uit een defect accupack.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 8 augustus 2016 11:03:55 schreef vraag1:
Zo ver ik weet als deze E0003 aangeeft dan zou dat een software fout zijn , heb deze niet gehad .

Dan zou je zeggen dat er misschien met een update alles weer werkt of er kan geen verbinding meer worden gemaakt met de pc bij de fietsenmaker

Of probeer anders pin 4 van de microchip even aan de massa te doen als deze aan sta dan gaat hij in reset, ik kreeg daar wel het sleuteltje mee weg wat in display stond

Ander print is denk makkelijker je kan bij de fietsenmaker zo accu krijgen als je netjes vraagt :-) zag tot waar de print zit open en kan je zo de print eruit halen werkje van een paar min , knip de draden eraf en soldeer deze over van de andere accu zo heb ik het gedaan .

is je mail adres nog actief ? dan mail ik daar even verder

Jah me mail os nog actief :-)

Je bedoel pin 20 van de Microchip neem ik aan.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 11 augustus 2016 20:35:42 (3%)

Nee hoef niet altijd zo te zijn dat de print slecht is , vaak is het de accu cellen die stuk gaan ook meestal 2 stuks , net of de fabriek ze niet goed gekalibreerd heeft.

Nee ik had pin 4 naar massa gedaan van de microchip

Er is ook een adres die printje verkoopt echter haal hij ze ook uit een accu en vraag er dan 39.00 euro en mijn gevoel weet hij er verder ook niks van hoe de print werkt en opgebouwd is

[Bericht gewijzigd door vraag1 op maandag 8 augustus 2016 12:44:35 (10%)

Op 8 augustus 2016 11:25:30 schreef Roland van Leusden:
Schiet je daar veel mee op dan ? Die komt dan toch ook uit een defect accupack.

Over het algemeen is ongeveer 10% van de cellen maar kapot. Dus als je 5 overleden accupacks van de fietsenmaker weet te ritselen, is, mits je de individuele cellen goed kan meten, daar makkelijk een 4 werkende packs van te maken.

Ik zelf fiets nu al weer een paar maanden met het "overleden" accupack van m'n vader. 1 cel overleden. Ik fiets gewoon op de overgebleven 90% van die accu.

Van een ander type accu heb ik 2 7S accus gekregen. Vier slechtste cellen weg en ik heb een mooi 10S pakket!

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

haha ja klopt dat ga gewoon werken heb ik ook gedaan kan nu rond de 65-70 km mee dus eigenlijk weer nieuw :-)

Quote Vraag1: Heb ondertussen de accu weer werkt in de fiets dus andere print er in , nu hoef je de accu niet opnieuw aan te melden dat niet nodig wilde dit nog even door geven

Bedankt voor de info! printjes wisselen kan dus prima.

Hoe krijg je zo'n Banaan accu open om bij het printje te komen en hoe krijg je de accu uit het frame

Waarschijnlijk door een nieuw topic te openen of de zoekfunctie te gebruiken.
Als beroepslurker meende ik al bekende teksten tegen te komen.

Dat kump er noe van....

Op 24 mei 2020 15:12:36 schreef Nico Hoogers:
Hoe krijg je zo'n Banaan accu open om bij het printje te komen en hoe krijg je de accu uit het frame

Iets met inbus boutjes op beide uiteinden van de accu. Ik heb het pas gedaan, maar niet opgelet gewoon de aanwijzigen gevolgd: "Kan jij DIT (wijst) boutje aandraaien?"

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

voorzichtig open snijden in de randen daarna voorzichtig de delen open duwen dan kan je hem ook weer dicht maken

Weet iemand waar de registratie van de voltage zit van de sparta ion accu print ?

Wil kijken of er lifepo4 cellen met een bms in kan zetten aangezien die spanningen niet erg overheen komen leeg 22.5 volt vol 29.5 volt zal de print te snel afslaan vandaar mij vraag

Dat klinkt als een heel slecht idee, je zou de accu moeten laden door het oude BMS, anders klopt de state-of-charge schatting niet meer, en die kijkt niet alleen maar de packspanning maar ook naar een temperatuur sensor om te bepalen wanneer de accu vol is.

De spanningsdeler vinden zou niet zo moeilijk moeten zijn; twee weerstanden in serie, verhouding ongeveer 1:10, over het hele pack. Ik verwacht sowieso maar weinig weerstanden die direct aan de + van het pack zitten.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken