Je moet niet naar het manual kijken, deze ampen zijn in verschillende versies gemaakt. Je moet naar de amp zelf kijken wat daar in gebruikt word. Overigens is MJ voor de drivertorren een typfout, daar heb ik lang geleden ook al een addendum over gehad van Crown.
Edit: ik kan je zwart op wit garanderen dat er meer stuk is en stuk zal gaan. Waarom ik dat weet?
A. omdat ik NOG NOOIT een Crown uit deze reeks heb gehad die het na steken van nieuwe torren deed.
B. omdat als je er ook maar enig verstand van hebt en het schema bestudeerd je al snel ziet dat sommige onderdelen niet bedoeld zijn om het doorslaan te overleven (emitter weerstanden, veiligheidsweerstanden, etc.) (om verdere schade/brandschade te voorkomen).
C. Sommige componenten MOET je vervangen, of ze nu wel of niet goed meten. Sommige vallen niet (meer) binnen specs en dat komt best wel nauwkeurig bij deze trappen. Dit verzin ik niet zelf, maar is bedacht door de engineers van Crown en die weten ECHT WEL hoe ze een amp moeten bouwen en repareren.
D. naast de eindtrap print gaat er zo nu en dan ook wat stuk op de mainprint (print die er haaks onder ligt), wederom om verdere schade te voorkomen.
E. je kunt deze amp niet zonder het juiste gereedschap afregelen of testen. Zonder correcte afregeling gaat het ook niet lang mee.
F. je moet bepaalde componenten matchen. Doe je dit niet, dan ligt het maar aan de karakteristieken van de componenten onderling hoe lang het goed gaat. Kan jaren zijn, maar kan ook binnen 10 minuten zonder zichtbare reden affikken.
P.s. Het is niet dat ik je wil afzeiken of wat dan ook, ik wil je alleen waarschuwen dat een amp als deze repareren wat jaartjes kennis en ervaring vereist. Ik repareer nu zeker 15 jaar apparatuur, met in het bijzonder versterkers van Crown en Dynacord, en leer nog elke dat bij. Crowns zijn geen ampen op het niveau van een bouwpakketje van de Conrad o.i.d. Van daar dat ik je waarschuw en je de ellende en financiële misserie wil besparen!
Houd het geld in je zakken, spaar en draai zolang mono, en tegen de tijd dat je wat centjes opzij hebt zet deze op Marktplaats en koop een andere versterker is het beste advies wat ik je nu kan geven.