Sparta Ion banaanaccu


Mcp607 dat is de type www.microchip.com/MCP607

[Bericht gewijzigd door vraag1 op 28 juli 2016 20:52:40 (37%)]

Heb ondertussen de accu weer werkt in de fiets dus andere print er in , nu hoef je de accu niet opnieuw aan te melden dat niet nodig wilde dit nog even door geven

@vraag 1

De foutcode E0003 is verholpen door de IC 5 te vervangen?
Heb jij een nieuwe erin gesoldeerd of een IC van een ander banaanaccu printje?

Ik heb namelijk ook de foutcode E0003 in me Sparta Ion M-Gear. Ik dacht dat de cellen overleden waren. Maar dit legt dus aan IC 5 die deffect is?

Mvg Björn Koster

Zo ver ik weet als deze E0003 aangeeft dan zou dat een software fout zijn , heb deze niet gehad .

Dan zou je zeggen dat er misschien met een update alles weer werkt of er kan geen verbinding meer worden gemaakt met de pc bij de fietsenmaker

Of probeer anders pin 4 van de microchip even aan de massa te doen als deze aan sta dan gaat hij in reset, ik kreeg daar wel het sleuteltje mee weg wat in display stond

Ander print is denk makkelijker je kan bij de fietsenmaker zo accu krijgen als je netjes vraagt :-) zag tot waar de print zit open en kan je zo de print eruit halen werkje van een paar min , knip de draden eraf en soldeer deze over van de andere accu zo heb ik het gedaan .

is je mail adres nog actief ? dan mail ik daar even verder

Ander print is denk makkelijker je kan bij de fietsenmaker zo accu krijgen als je netjes vraagt

Schiet je daar veel mee op dan ? Die komt dan toch ook uit een defect accupack.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 8 augustus 2016 11:03:55 schreef vraag1:
Zo ver ik weet als deze E0003 aangeeft dan zou dat een software fout zijn , heb deze niet gehad .

Dan zou je zeggen dat er misschien met een update alles weer werkt of er kan geen verbinding meer worden gemaakt met de pc bij de fietsenmaker

Of probeer anders pin 4 van de microchip even aan de massa te doen als deze aan sta dan gaat hij in reset, ik kreeg daar wel het sleuteltje mee weg wat in display stond

Ander print is denk makkelijker je kan bij de fietsenmaker zo accu krijgen als je netjes vraagt :-) zag tot waar de print zit open en kan je zo de print eruit halen werkje van een paar min , knip de draden eraf en soldeer deze over van de andere accu zo heb ik het gedaan .

is je mail adres nog actief ? dan mail ik daar even verder

Jah me mail os nog actief :-)

Je bedoel pin 20 van de Microchip neem ik aan.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op 11 augustus 2016 20:35:42 (3%)]

Nee hoef niet altijd zo te zijn dat de print slecht is , vaak is het de accu cellen die stuk gaan ook meestal 2 stuks , net of de fabriek ze niet goed gekalibreerd heeft.

Nee ik had pin 4 naar massa gedaan van de microchip

Er is ook een adres die printje verkoopt echter haal hij ze ook uit een accu en vraag er dan 39.00 euro en mijn gevoel weet hij er verder ook niks van hoe de print werkt en opgebouwd is

[Bericht gewijzigd door vraag1 op 8 augustus 2016 12:44:35 (10%)]

Op 8 augustus 2016 11:25:30 schreef Roland van Leusden:
Schiet je daar veel mee op dan ? Die komt dan toch ook uit een defect accupack.

Over het algemeen is ongeveer 10% van de cellen maar kapot. Dus als je 5 overleden accupacks van de fietsenmaker weet te ritselen, is, mits je de individuele cellen goed kan meten, daar makkelijk een 4 werkende packs van te maken.

Ik zelf fiets nu al weer een paar maanden met het "overleden" accupack van m'n vader. 1 cel overleden. Ik fiets gewoon op de overgebleven 90% van die accu.

Van een ander type accu heb ik 2 7S accus gekregen. Vier slechtste cellen weg en ik heb een mooi 10S pakket!

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

haha ja klopt dat ga gewoon werken heb ik ook gedaan kan nu rond de 65-70 km mee dus eigenlijk weer nieuw :-)

Quote Vraag1: Heb ondertussen de accu weer werkt in de fiets dus andere print er in , nu hoef je de accu niet opnieuw aan te melden dat niet nodig wilde dit nog even door geven

Bedankt voor de info! printjes wisselen kan dus prima.

Hoe krijg je zo'n Banaan accu open om bij het printje te komen en hoe krijg je de accu uit het frame

Waarschijnlijk door een nieuw topic te openen of de zoekfunctie te gebruiken.
Als beroepslurker meende ik al bekende teksten tegen te komen.

Dat kump er noe van....

Op 24 mei 2020 15:12:36 schreef Nico Hoogers:
Hoe krijg je zo'n Banaan accu open om bij het printje te komen en hoe krijg je de accu uit het frame

Iets met inbus boutjes op beide uiteinden van de accu. Ik heb het pas gedaan, maar niet opgelet gewoon de aanwijzigen gevolgd: "Kan jij DIT (wijst) boutje aandraaien?"

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

voorzichtig open snijden in de randen daarna voorzichtig de delen open duwen dan kan je hem ook weer dicht maken

Weet iemand waar de registratie van de voltage zit van de sparta ion accu print ?

Wil kijken of er lifepo4 cellen met een bms in kan zetten aangezien die spanningen niet erg overheen komen leeg 22.5 volt vol 29.5 volt zal de print te snel afslaan vandaar mij vraag

Dat klinkt als een heel slecht idee, je zou de accu moeten laden door het oude BMS, anders klopt de state-of-charge schatting niet meer, en die kijkt niet alleen maar de packspanning maar ook naar een temperatuur sensor om te bepalen wanneer de accu vol is.

De spanningsdeler vinden zou niet zo moeilijk moeten zijn; twee weerstanden in serie, verhouding ongeveer 1:10, over het hele pack. Ik verwacht sowieso maar weinig weerstanden die direct aan de + van het pack zitten.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Ja oke die ntc sensor die zit op 1 van de kleine ic,s dat weet ik wel
dat is te veranderen door een weerstand.

Dan heb je nog de draad tussen die de tussen de 20 cellen die zal 12 volt zijn die als de accu leeg is en zal spanning verschil meten tussen de 10 cellen denk ik zo .

Maar waar de spanning gemeten wordt om de accu af te laten slaan bij low voltage die kan ik niet zo gauw vinden .

Dacht als die kan aanpassen naar 22.5 volt ben ik er want meer doet de oude bms niet

En dan de nieuw bms uitgang spanning op de oude bms aansluiten
er is nog genoeg ruimte over om 8 cellen en een nieuwe bms te plaatsen dat ik gemeten

[Bericht gewijzigd door vraag1 op 28 juni 2020 10:39:35 (14%)]

Er is geen apart circuit voor de onderspanning, het is een microcontroller die de spanning meet.

Door NTC vervangen door een weerstand gaat niet, want het BMS wil juist de opwarming zien aan het eind van het laadproces.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

De oude bms hoeft ook niet af te slaan , want dat moet de nieuwe bms doen.

Dat lijkt me niet zo probleem

Het idee is meer gekomen omdat de nimh accu cellen moeilijk te vinden zijn voor een redelijke prijs en ook die 3.3 Ah aan kan voor laden

[Bericht gewijzigd door vraag1 op 28 juni 2020 11:57:26 (40%)]

Gefeliciteerd, maar dat oude BMS gaat de motor vertellen dat het klaar is, en dat lijkt me praktisch gezien toch wel een beetje een probleem.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

De spanning van de nieuwe bms is 29.5 volt bij afslag, dat is lager dan de afslag spanning van de oude die loopt tussen de 30.5 en 31 volt
Zie daar niet zo probleem in. dat zoiets als de lader uitzetten voor hij stopt met laden bij de oude bms dan kan je gewoon fietsen

Hoe kijk jij daar tegen over dan ?

[Bericht gewijzigd door vraag1 op 28 juni 2020 12:42:43 (20%)]

Dat heb ik je al verteld, dat oude BMS maakt een SOC schatting, en als hij denkt dat het niet meer klopt gaat hij dienst weigeren.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Een beetje hetzelfde verhaal zoals met laptop batterijen. Als daar de BMS zegt; het zaakje stinkt... Dan ben je eraan voor de moeite.
Dat wordt dan een nieuwe accu. Heel zelden lukt het nog wel eens om die opnieuw leven in te blazen.
Meestal verkrijg je gewoon een dure veredelde presse-papier.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op 28 juni 2020 15:30:02 (28%)]

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

@vraag1 ik heb een banaan accu over die ik niet meer gebruik. Je kan bij mijn gegevens mijn email adress vinden en me een PM sturen.