Schakelingen >> Voedingen >> LM317 labvoeding - bijgewerkte versie

Weet iemand een schema van een DC-DC convertor om mijn shunt spanning te geven, om dit voorbeeld schema mee aan te passen?

Volgens mij is een 12v naar 12v LM niet voldoende? Iemand volledig schema? Incl Elco's, geen los component.

Verdere vragen over een zekering en hoofdschakelaar de trafo volgen.

PS als u een knaller van een lijnfout oid tegenkomt dan hoeft u niet te corrigeren. Ik ben deze dagen nog steeds druk met extra controleer tijd.

PS2: netjes getekend he?

Ik begrijp er niet veel van. De shunt krijgt toch al spanning doordat 'ie tussen voeding en load in zit?

In het schema moet die "ammeter" gevoed worden met een aparte voeding omdat de massa (zwarte draad) van de shunt gelijk is met de massa van de voeding.
Daarom zoekt hij een "isolated dc dc converter" van een 20tal mA voor die independent ps..

Wouter, een 5v naar 5v van 50 tot 100mA is voldoende en die zijn goed verkrijgbaar.
Ik weet geen typenummers uit mijn hoofd.

Voorbeelden: zie Ebay

wouter heeft een DC/DC converter nodig om zijn led display te voeden.

volgens dat plaatje (niemand weet of hij ook dat ding heeft) moet de voeding geisoleerd zijn van de 12v.

verder noemt wouter iedere spanningsregelaar een "LM" ook al slaat dat nergens op.

we weten nog steeds niet of dit nou aan een transformator of op je loodaccu voeding komt.

als je een trafo gebruikt: zoek model met hulpwikkeling.

als je een accu gebruikt, je komt niet weg zonder dc/dc converter, of een ander led-display.

https://www.eoo-bv.nl/dc-dc-converters/8563-sw1-1212s.html?search_quer…

PS. er klopt geen zak van je gelijkrichter.
PS.2 we kunnen de rest niet controleren want de typenummers zijn onleesbaar.
PS3. die tor rechts onderin zal ook niet kloppen

[Bericht gewijzigd door Progger op (13%)]

Waarom die moeite om een layout te maken voor de co labvoeding?
Die staan gewoon hier op de site.. En die doen het wel

Op 11 augustus 2016 20:49:28 schreef DK:
Waarom die moeite om een layout te maken voor de co labvoeding?
Die staan gewoon hier op de site.. En die doen het wel

Hij moet zich toch kunnen bezighouden, die moet zich kunnen uitleven anders loopt hij de muren op (zoals ik hem heb leren kennen via email en op CO)

En hij heeft zeker niet de bedoeling dat jullie de muren oplopen maar soms is het moeilijk, die staan verticaal ;)

Op 11 augustus 2016 20:41:52 schreef Progger:
PS3. die tor rechts onderin zal ook niet kloppen

Volgens mij is dat wel juist, schema.

c00l: Het enige wat ik kan vinden op google-images over dit DC-DC component is images.png

Weet iemand een andere type nr DC-DC component, die te bestellen valt en er een duidelijk schema bij te vinden is? Met alle elco's?

Groet, W

Hoe laat ik nu een LEDje branden op 230v AC ?

Alle super experts hoeven niet te beantwoorden. Ik zoek het simpelste antwoord.

PS: SPOED WERK MOET VOOR ZATERDAG 11:00u AF!

Op 17 augustus 2016 20:53:20 schreef pascalbythree:
Hoe laat ik nu een LEDJE branden op 230v AC ?

Voor ontbranden, direct op 230v aansluiten ;-)

Als het langer licht moet geven, even bij de schakelingen sectie kijken :

230 V LED

Daar staat een uitvoering bij voor normale leds, en voor low-current leds.

:-) dank u zeer dit Zocht ik. Bleed inderdaad op CO te staan. Lekker Makkelijk ;-)

[Bericht gewijzigd door pascalbythree op (15%)]

Hallo pascalbythree,

Voor een led te laden branden op 230 VAC kan ik je ook volgende tip geven : Ik heb me hiervoor ooit eens een kant en klaar oplossing aangekocht. Werkt perfect en bestaat eenvoudigweg uit :
1 : een led
2 : een weerstand
3 : een diode
Dit alles in een stukje krimpkous.
Ze worden initieel gebruikt voor inbouw in zekering panelen bij boten.

Hier de weblinks waar ik het toen aangekocht heb :

http://www.onlinewatersportshop.nl/advanced_search_result.php?categori…
http://www.onlinewatersportshop.nl/blue-paneel-230vac-rood-p-2745.html
http://www.marinedeal.com/product_p/c20704.htm
https://www.bluesea.com/products/category/0/23//LED%20Indicator%20Ligh…

Ze bestaan in 3 kleuren : rood, groen en amber en ook indien gewenst in een 120VAC en 12/24V DC uitvoering.

Groet,
Danny G

Hij doet het nog niet, maar zo ziet hij er uit.!

Ik heb ipv de BF256C er een BF256B op zitten. Is dit wellicht een probleem ?

doe alsjeblieft een stukje krimpkous om die draden naar de schakelaar.

nog beter is een amphenol hulsje met isolatie, zoiets:
http://www.bedradingshop.nl/data/upload/Shop/images/big_rode-geisoleerde-faston-63x08-0.jpg

ook die draadbrug waar 230VAC op staat moet je eigenlijk niet doen. beter een goede behuizing of die print echt veilig. (dus ook niet dat er een draadje onder kan schieten, wat nu erg makkelijk is met die lange busjes)

als je de datasheet leest, dan zie je dat het verschil tussen de BF256B en C is de hoeveelheid "Zero-Gate Voltage Drain Current" is. dat betekent dat als je de Gate aan de source hangt, (T3) dat de stroom kleiner is. misschien kan je uitgang niet helemaal naar 0v. of de stroomregeling werkt te snel. kun je aangeven wat 'hij niet doet'?

1. Het ledje links van de trafo op 230VAC brand. Indien schakelaar op stekkerblok op ON.

2. Het ledje rechts van mijn trafo op 18VAC brand. Indien schakelaar met kabels op print op ON.

3. Als ik tussen de rode en groene pijl meet en met de 2 potmeters draai dan komt hij niet over ruwweg 4.8v

4. Bij de blauwe pijl is de volt meter en deze blijft continu op 0 staan en geeft niet volledig licht.

5. Bij de gele pijl brand mijn ledje prima als ik hem aan/uit zet.

6. Maar: Als ik tussen de Rode pijl en de Zwarte pijl meet komt er wel 8.3 volt uit. Maar ik haal het maximum van 18VDC dus niet.

De zware pijl bedoel ik mee de onderste dikke koper lijn.

PS: Transparante krimpkous zitten er al omheen.

Lange Lijst :-) Groet, Wouter

[Bericht gewijzigd door pascalbythree op (47%)]

PS: Omdat hij het niet doet, weet iemand voor een tweede poging nog een ander schema voor een labvoeding. Mag complexer zijn dan deze. Maar het liefst wel iets logischer te lezen. Deze mag u posten

Ten tweede zoek ik nog een schema voor +_ 32 leds aan je MCU te hangen. Heet dit een port-expander?

Met je email adres zo openbaar krijg je meer dan genoeg reacties maar dan in de vorm van SPAM. >:-)

Ha pascalbythree,

Een ander schema waarom :( je heb een mooie print ontwikkeld en als het even tegenzit moet je het niet gelijk aan de kant leggen maar storing zoeken.
Ik denk dat is leerzaam en als het daarna werkt heb je eer van je werk welk ontwerp heb je gebruikt.
Het zou zomaar kunnen dat je voltmetertje roet in het eten gooit

Groet Henk.

[Bericht gewijzigd door electron920 op (10%)]

Wouter, je zou beter een makkelijker voeding maken zoals met een LM338.

Een ingewikkelder is "not done" om in uw termen te spreken.

Bij de minste fout of afregeling zit je vast.

c00l. Dit component kost alleen 45 euro bij Farnell. Want ik wil wel de K versie, zie.

Weet iemand een ander type op te noemen met hetzelfde metalen enclosure.

PS: Zoals te zien in attachment hebben schemas daarvoor een veel te grote Trafo nodig. Van hier afgedrukt 20A. En die zijn te duur.

Waar kom ik op terecht als ik er een wil bouwen zonder spoel? Of lopen schemas met trafo over het algemeen beter?

ik zie geen transfo van 20A, ik zie een diodebrug die tot 20A aankan.
bij de transfo staat 'at least 50 or 100W'en bij 23-35V zou dat een 2-4A zijn.
GROOT verschil.

je hebt altijd een transfo nodig om van 230V naar iets lager te gaan. en zo overdreven duur zijn die toch ook niet. je kan er ook altijd proberen slopen uit één of andere toestel

dat is wel gevaarlijk. als die dingen origineel 45€ kosten, verwacht ik niet veel goeds als je die in china aan 80ct vind.
bij conrad kost die meer dan 70€!

Ik heb zo mijn ernstige twijfels of dit echt een LM338K is.
Grr fcapri was me voor.